Gå til innhold

Blir voldtatte kvinner opphisset?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja det må være kjempeopphissende å bli overfalt, truet med våpen, holdt fast, bli tatt kvelertak på, bli rivd av klær og måtte ligge der hjelpeløs mens en mann penetrer deg mot din vilje.

Noen mennesker burde ikke inneha retten til å eksistere.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvinners vanligste fantasi er å bli voldtatt. Kvinner elsker tanken på å bli voldtatt. Jeg tviler ikke et sekund på at kvinner kan få orgasme under voldtekt.

Jeg tviler heller ikke et sekund på at du må være det desidert dummeste neket her på KG.

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som du antar at jeg er mann? Jeg er ikke! :nigo: Men jeg har heller aldri blitt voldtatt, eller vært i nærheten av det...

En tilleggskommentar: Det er vel kanskje noe med at man hører så ofte om at kvinner sliter med å få orgasme, og at da dette skjer under en voldtekt, der offeret ikke er sexuelt opphisset, og som oppleves som skremmende, og ubehaglig både fysisk og psykisk, er litt vanskelig for meg å forstå.

Hvis seksuell opphisselse hadde vært involvert, men at dette var uønskede følelser, dvs. at offeret på det mentale planet/rasjonelt sett likevel ikke ønsket sex, hadde det vært lett å forstå.

Skrevet

Høres ut som du antar at jeg er mann? Jeg er ikke! :nigo: Men jeg har heller aldri blitt voldtatt, eller vært i nærheten av det...

off, jeg har av og til litt dårlig evne til å se kjønnet på de jeg snakker med gjennom skjermen, sånn, kan det gå.... :fnise:

oftere at jenter skjønner forskjellene enn gutter på kåt, våt, opphisset, orgasme, nytelse ovs og i tillegg er det fler og fler kvinne som skjønner jo eldre de blir. men jeg har både møtt 60år gamle damer som ikke skjønner og 15år gamle gutter som skjønner, selv om disse tilhører unntakene. uansett, omforlatelse for at jeg bare anntok uten å spørre.

jeg vet forresten ikke hvor mange kvinner som blir våte og hvor mange som ikke blir det, men det var rett over halvparten av de gruppene jeg har gått i terapi i, ogdet var også noen som fikk orgasme, men ingen synes det var noe annet enn smertefult, på alle måter.

:) godt å høre du ikke har blitt voldtatt, det er ikke noe jeg unner noen, selv ikke i vrede.

• Liker 2
Skrevet

En tilleggskommentar: Det er vel kanskje noe med at man hører så ofte om at kvinner sliter med å få orgasme, og at da dette skjer under en voldtekt, der offeret ikke er sexuelt opphisset, og som oppleves som skremmende, og ubehaglig både fysisk og psykisk, er litt vanskelig for meg å forstå.

Hvis seksuell opphisselse hadde vært involvert, men at dette var uønskede følelser, dvs. at offeret på det mentale planet/rasjonelt sett likevel ikke ønsket sex, hadde det vært lett å forstå.

det skjer nok det også, selv om jeg ikke har hørt det. jeg tenker for de som evt har opplevd dette i tillegg, er sikkert skammen enda større og forvirringen komplett...

første avsnitt: det var vanskelig(og fortsatt er litt vanskelig pga hva man lærer om sex og nytelse av samfunnet) for meg å forstå også før jeg lærte i både vanlig terapi og gruppeterapi. hver kvinne er forskjellig, både fysisk, sexuellt og mentalt. noen får orgasme kun av det fysiske, andre kun det mentale, noen bare man så vidt er bortpå kjønnsorganet på ONS andre ikke engang ett 40år i et trygt og godt ekteskap, men de fleste befinner seg i midten av alt dette.... :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

off, jeg har av og til litt dårlig evne til å se kjønnet på de jeg snakker med gjennom skjermen, sånn, kan det gå.... :fnise:

oftere at jenter skjønner forskjellene enn gutter på kåt, våt, opphisset, orgasme, nytelse ovs og i tillegg er det fler og fler kvinne som skjønner jo eldre de blir. men jeg har både møtt 60år gamle damer som ikke skjønner og 15år gamle gutter som skjønner, selv om disse tilhører unntakene. uansett, omforlatelse for at jeg bare anntok uten å spørre.

jeg vet forresten ikke hvor mange kvinner som blir våte og hvor mange som ikke blir det, men det var rett over halvparten av de gruppene jeg har gått i terapi i, ogdet var også noen som fikk orgasme, men ingen synes det var noe annet enn smertefult, på alle måter.

:) godt å høre du ikke har blitt voldtatt, det er ikke noe jeg unner noen, selv ikke i vrede.

Kåt er vel det begrepet jeg syns er mest problematisk. Jeg har alltid tolket det synonymt med sexuelt opphisset, eller "rett før", altså en form for kroppslig reaksjon og en søken etter å tilfredstille disse driftene.

Men menn skryter jo alltid på seg å være kåte, uten at de nødvendigvis er fysisk klare av den grunn. Og her i tråden fikk jeg også det definert mer som vilje til sex (så m.a.o. har jeg vel hatt min helt private tolkning av akkurat dette ordet).

Skrevet

det skjer nok det også, selv om jeg ikke har hørt det. jeg tenker for de som evt har opplevd dette i tillegg, er sikkert skammen enda større og forvirringen komplett...

første avsnitt: det var vanskelig(og fortsatt er litt vanskelig pga hva man lærer om sex og nytelse av samfunnet) for meg å forstå også før jeg lærte i både vanlig terapi og gruppeterapi. hver kvinne er forskjellig, både fysisk, sexuellt og mentalt. noen får orgasme kun av det fysiske, andre kun det mentale, noen bare man så vidt er bortpå kjønnsorganet på ONS andre ikke engang ett 40år i et trygt og godt ekteskap, men de fleste befinner seg i midten av alt dette.... :sjenert:

Ja, dessverre er nok dette tabubelagte tema, og det kunne vel ha hjulpet med mer åpenhet. Jeg nevnte i et tidligere innlegg om inscestoffer som har opplevd sexuell nytelse fra de overgrep de har vært utsatt for (ingen egenerfaring her heller, men hørte bl.a. interessant radioprogram). I de tilfellene tror jeg skammen oppstår i det de oppdager hvordan samfunnet betrakter inscest.

• Liker 1
Skrevet

Kåt er vel det begrepet jeg syns er mest problematisk. Jeg har alltid tolket det synonymt med sexuelt opphisset, eller "rett før", altså en form for kroppslig reaksjon og en søken etter å tilfredstille disse driftene.

Men menn skryter jo alltid på seg å være kåte, uten at de nødvendigvis er fysisk klare av den grunn. Og her i tråden fikk jeg også det definert mer som vilje til sex (så m.a.o. har jeg vel hatt min helt private tolkning av akkurat dette ordet).

nå har jeg sikkert også hatt litt mer "opplæring" enn de fleste om hva man vanligvis legger i hvert ord, noe tidligere enn enn et barn/ungdom burde, i tillegg til at jeg har hatt nermere 30år til å lese om det og 20 år til å lære å skille de forskjellige begrepene ut fra egne fysiske, sexuelle og mentale følelser.

om man ikke helt har begerepenes betydning klart for seg, ser jeg bare på som noe positive, da du sikkert ikke har hatt like stort behov for å sortere og kategorisere alt som har meg sex å gjøre. :klemmer:

• Liker 3
Skrevet

Ja det må være kjempeopphissende å bli overfalt, truet med våpen, holdt fast, bli tatt kvelertak på, bli rivd av klær og måtte ligge der hjelpeløs mens en mann penetrer deg mot din vilje.

Noen mennesker burde ikke inneha retten til å eksistere.

Jeg kan ikke la være å kommentere slike dramatiske utspill. Så mitt spørsmål blir, hvem skal stå for utvelgelsen av hvem som skal få lov til å leve? Deg? Eller overlater du et slikt omfattende valg til noen andre?

Jeg personlig mener at voldtektsmenn/kvinner ikke har respekt for andres liv, det betyr ikke at jeg ikke skal respektere deres uansett hva forbrytelse de begår ovenfor andre. Just sayin.

Skrevet

Voldtekt kan til og med være frivillig sex nå ja. :popcorn:

Dette er rett og slett tull.

Link og kildehenvisning takk.

Herregud, hva er det for en påstand? Jeg hadde sex første gang som 15åring, med kjæresten min som jeg hadde vært sammen med i over 1 år. Det er da virkelig IKKE voldtekt selv om jeg var under 16år.

Blir helt satt ut at det er mulig å mene noe slikt..

Dette er og blir tull. Det at noe er ulovlig betyr ikke at det er volfdtekt. Snakk om å vanne ut begrepet. Om en 18 år gammel gutt har frivillig sex med en 15 år gammel jente har han ikke voldtatt henne. Er dette feminisme på ville veier? Snakker du mot bedre vitende? Eller er du bare dum?

Herre, så dum du er. Kildehenvisnig takk! Eller det greier du selvfølgelig ikke.

Det er enorm forskjell på det å voldta en person, eller det at en 16 år gammel gutt ligger med en 15 år gammel jente. Sammenligningen er absurd og hører ikke hjemme noen steder. Desuten er en tragisk utvanning voldtektsbegrepet.

Ha ha ha. Einstein er ute på ferde igjen. Spiller ingen rolle om gutten er 15, 16, 17 eller 18. Sammenligningen er latterlig. Hvis du ikke vet forskjellen mellom frivillig sex og voldtekt bør du komme deg tilbake til kammerset.

Slutter aldri å forbause meg at brukerne av KG er så inkompetente at de ikke en gang greier noe så simpelt som et enkelt google søk

Begge går under samme lov og begge har samme straffenivå og er dermed regnet som like alvorlige:

§ 192. Den som

a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller

b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller

c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv,

straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år. Ved vurderingen av om det er utøvd vold eller truende atferd eller om fornærmede var ute av stand til å motsette seg handlingen, skal det legges vekt på om fornærmede var under 14 år.

Straffen er fengsel i minst 3 år dersom

a) den seksuelle omgang var samleie, eller

b) den skyldige har fremkalt en tilstand som nevnt i første ledd bokstav b for å oppnå seksuell omgang.

Fengsel inntil 21 år kan idømmes dersom

a) voldtekten er begått av flere i fellesskap,

b) voldtekten er begått på en særlig smertefull eller særlig krenkende måte,

c) den skyldige tidligere er straffet etter denne bestemmelsen eller etter § 195, eller

d) den fornærmede som følge av handlingen dør eller får betydelig skade på legeme eller helse. Seksuelt overførbar sykdom og allmennfarlig smittsom sykdom, jf. smittevernloven § 1-3 nr. 3 jf. nr. 1, regnes alltid som betydelig skade på legeme eller helse etter denne paragrafen.

Den som ved grov uaktsomhet gjør seg skyldig i voldtekt etter første ledd, straffes med fengsel inntil 5 år. Foreligger omstendigheter som nevnt i tredje ledd, er straffen fengsel inntil 8 år.

§ 195. Den som har seksuell omgang med barn under 14 år, straffes med fengsel inntil 10 år. Dersom den seksuelle omgangen var samleie, er straffen fengsel i minst 3 år.

Fengsel inntil 21 år kan idømmes dersom

a) handlingen er begått av flere i fellesskap,

b) handlingen er begått på en særlig smertefull eller særlig krenkende måte,

c) handlingen er foretatt overfor barn under 10 år og det har skjedd gjentatte overgrep,

d) den skyldige tidligere har vært straffet etter denne bestemmelsen eller etter § 192, eller

e) fornærmede som følge av handlingen dør eller får betydelig skade på legeme eller helse. Seksuelt overførbar sykdom og allmennfarlig smittsom sykdom, jf. smittevernloven § 1-3 nr. 3 jf. nr. 1, regnes alltid som betydelig skade på legeme eller helse etter denne paragrafen.

Villfarelse om alder utelukker ikke straffeskyld.

Straff etter denne bestemmelsen kan falle bort eller settes under det lavmål som følger av første ledd annet punktum dersom de som har hatt den seksuelle omgangen, er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling.

§ 196. Den som har seksuell omgang med barn under 16 år, straffes med fengsel inntil 6 år.

Fengsel inntil 15 år kan idømmes dersom

a) handlingen er begått av flere i fellesskap,

b) handlingen er begått på en særlig smertefull eller særlig krenkende måte,

c) den skyldige tidligere har vært straffet etter denne bestemmelsen eller etter § 192 eller § 195, eller

d) fornærmede som følge av handlingen dør eller får betydelig skade på legeme eller helse. Seksuelt overførbar sykdom og allmennfarlig smittsom sykdom, jf. smittevernloven § 1-3 nr. 3 jf. nr. 1, regnes alltid som betydelig skade på legeme eller helse etter denne paragrafen.

Villfarelse om alder utelukker ikke straffeskyld, med mindre ingen uaktsomhet foreligger i så måte.

Straff etter denne bestemmelsen kan falle bort dersom de som har hatt den seksuelle omgangen, er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling.

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Slutter aldri å forbause meg at brukerne av KG er så inkompetente at de ikke en gang greier noe så simpelt som et enkelt google søk

Begge går under samme lov og begge har samme straffenivå og er dermed regnet som like alvorlige:

Det blir vel heller sett på som et overgrep, hvis man absolutt skal sette et navn på det. Som du kanskje legger merke til selv, så brukes ikke begrepet voldtekt om sex med barn under 16 i det du siterer.

Edit: ser nå at det kanskje ikke var poenget. Men uansett strafferamme så er ikke begge deler voldtekt.

Endret av Raindrops

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...