Gjest Tjoms Skrevet 1. juni 2011 #21 Skrevet 1. juni 2011 Hahah, bleh Tusen takk for tipsene, keep em' comin' Er det vanlig at magen blir ENDA rarere enn vanlig når man først begynner på denne dietten? Plutselig er magen kjempefull av luft, til tross for at jeg ikke har rørt sukker, hvete, gjær, melk eller noen av de andre tingene på snart to døgn. Eller: Er dette fortsatt de normale kjipe svingningene i tarmsystemet? Kan jeg egentlig forvente noen merkbar bedring allerede? Når er det i så fall vanlig at de fleste begynner å merke noe? Ja det er veldig vanlig, kroppen protesterer og begynner å avgifte. Det vil ta tid før du merker bedring, det er veldig individuellt. Jeg ble ikke særlig bedre av dietten i det hele tatt, så jeg endte opp med å følge "ph livsstil". Det forandret livet mitt, gikk fra å være sengeliggende og avmagret til oppegående og fungerende. Husk også at du kun har holdt på i 2 dager. Noe som er viktig er rikelig inntak av gode oljer, ta tilskkudd av et godt omega 3 produkt (ikke kjøp på Rema, vær så snill), helst flytende. Også mye kaldpresset olivenolje i salater og over grønnsaker er bra, sopp liker ikke det. Hva er symptomene dine?
Snikk Skrevet 1. juni 2011 Forfatter #22 Skrevet 1. juni 2011 - Ekstremt søvnbehov - Slapphet - Oppblåst i magen - Irritabel og ustabil mage generelt - Tett nese - Kløe i hodebunnen - Vondt i leddene (bare litt av og til) - Iskald på hender og føtter - Sterkt søtsug - Klamme og kalde føtter - Mye og gråhvit utflod - Kløe baki "der" - Følelse av at det av og til strammer seg over brystkassen Jeg er heldigvis oppegående, og det er ingen som kan se på meg at jeg sliter med disse tingene. Likevel er jeg kjempelei av å være dødstrøtt og iskald hele tiden, pluss alle de andre greiene da, som ødelegger livskvaliteten i hverdagen.
Gjest Tjoms Skrevet 2. juni 2011 #23 Skrevet 2. juni 2011 - Ekstremt søvnbehov - Slapphet - Oppblåst i magen - Irritabel og ustabil mage generelt - Tett nese - Kløe i hodebunnen - Vondt i leddene (bare litt av og til) - Iskald på hender og føtter - Sterkt søtsug - Klamme og kalde føtter - Mye og gråhvit utflod - Kløe baki "der" - Følelse av at det av og til strammer seg over brystkassen Jeg er heldigvis oppegående, og det er ingen som kan se på meg at jeg sliter med disse tingene. Likevel er jeg kjempelei av å være dødstrøtt og iskald hele tiden, pluss alle de andre greiene da, som ødelegger livskvaliteten i hverdagen. Har du sjekket D-vitamin og B12 hos legen din nylig? Noe av det du sliter med kan godt gjenspeile seg i vitaminmangel, og d-vitamin er det veldig vanlig å mangle (fordi symptomene er diffuse og leger sjeldent sjekker det). Hold dietten likevel (alle har i grunn godt av å styre unna de matvarene), men ta en legesjekk.
Snikk Skrevet 2. juni 2011 Forfatter #24 Skrevet 2. juni 2011 Har du sjekket D-vitamin og B12 hos legen din nylig? Noe av det du sliter med kan godt gjenspeile seg i vitaminmangel, og d-vitamin er det veldig vanlig å mangle (fordi symptomene er diffuse og leger sjeldent sjekker det). Hold dietten likevel (alle har i grunn godt av å styre unna de matvarene), men ta en legesjekk. Ja, har fått sjekket at jeg ikke mangler noen stoffer i kroppen. Blodtrykket er også helt fint, så jeg kan ikke skylde på det for kalde hender og føtter heller. I dag datt jeg forresten av ietten litt. Kom på at jeg skal i bryllup til helgen, og da kan jeg ikke styre maten selv. Så planen er å begynne SKIKKELI neste uke, men fortsatt holde meg unna gjær og sukker så godt det lar seg gjøre denne uken, bare fordi jeg sikkert ikke har vondt av det uansett. Eller burde jeg spise akkurat som før hele resten av denne uken, slik at kroppen får et lite "sjokk" når jeg begynner dietten skikkelig? Jeg vet ikke hva som kan være mest virkningsfullt.
Gjest Tjoms Skrevet 2. juni 2011 #25 Skrevet 2. juni 2011 Ja, har fått sjekket at jeg ikke mangler noen stoffer i kroppen. Blodtrykket er også helt fint, så jeg kan ikke skylde på det for kalde hender og føtter heller. I dag datt jeg forresten av ietten litt. Kom på at jeg skal i bryllup til helgen, og da kan jeg ikke styre maten selv. Så planen er å begynne SKIKKELI neste uke, men fortsatt holde meg unna gjær og sukker så godt det lar seg gjøre denne uken, bare fordi jeg sikkert ikke har vondt av det uansett. Eller burde jeg spise akkurat som før hele resten av denne uken, slik at kroppen får et lite "sjokk" når jeg begynner dietten skikkelig? Jeg vet ikke hva som kan være mest virkningsfullt. Dårlig blodsirkulasjon er veldig vanlig, og også veldig ofte relatert til lymfer som ikke jobber skikkelig også. Anbefaler derfor at du trener regelmessig, og hvis du kan, ta infrarød badstu. Nei du burde ikke bryte opp, fortsett slik du gjør med kostholdet, ta tilskudd av godt omega 3 produkt, og la kroppen få tid til å venne seg til alt det nye. Hvis du trenger hjelp med alternative oppskrifter, så send meg en pm på hva du trenger erstatning til
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #26 Skrevet 2. juni 2011 For meg fungerer det å pusse tenner når godtesuget er på sitt verste, av en eller annen grunn. syns jeg ser det for meg 1
Gjest Tjoms Skrevet 2. juni 2011 #27 Skrevet 2. juni 2011 syns jeg ser det for meg Du syns du ser for deg hva, at noen pusser tenna? Dette er faktisk noe som hjelper for mange
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #28 Skrevet 2. juni 2011 Forskning viser jo at sukker er like avhengighetsskapende som kokain, så neimen ikke rart du synes dette er vanskelig... 2
Gjest Icido Skrevet 2. juni 2011 #29 Skrevet 2. juni 2011 jeg tenker å begynne på candida-diett i morgen, får se hvor lenge jeg klarer det..
bukett Skrevet 2. juni 2011 #30 Skrevet 2. juni 2011 Jeg begynte med candida-dietten og kuttet ut mel, gjær, melk, eddik, røkt mat, sukker (og søtningsstoffer), frukt og raffinerte karbohydrater (pasta, ris, potet o.l) på dagen. Vet akkurat hva du går gjennom, og kroppen din vil trolig krangle fremover fordi du "utsetter" kroppen for avgiftning. Det er både emosjonell og fysisk påkjenning, men helsefordelene er store. Lag deg noe snacks istedet, f.eks hummus og gulrot/selleri. Hørtes jo lurt ut...men hvordan finne erstatninger for ris/pasta? Aldri et glass lett-brus? Dere må ha sterk viljestyrke!
Sugerøret Skrevet 2. juni 2011 #31 Skrevet 2. juni 2011 Gulrot inneholder sukker så kutt den ut også ,http://no.wikipedia.org/wiki/Gulrot At du nå har abstinenser er ikke rart,hjernen liker sukker og den er nå på avrusning. Hold ut,det gir seg
Snikk Skrevet 2. juni 2011 Forfatter #32 Skrevet 2. juni 2011 Dårlig blodsirkulasjon er veldig vanlig, og også veldig ofte relatert til lymfer som ikke jobber skikkelig også. Anbefaler derfor at du trener regelmessig, og hvis du kan, ta infrarød badstu. Nei du burde ikke bryte opp, fortsett slik du gjør med kostholdet, ta tilskudd av godt omega 3 produkt, og la kroppen få tid til å venne seg til alt det nye. Hvis du trenger hjelp med alternative oppskrifter, så send meg en pm på hva du trenger erstatning til Ok, takk for alle tipsene! Jeg skal prøve å holde meg på matta denne uka, i hvertfall med hensyn til det aller meste. Trente aktivt før (3-4 ganger i uka nesten ett år), men ble ikke det slag varmere på hender og føtter av det. Fikk ikke mer energi heller, noe som bare øker mistanken om at det kan være candida. Hva er "et godt" omega 3-produkt? Er det ikke bra om jeg kjøper feks møllers trankapsler med omega 3 på matbutikken? Flytende tran osv går ikke, liker det så lite at jeg spyr av smaken.
Snikk Skrevet 2. juni 2011 Forfatter #33 Skrevet 2. juni 2011 Du syns du ser for deg hva, at noen pusser tenna? Dette er faktisk noe som hjelper for mange Dette må jeg prøve. Ser for meg at jeg kan få betraktelig bedre tannhelse i løpet av denne diettperioden
Gjest Tjoms Skrevet 3. juni 2011 #34 Skrevet 3. juni 2011 Hørtes jo lurt ut...men hvordan finne erstatninger for ris/pasta? Aldri et glass lett-brus? Dere må ha sterk viljestyrke! Det finnes mange varianter av ris, det går an å spise litt brunris/villris i små porsjoner. Quinoa er også en god erstatning. Det er jo ikke sånn at man MÅ ha slike matvarer på tallerkenen, det tar bare litt tid å omprogammere hjernen ogk roppen. Lett-brus er ikke sunt selv om det ikke er sukker i. Kunstige søtningsstoffer er virkelig ikke bra det heller. Er man syk så gjør man alt for å lykkes til å bli frisk. Det er et veldig lett valg Nå er jeg dog over den verste kneika og blitt såpass frisk at jeg kan unne meg litt en sjelden gang, men det gir jo overhodet ikke kroppen noe som helst, selv om det smaker veldig godt de 5 minuttene man tygger på det Ok, takk for alle tipsene! Jeg skal prøve å holde meg på matta denne uka, i hvertfall med hensyn til det aller meste. Trente aktivt før (3-4 ganger i uka nesten ett år), men ble ikke det slag varmere på hender og føtter av det. Fikk ikke mer energi heller, noe som bare øker mistanken om at det kan være candida. Hva er "et godt" omega 3-produkt? Er det ikke bra om jeg kjøper feks møllers trankapsler med omega 3 på matbutikken? Flytende tran osv går ikke, liker det så lite at jeg spyr av smaken. Men trener du fortsatt? Husk at da gikk du ikke på candida-diett, og trening er utrolig viktig for å holde lymfene i gang. Kroppen klarer ikke skille ut avfallsstoffer effektivt nok uten lymfer som er aktivisert. Dårlig blodsirkulasjon kan ta lang tid å få bukt med, har hatt det i hele mitt liv og bare fått høre at "det er arvelig". Mye bedre nå Møllers har ikke så godt rykte på seg i forhold til hygiene i produksjonen, og det er ikke 100% rent produkt. Du får kjøpt omega 3 i helsekosten i kapselform, be om å få et produkt som er 100% rent (ingen fargestoffer, sukker/søtning osv).
Janis Skrevet 3. juni 2011 #35 Skrevet 3. juni 2011 Jeg kan ikke noe som candida, men kan myyye om søtsug. Sliter med det selv. Hvordan er det med bær? Leste at du ikke kan spise bringebær. Jordbær? Eller er det for søtt det også? Jordbær holder meg unna sjokoladen. (men jeg er ikke på noen kur)
Gjest Tjoms Skrevet 3. juni 2011 #36 Skrevet 3. juni 2011 Jeg kan ikke noe som candida, men kan myyye om søtsug. Sliter med det selv. Hvordan er det med bær? Leste at du ikke kan spise bringebær. Jordbær? Eller er det for søtt det også? Jordbær holder meg unna sjokoladen. (men jeg er ikke på noen kur) Jordbær er naturlig søtt, men det er mindre søtt enn f.eks pære, og langt mindre søtt en sjokolade. Så bare spis jordbær og kos deg
Snikk Skrevet 12. juni 2011 Forfatter #37 Skrevet 12. juni 2011 Hei igjen! Dietten min gikk i vasken etter flere dager i uken hvor jeg ikke hadde mulighet til å bestemme hva jeg selv skulle spise. Men jeg har uansett kuttet ut gjærvarer helt, og ser ingen grunn til å begynne med det igjen. Spiser også mindre sukker og melkeprodukter. Så har jeg et spørsmål: Noen som vet hvordan man blir testet for candida hos lege? Jeg får panikk bare av å forestille meg at jeg tar gastroskopi. Så hvis det er sånn de gjør det, så må jeg sikkert legges i narkose
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå