UYN Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Jeg har lurt på en ting lenge, en del av overgrepene skjer i beruset tilstand, og det er jo godt kjent at kvinner har problemer med våtheten sin når f.eks alkohol er inni bildet. Det jeg ikke skjønner da er hvordan overgriperne klarer å penetrere fordi hvis jeg har skjønt det riktig, så henger kvinners opphisselse mye sammen med det psykiske. Da ville jeg naturlig tro at hvis de var redde så klarte de ikke å bli våte, noe som hindrer muligheten for penetrering. fordi jeg ser det ikke som sannsynlig at overgripere går rundt med glidemiddel. Jeg har også tenkt på muligheten om kun kroppen kan reagerer å bli klar for sex, men da pleier jo sinnet å følge etter? F.eks damer som i grunn ikke føler for sex som blir stiumulert av partneren, kroppen deres bli opphisset, så blir også hjernen med på akten. Noen som har input?
Gjest Kvinne Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 Jeg har lurt på en ting lenge, en del av overgrepene skjer i beruset tilstand, og det er jo godt kjent at kvinner har problemer med våtheten sin når f.eks alkohol er inni bildet. Det jeg ikke skjønner da er hvordan overgriperne klarer å penetrere fordi hvis jeg har skjønt det riktig, så henger kvinners opphisselse mye sammen med det psykiske. Da ville jeg naturlig tro at hvis de var redde så klarte de ikke å bli våte, noe som hindrer muligheten for penetrering. fordi jeg ser det ikke som sannsynlig at overgripere går rundt med glidemiddel. Jeg har også tenkt på muligheten om kun kroppen kan reagerer å bli klar for sex, men da pleier jo sinnet å følge etter? F.eks damer som i grunn ikke føler for sex som blir stiumulert av partneren, kroppen deres bli opphisset, så blir også hjernen med på akten. Noen som har input? Litt usikker på om du egentlig fortjener et svar. Men voldtekt er rå makt og har ingenting med sex å gjøre, en voldsutøver bruker ikke tid på å hisse opp ofrete først. Det kan selvfølgelig skje at man koser osv og så sier damen nei før penetrering, når han da gjennomfører til tross for hennes motstand er dette fortsatt makt. Man behøver absolutt ikke være våt for at en mann skal klare å penetrere, det gjør bare mer vondt.. Så NEI kvinner tenner ikke på voldtekt, det er veldig ødeleggende psykisk og setter dype spor. Søk opp tema på Dixi sine nettsider eller hvor som helst og les om tema dersom du virkelig ønsker å lære mer og forsøk å sette deg inn i hvordan det må føles å bli nedverdiget på det groveste. 26
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 Jeg har lurt på en ting lenge, en del av overgrepene skjer i beruset tilstand, og det er jo godt kjent at kvinner har problemer med våtheten sin når f.eks alkohol er inni bildet. Det jeg ikke skjønner da er hvordan overgriperne klarer å penetrere fordi hvis jeg har skjønt det riktig, så henger kvinners opphisselse mye sammen med det psykiske. Da ville jeg naturlig tro at hvis de var redde så klarte de ikke å bli våte, noe som hindrer muligheten for penetrering. fordi jeg ser det ikke som sannsynlig at overgripere går rundt med glidemiddel. Jeg har også tenkt på muligheten om kun kroppen kan reagerer å bli klar for sex, men da pleier jo sinnet å følge etter? F.eks damer som i grunn ikke føler for sex som blir stiumulert av partneren, kroppen deres bli opphisset, så blir også hjernen med på akten. Noen som har input? Det er fullt mulig å penetrere noen som ikke er klar for sex, men det kan gi store smerter for kvinnen som blir utsatt for det, så den teorien gjør du rett og slett best i å legge bak deg. Det er mulig å tvinge noen til å ha sex og å gjennomføre samleiet uten at vedkommende er fysisk klar for det. 7
Gjest anonym Skrevet 4. april 2011 #5 Skrevet 4. april 2011 Hvordan tenker dere om at det eksisterer så mange falske voldtektsanmeldelser. En onkel av kameraten min ble helt uskyldig anmeldt av ei dame fordi han ikke ønsket noe mer forhold med henne. Tenker dere over hvordan det sikkert føles med slike falske anklager for personen som det går utover, slik at dere stiller noen kritiske spørsmål oppi dette også og ikke bare ukritisk anbefaler anmeldelser i hytt og gevær. For jeg har hørt at han har fått alkoholproblemer og store depresjoner i etterkant av ¨bli galt anmeldt for dette. 2
UYN Skrevet 7. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. april 2011 Litt usikker på om du egentlig fortjener et svar. Men voldtekt er rå makt og har ingenting med sex å gjøre, en voldsutøver bruker ikke tid på å hisse opp ofrete først. Det kan selvfølgelig skje at man koser osv og så sier damen nei før penetrering, når han da gjennomfører til tross for hennes motstand er dette fortsatt makt. Man behøver absolutt ikke være våt for at en mann skal klare å penetrere, det gjør bare mer vondt.. Så NEI kvinner tenner ikke på voldtekt, det er veldig ødeleggende psykisk og setter dype spor. Søk opp tema på Dixi sine nettsider eller hvor som helst og les om tema dersom du virkelig ønsker å lære mer og forsøk å sette deg inn i hvordan det må føles å bli nedverdiget på det groveste. Alt det du sier er jeg klar over, og har ei vennine som har blitt voldtatt så jeg vet at det setter dype spor. Jeg uttrykket meg kanskje ikke klart nok, men det at det gjøre vond stemmer. Både for mannen og dama, så det jeg ikke skjønner er hvorfor mennene vil kjenne smerte. Dette ut i fra premissen at voldtekten skjer pga. et "seksuelt behov" fra mannen sin side, og at smerte ikke "utfyller" dette. For å sette dette i et annet perspektiv, hvis vi tar for oss saker der menn blir voldtatt av kvinner og penetrering skjer, så må jo mannen bli "tent", etter som han har ereksjon. Tenningen er ikke mentalt, men dog "kroppslig opphisselse". Da tenker jeg at det samme må skje med kvinner? Mer angående smerte, og med et eksempel fra mine tidligere forhold. Vi hadde vært ute på byen, og begge var fulle. Da vi kom hjem var hun kåt, og ville ha sex, og alt begynte fint, men midtveis(og under posisjonsskifte) så "tørket hun opp". Prøvde begynne med penetreringen igjen, men kunne ikke da dette var for vondt for meg. Kjentes ut som noen prøvde å gni vekk huden fra glansen min, og for hennes del sa hun "Nei, jeg får ikke vondt". Jeg har pratet om "alkoholtørrhet" med andre bekjenninger(menn), og de sier det samme; det er utrolig vondt for dem også. Håper dette gir mer mening rundt mitt første innlegg.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #7 Skrevet 7. april 2011 må også si at menn trenger ikke være opphisset for å få ereksjon og for en kvinne å dermed gjennomføre voldtekt. De kan få ereksjon av å bli skremt f.eks. M.a.o er ereksjonen uavhengig av opphisselse/kåthet 2
sequin Skrevet 13. mai 2011 #8 Skrevet 13. mai 2011 For å sette dette i et annet perspektiv, hvis vi tar for oss saker der menn blir voldtatt av kvinner og penetrering skjer, så må jo mannen bli "tent", etter som han har ereksjon. Tenningen er ikke mentalt, men dog "kroppslig opphisselse". Da tenker jeg at det samme må skje med kvinner? Nå er det da slik at menn tenner lettere på berøring og stimulering, og kvinner tenner lettere med mental stimulering og svært sjeldent kun ved berøring. 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #9 Skrevet 14. mai 2011 Litt usikker på om du egentlig fortjener et svar. Men voldtekt er rå makt og har ingenting med sex å gjøre, en voldsutøver bruker ikke tid på å hisse opp ofrete først. Det kan selvfølgelig skje at man koser osv og så sier damen nei før penetrering, når han da gjennomfører til tross for hennes motstand er dette fortsatt makt. Man behøver absolutt ikke være våt for at en mann skal klare å penetrere, det gjør bare mer vondt.. Så NEI kvinner tenner ikke på voldtekt, det er veldig ødeleggende psykisk og setter dype spor. Søk opp tema på Dixi sine nettsider eller hvor som helst og les om tema dersom du virkelig ønsker å lære mer og forsøk å sette deg inn i hvordan det må føles å bli nedverdiget på det groveste. Selvfølgelig har voldtekt noe med sex å gjøre. Voldtekt er ufrivillig sex. Voldtekt kan til og med være frivillig sex dersom en av personene er mindreårig.
johnjohn Skrevet 15. mai 2011 #10 Skrevet 15. mai 2011 Selvfølgelig har voldtekt noe med sex å gjøre. Voldtekt er ufrivillig sex. Voldtekt kan til og med være frivillig sex dersom en av personene er mindreårig. Voldtekt kan til og med være frivillig sex nå ja. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #11 Skrevet 15. mai 2011 Voldtekt kan til og med være frivillig sex nå ja. Ja. Dersom en person over 18 år har sex med en mindreårlig, regnes det om voldtekt, selv om sexen var frivillig.
johnjohn Skrevet 15. mai 2011 #12 Skrevet 15. mai 2011 Ja. Dersom en person over 18 år har sex med en mindreårlig, regnes det om voldtekt, selv om sexen var frivillig. Dette er rett og slett tull. 10
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #13 Skrevet 15. mai 2011 Dette er rett og slett tull. Det er ikke tull. Det regnes som voldtekt for å beskytte den som er mindreårig. Voldtekt er ikke bare å ta noen med fysisk makt, men det er også å bruke psykisk makt for å få det som man vil, og man tror at mindreårige ikke er mentalt voksne nok til å stå imot noe slikt.
johnjohn Skrevet 15. mai 2011 #14 Skrevet 15. mai 2011 Det er ikke tull. Det regnes som voldtekt for å beskytte den som er mindreårig. Voldtekt er ikke bare å ta noen med fysisk makt, men det er også å bruke psykisk makt for å få det som man vil, og man tror at mindreårige ikke er mentalt voksne nok til å stå imot noe slikt. Link og kildehenvisning takk. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #15 Skrevet 15. mai 2011 Jeg lurer litt på hvor "grensen" går for hva som kan kalles voldtekt jeg? Hva er andres syn på dette? Jeg mener grensen går når: - Den ene part ikke vil. - Den ene part ikke er i stand til å forstå hva hun/han gjør. Feks om han/hun sover/svært ruset. - Han/hun er under 16 år, uansett om han/hun er med på det eller ikke. Min beste venninne ble voldtatt da hun var 14 år. Hun var bevisstløs fordi hun var så full. Voldtektsmannen ble tatt på fersken, men det tok litt tid før de andre ungdommene forsto at hun var bevisstløs. Hun ble hentet med ambulanse og sykehuset anmeldte voldtektsmannen på en rekke punkter. Han ble dømt på ALLE punktene. Hun lå i koma på sykehuset i noen timer. Huff, det er ennå (10 år senere) så grusomt å tenke på. Men hun er og var en sterk jente. Vil ikke fortelle mer om denne saken... Noen år etter hendelsen ble jeg selv voldtatt. Sovnet på en sofa på et avsluttet nash (hos min venninne). Venninna mi sov i senga si på et annet rom. Så sov det en kompis av meg i en stol, og han som gjorde det mot meg sov på den andre sofaen. Det var så klart ikke lurt og mye gjennomtenkt å sovne på sofaen i et rom alene med to fulle gutter, men jeg tenkte ikke på det da.... Jeg våknet av at han på den andre sofaen gjorde det. Ba han slutte mange ganger. Startet å hylgråte, ikke veldig høylytt, men tårene rant som en foss. Og fordi om sluttet han ikke! Det er ganske utrolig at det går an å være så ond. Det som var så spesielt var at jeg klarte ikke å gjøre fysisk motstand. Jeg kunne jo i det minste forsøkt å dytte han vekk, slå bite, klore, et eller annet! Men det var som at jeg ikke eide en eneste muskel i kroppen. Jeg bare gråt og gråt til han gjorde seg "ferdig". Men jeg tok ikke hendelsen min tungt i etter tid. Tror nok det er fordi jeg hadde ganske nær kjennskap til voldtekt fra før, pga bestevenninnen min. Jeg viste at det ikke var min feil. Og jeg viste at jeg ikke skulle være lei meg, men der i mot SINT. Han hadde ingen rett til å gjøre det han gjorde! Viste at bestevenninna min ville ha tatt det tungt og anmeldte derfor ikke. Hun var akkurat kommet seg psykisk etter sin voldtekt, så det var ikke noe jeg ville grave opp igjen i. Jeg gjorde det på en annen måte, å spredde ryktet om at han hadde voldtatt en jente på fest den helgen. Bor på en liten plass, så ryktene sprer seg fort. Kanskje var jeg slem, men han fortjente å bli minnet på det han gjorde... 3
Gjest Pzzt Skrevet 15. mai 2011 #16 Skrevet 15. mai 2011 - Han/hun er under 16 år, uansett om han/hun er med på det eller ikke. Herregud, hva er det for en påstand? Jeg hadde sex første gang som 15åring, med kjæresten min som jeg hadde vært sammen med i over 1 år. Det er da virkelig IKKE voldtekt selv om jeg var under 16år. Blir helt satt ut at det er mulig å mene noe slikt.. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #17 Skrevet 16. februar 2012 Herregud, hva er det for en påstand? Jeg hadde sex første gang som 15åring, med kjæresten min som jeg hadde vært sammen med i over 1 år. Det er da virkelig IKKE voldtekt selv om jeg var under 16år. Blir helt satt ut at det er mulig å mene noe slikt.. I følge loven er det voldtekt. Selvom ikke du følte det sånn:) så lenge en er under den seksuelle lavalder og den andre er over, så er det voldtekt.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #18 Skrevet 16. februar 2012 Det er ikke tull. Det regnes som voldtekt for å beskytte den som er mindreårig. Voldtekt er ikke bare å ta noen med fysisk makt, men det er også å bruke psykisk makt for å få det som man vil, og man tror at mindreårige ikke er mentalt voksne nok til å stå imot noe slikt. Dette er og blir tull. Det at noe er ulovlig betyr ikke at det er volfdtekt. Snakk om å vanne ut begrepet. Om en 18 år gammel gutt har frivillig sex med en 15 år gammel jente har han ikke voldtatt henne. Er dette feminisme på ville veier? Snakker du mot bedre vitende? Eller er du bare dum? 1
Gjest BettyBoop Skrevet 16. februar 2012 #19 Skrevet 16. februar 2012 Jeg har lurt på en ting lenge, en del av overgrepene skjer i beruset tilstand, og det er jo godt kjent at kvinner har problemer med våtheten sin når f.eks alkohol er inni bildet. Det jeg ikke skjønner da er hvordan overgriperne klarer å penetrere fordi hvis jeg har skjønt det riktig, så henger kvinners opphisselse mye sammen med det psykiske. Da ville jeg naturlig tro at hvis de var redde så klarte de ikke å bli våte, noe som hindrer muligheten for penetrering. fordi jeg ser det ikke som sannsynlig at overgripere går rundt med glidemiddel. Jeg har også tenkt på muligheten om kun kroppen kan reagerer å bli klar for sex, men da pleier jo sinnet å følge etter? F.eks damer som i grunn ikke føler for sex som blir stiumulert av partneren, kroppen deres bli opphisset, så blir også hjernen med på akten. Noen som har input? En penis kan trenge inn selv om jenta ikke er våt. Eneste som skjer er at det gjør vondt for jenta.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #20 Skrevet 16. februar 2012 I følge loven er det voldtekt. Selvom ikke du følte det sånn:) så lenge en er under den seksuelle lavalder og den andre er over, så er det voldtekt. Herre, så dum du er. Kildehenvisnig takk! Eller det greier du selvfølgelig ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå