Gå til innhold

Hvordan påvirket graviditeten din kropp?


Haley

Anbefalte innlegg

Noen får kviser, andre blir kvitt kviser. Noen mister mye hår, andre veldig lite. Hvordan påvirket graviditeten din hud i ansikt/på kroppen (kviser? strekkmerker?), ditt hår, dine øyne/synet, luktesansen, smakssansen, osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen får kviser, andre blir kvitt kviser. Noen mister mye hår, andre veldig lite. Hvordan påvirket graviditeten din hud i ansikt/på kroppen (kviser? strekkmerker?), ditt hår, dine øyne/synet, luktesansen, smakssansen, osv?

Luktesansen er blitt litt FOR god :P

Aldri før kastet opp av bare lukten av mat eller søppel.

Har fått litt mer kviser etter jeg ble gravid selv om det faktisk blir en gutt.

Har hørt at kviser er typisk jentetegn med det stemmer altså ikke her.

Miste hår har jeg ikke vært plaget av.

Innbiller meg at håret ikke blir like fort fett nå som før da,men kanskje bare innbillning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fårr en del kviser, MYE strekkmerker, mye håravfall, brede hofter... Ser rett og slett helt jjævlig ut.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært heldig, tror jeg :) Enn så lenge.

Ingen kviser så langt- derimot mye klarere, friskere hud.

Og håret er tjukkere. Det blir heller ikke fett.

En ting som er merkelig, er at før jeg ble gravid, fant jeg grå hår her og der. Nå finner jeg nesten ingen- forstå det den som kan :overrasket:

Luktesansen er plagsomt god. Jeg takler ikke hvitløksånde, alkoholånde, frityrlukt, eller tung matlukt. :spy:

Stakkars mannen min når han har vært i festlig lag og spist tapas og drukket vin...han må legge seg anføttes :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en utrolig luktesans. Kan lukte alt fra dårlig ånde til vafler på mils avstand. Litt slitsomt innimellom. Ellers liker jeg all mat. Er egentlig veldig kresen, men nå kan jeg spise alt, og jeg synes alt smaker kjempegodt...

Utseendemessig har jeg fått eksem i ansiktet for første gang. Det blir bare verre og verre, men jeg trøster meg med at det vist nok skal gå vekk når babyen er ute. Føler ikke at jeg har den såkalte gløden som de gravide skal ha. Føler meg vel mer som rød elefant som peser seg rundt. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luktesansen min har blitt ekstremt selektiv. Jeg kan lukte meg fram til smågodtet i butikken, men sitte rett ved siden av et barn med full besjebleie uten å merke noen ting. :overrasket:

Mistet litt hår i begynnelsen, men etter at jeg begynte med litt kosttilskudd så gikk det over. Hadde ekstra mye kviser en periode, men det ser ut som det har gitt seg nå. Nesen min har vært potte tett siden unnfangelsen omtrent, og mannen min påstår at jeg snorker! Det kan jeg virkelig ikke forstå, må være han som innbiller seg ting. :sovne:

Utseendemessig har jeg bare blitt rundere og rundere, føler meg litt som en "hodefoting" for tiden. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luktesansen har blitt ekstremt mye bedre.

Huden har blitt mye bedre (var mye plaget med hormonelle kviser før, de er helt borte).

Håret har blitt mye finere og tykkere (jeg mister nesten ikke hår).

Nesen har vært en del tett, men jeg har hostet og vært småforkjøla helt siden januar så det er nok derfor. Nesten rart luktesansen likevel har blitt så mye bedre.

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tett i nesa og rundere i kroppen, spesielt lår og hofter, det kom etter uke 20.

Ingen strekkmerker hittil (fikk ingen sist heller), denne gangen har den mørke linjen på magen også uteblitt. Hadde litt kviser på ryggen sist svangerskap - ingenting denne gangen. Håret trenger jeg å vaske mye sjeldnere, og det føles litt fyldigere.

Har fått tilbakemeldinger på at jeg er litt mer rosa i kinnene og at leppene er fyldigere.

Og så har du pigmentflekker da, det fikk jeg sist svangerskap, og nå er de tilbake. I tinninger og rundt øynene. Kjempefint! ;)

Og så har jeg vært tett i nesa fra uke 10, så den gode luktesansen har uteblitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvitt kvisene, ble litt rundere, bedre luktesans, uendret syn. Fikk et strekkmerke over navlen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvitt kvisene, ble mykere i trekkene, fikk større lepper, blankere hår og mistet nesten ingenting av hårmanken, svettet mer, hadde ekstremt god luktesans (mannen kalte meg en sporhund :fnise: ), fikk bekkenløsning, var ekstremt trøtt og lite utholdende, tett i nesen og fikk ett lite strekkmerke i huden mellom piercing hullene til navlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har og som dei fleste over fått bedre luktesans, på godt og vondt.. Litt kviser på rumpa, men ingen andre stadar.. Også rødmar eg lett, det gjorde eg ikkje før. No kan eg ikkje le uten å vere raud i ansiktet. Litt kjedelig, men eg satsar på det går over når babyen kjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mer kviser i svangerskapene, gikk opp en halv skostørrelse i andre svangerskap (varig), uendret syn. Ellers ikke rare endringene i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk strekkmerker på brystene, da jeg gikk opp fra A til C-cup.

Ellers ingen strekk merker.

Mista MYE hår, ei stund var jeg redd for å bli skalla :gjeiper:

Ellers var det lite å merke av slike ting. JO! JEg fikk svarte hår på leggene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått strekkmerker på brystene, ellers ingen andre steder *krysser fingrene*, utrolig tørr hud på hendene/armene, håret blir fett 3 min etter at jeg har dusja :kjefte: greit med hestehale :sjenert:

Vanligvis spiser jeg alt, men under graviditetet har jeg vært veldig kresen. Mat jeg egentlig liker smaker blæ! :fnise:

Bekkenløsning den siste måneden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status 6 måneder:

Har aldri hatt så fin ansiktshud som nå. Var plaget med mye voksenkviser/hormonelle kviser, men de er borte.

Håret er mye tykkere. Mister fortsatt hår, men ikke som før.

Litt svarte hår rundt navelen og nedover.

En sinnsyk god hårvekst. Må barbere legger og diverse :P oftere.

Gått opp en halv skostørrelse.

Lagt på meg 20 kilo, og ser ganske så oppblåst ut til tider.

Noen bittesmå strekkmerker på magen.

Huden kan klø noe sinnsykt til tider, særlig på sidene/"håndtakene". Er nok for huden strekkes.

Har ikke merket noe på luktesansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg helt jævlig :fnise: Har alltid hatt en ekstrem god luktesans, så tror ikke den har forandret seg så veldig. Den er skremmende god.

- Svetter mye.

- Har alltid hatt plettfri hud, nå har jeg kviser i ansikt og over brystet og fant en på rumpen :(

- Blitt MYE mer hårete, spesielt på magen.

- Grått hår, mister hår :( Heldigvis har jeg enormt tjukt hår, så det er mye igjen :fnise:

- Har fått veldig tørr hud + tørre lepper.

- Forkjølet hele tiden.

- Rundere.

- Hikker hele tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...