Gå til innhold

Har du tatt koloskopi?


Snop

Anbefalte innlegg

Hehe, supert :) Hva skal du gjøre hos tannlegen?

Hmm, det er null action i magen her :/ Nesten 5 timer siden jeg tok første dose Picoprep :/

Jeg skal først på vanlig kontroll siden jeg trakk visdomstannen min forrige uke, men nå tror jeg det er noe alvorlig galt i tannen ved siden av så vi får se. :(

Merkelig at du ikke kjenner noe enda. Du har tatt alt som skal tas i denne runden? Det tar kanskje litt tid, jeg husker liksom ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal først på vanlig kontroll siden jeg trakk visdomstannen min forrige uke, men nå tror jeg det er noe alvorlig galt i tannen ved siden av så vi får se. :(

Merkelig at du ikke kjenner noe enda. Du har tatt alt som skal tas i denne runden? Det tar kanskje litt tid, jeg husker liksom ikke helt.

Jaa, jeg tok hele posen i hvert fall :vetikke:

Ringte og spurte den skumle telefondamen om det ikke burde ha skjedd noe snart, men hun var bare lite engasjert som vanlig og sa at det sikkert skjedde noe etter hvert. Litt rart bare, siden det står 1-3 timer i bruksanvisningen og jeg ikke engang merker tegn til bevegelse i magen ;P Hmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det går for lang tid så får du ringe tilbake. Når jeg lå på sykehuset så glemte de å gi meg resterende dose og pga så ble hele koloskopien utsatt en dag til. Får håpe du merker noe bevegelse etter hvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg ringt til sykehuset og spurt, det høres litt snodig ut.

Ja... husker du hvor lang tid det tok med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hrmf... Jeg ringte og de visste ingenting! Men de skulle prøve å finne utav det og ringe meg opp igjen :P

Hehe, denne tråden har blitt rumpeundersøkelse-dagboka mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha! Skyt meg! Jeg skal ikke inn før på FREDAG, jeg har sett feil på arket....ååhhh arghhhhh... er det mulig? Tok nettopp den andre posen. aarhhhhhhhh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha! Skyt meg! Jeg skal ikke inn før på FREDAG, jeg har sett feil på arket....ååhhh arghhhhh... er det mulig? Tok nettopp den andre posen. aarhhhhhhhh

:fnise: Da får du sikkert vite hva du kan se frem til på torsdag da. Uff, så kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan føler du deg? :klemmer:

Overraskende bra, om ikke litt sliten og sur på meg selv, hehe!

Lurte meg til å spise litt mat i kveld, håper ikke det vil ut i natt :P

Forresten, tidenes vemmeligste spørsmål - skal det være grått det som kommer ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips, det er ikke særlig lurt og spise når du skal tømme tarmen. Du kan risikere at undersøkelsen ikke kan gjennomføres nå. Det du spiser kommer ned i tarmen til i morgen. Har sjøl tatt den undersøkelsen du skal og har sett folk må gå pga de ikke gjør det de har fått beskjed om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite tips, det er ikke særlig lurt og spise når du skal tømme tarmen. Du kan risikere at undersøkelsen ikke kan gjennomføres nå. Det du spiser kommer ned i tarmen til i morgen. Har sjøl tatt den undersøkelsen du skal og har sett folk må gå pga de ikke gjør det de har fått beskjed om.

Hvis du leser oppover i tråden ser du at jeg har vært så teit at jeg har bomma på dagen for undersøkelse, så jeg skal ikke ta undersøkelsen i morgen ;) Så jeg har tatt Picoprep forgjeves i dag. Så kul er jeg, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende bra, om ikke litt sliten og sur på meg selv, hehe!

Lurte meg til å spise litt mat i kveld, håper ikke det vil ut i natt :P

Forresten, tidenes vemmeligste spørsmål - skal det være grått det som kommer ut?

Du kan oppleve mange rare farger når du nærmer deg siste rest som kommer ut. :jepp:

Vær forsiktig med hva du spiser så det ikke blir for slitsomt å gå igjennom dette en gang til på torsdag. Hold deg til mat som er ømfintlig for magen frem til torsdag siden denne "tarmskyllingen" din fort kan sette systemet litt ut av sving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan oppleve mange rare farger når du nærmer deg siste rest som kommer ut. :jepp:

Vær forsiktig med hva du spiser så det ikke blir for slitsomt å gå igjennom dette en gang til på torsdag. Hold deg til mat som er ømfintlig for magen frem til torsdag siden denne "tarmskyllingen" din fort kan sette systemet litt ut av sving.

Hmm, jaaa... men det har liksom vært 100% askegrått siden første gang jeg satte meg på doen i dag. Æsj :)

Masse lykke til hos tannlegen i morgen, forresten! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm, jaaa... men det har liksom vært 100% askegrått siden første gang jeg satte meg på doen i dag. Æsj :)

Masse lykke til hos tannlegen i morgen, forresten! :smilyblomst:

Takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å kjøpe et annet middel på apoteket. Det var flytende væske som jeg måtte blande ut i vann/saft.. Den funket som bare det. Som sagt for noen sider siden, tok det bare maks halvtime før jeg satt på doen. Avføringen var vanlig farge. Diaréfarge :P

Grått høres rart ut :vetikke: Hm.. Har du problemer med galle/lever?

Påann igjen til torsdag da :P heheh..

Endret av Miss Independent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å kjøpe et annet middel på apoteket. Det var flytende væske som jeg måtte blande ut i vann/saft.. Den funket som bare det. Som sagt for noen sider siden, tok det bare maks halvtime før jeg satt på doen. Avføringen var vanlig farge. Diaréfarge :P

Grått høres rart ut :vetikke: Hm.. Har du problemer med galle/lever?

Påann igjen til torsdag da :P heheh..

Vet du om det het CitraFleet?

Hmm ja, hos meg tok det jo 9 timer før noe som helst skjedde... haha, ingenting som går som det skal her! Var det sånn heldags tømmeregime du tok da?

Jeg pratet med sykepleier på telefon om gråfargen nå, men det virket ikke kom om hun skjønte noe mer enn meg av det... Jeg får spørre legen på fredag når jeg kommer dit :)

Apropos det, er det sånn at man sitter og snakker med legen litt før undersøkelsen eller er det bare å legge seg ned og kjøre det inn med en gang? :P

Endret av Snop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den heter Phosporal og koster over 300 kr :overrasket: Tok første dose kl 8 om morraen, og da var det igang. Var kanskje i gjennomsnitt en halvtime mellom hver do tur. Så kan være greit å ha noe til å smøre med (vaselin o.l) så ikke man blir så sår.

Jeg satt og snakket med legen om hva slags symptomer jeg har hatt, hvordan plagene utarter seg osv. Så forklarte han om hvordan undersøkelsen gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...