Gå til innhold

Moderering!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver eneste gang d kommer innsigelser her mot flytting av tråder og moderatorene generellt, kommer d noen og jamrer seg: Dere kan vel bare la være å bruke KG siden dere ikke vil ha moderering eller Dere kan vel bare la være å gå i tråden/se på tråden hvis dere ikke liker det som står der osv osv......De aller fleste her VIL ha moderering, men det er lov å uttrykke kritikk mot d mange mener er overivrig moderering/feilaktig moderering....Selv moderatorene her har tatt selvkritikk! Dette ER en diskusjonsforum, og da har vi lov å uttrykke vår mening....OGSÅ om modereringen!!!

Hvis du ikke liker det kan du bare la være å bruke KG....ædda bædda!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest sexysadie
Skrevet

Predatorer er d jeg kaller dem i mitt stille sinn..... :kjempesinna:

Skrevet

Det er da ingen som har sagt at det ikke er lov å diskutere modereringen?! Det eneste det ble gitt beskjed om var at det skulle tas i en egen tråd.

Kanskje noen gidder å ta dere litt mer seriøst hvis dere kan kommunisere som voksne mennesker uten sms-språk, roping og mange !!!!!!!!!!!!.

Gjest sexysadie
Skrevet

Hvor seriøst skal man ta forumet?

Hvordan kan det ha seg at mange profilerte brukere nå bare er å se på snikksnakk eller de dropper bare innom i ny og ne?

Kan d ha noe med "politikken" her på forumet?

Noe med modereringen?

Jeg tror nok det.

Skrevet
Det er da ingen som har sagt at det ikke er lov å diskutere modereringen?!

Jo, Cawarra, det er det faktisk mange som sier......liker vi ikke modereringen kan vi forlate KG!!! Og DET irriterer meg nesten lyke mye som d jeg oppfatter som over-ivrig moderering!

Skrevet

Hvor seriøst skal man ta forumet?

Hvordan kan det ha seg at mange profilerte brukere nå bare er å se på snikksnakk eller de dropper bare innom i ny og ne?

Kan d ha noe med "politikken" her på forumet?

Noe med modereringen?

Jeg tror nok det.

Sexysadie, jeg synes ikke det du sier rimer så veldig med alle klagene jeg har lest om at snikk-snakk forsøpler hele forumet?

Er du sikker på at de profilerte brukerne ikke forsvinner nettopp fordi snikk-snakk dukker opp over alt? Til og med i diskusjoner som er startet som seriøse?

Det kan godt være at modereringen her i forumet av og til kan være noe streng, det er jeg enig i.

Men når du sier at moderatorene er ute etter deg spesielt er jeg ikke så sikker lenger?

Har du tenkt over at det kan være en forbindelse mellom hyppig moderering og hyppig posting av regelbrudd?

Å legge ut snikk-snakkinnlegg i andres seriøse debatter er vel også et regelbrudd egentlig?

Jeg ville bare nevne det, uten å ville forsvare moderatorene. Jeg har blitt slettet jeg også nemlig.

Skrevet

på www.scream.no er det et HELT likt forum som dette bare at der er det ikke moderatorer!!!!!!! og det fungerer helt ypperlig.. Aldri noe bråk eller snikk-snakk som ødelegger der.... (men så er det jo stort sett bare menn der :wink: ) ..Ja man kan jo lure på årsakene.

Skrevet

I den tråden SS viser til, synes jeg det er SS som tråkker laaaaaangt over streken for hva som er i nærheten av oppegående oppførsel, så der skjønner jeg meget godt at folk kommenterer at de ikke skjønner hva hun gjør her dersom hun ikke er fornøyd med reglene som har vært på KG nå i lang tid, og som (som chimp påpeker) de fleste av oss ønsker. (altså moderering.)

Jeg viser til to setninger som gjør at også jeg hadde spurt SS om hva f..n hun gidder å være her inne for dersom hun er så imot KGs regler og opplegg:

- "Synes d var ganske utidig og flytte den men Remyline har jo også tidligere visst at hun er en helt unødvendig moderator å ha."

- "Nei, men moderatorene er en torn i siden for meg, de er overflødige"

:o :o :o Skjønner godt at folk reagerte etter slike utsagn jeg!!

Vel, Gry, lederen av KG synes ikke Remyline er en unødvendig moderator, ei heller mange andre her inne synes vel det?

KG HAR moderering, at DU synes det ødelegger for deg og er overflødig, da er du på ett forum du VET har regler du ikke liker, diskuter det i en egen tråd OM det, eller finn på noen annet.

Og chimp: Vanligvis er jeg både enig og uenig i at dette med å forlate forumet dersom man er jævlig missfornøyd er passelig å komme med, det kommer helt an på situasjonen og hva som har blitt sagt før.

I den settingen SS viser til, forstår jeg det, da hun ikke ønsker å diskutere nødvendigheten av dette, men direkte rakker ned på en av moderatorene samtidig som hun påstår hele modereringen er unødvendig.

Donnie Darko: det har alltid vært regler som man skal følge på KG, det har ikke alltid vært moderatorer, før var det Gry alene som modererte og holdt oss på plass (noe vi faktisk beviselig ikke klarer selv). Da det har blitt flerdoblet med brukere på KG, så klarer ikke Gry å gjøre det alene lenger, og derfor moderatorene. Om det er fordi vi er kvinner at vi ikke klarer å holde oss til reglene som vi alle kjenner, skal jeg ikke verken være enig eller uenig i, men det er nå slik at vi ikke klarer det uten.

Og jeg skjønner godt at vi ikke totalt endrer tema I en tråd, og at det derfor blir bedt om å lage en egen tråd om ett annet tema som kommer opp, det har da alltid vært slik at man skal holde seg til trådens tema I tråden, og starte nye dersom man ønsker å diskutere noe annet en trådens innhold!

Det er helt klart lov å diskutere moderering og hva vi synes om det, men på lik linje med alt annet, så start da en egen tråd om det, ikke bland det inn i en som omhandler noe helt annet. :-?

Skrevet

Føst : ALINE ; Meget godt skrevet det innlegget ditt!

Jeg er ganske ny her inne, men grunnen til at jeg er her er nettopp at det blir holdt en viss orden her inne. Man kan ikke gjøre og si akkurat det som passer en uten at det kan få konsekvenser liksom :)

Var tidligere bruker av SOL og der inne var mye tullball og snikk-snakk som ikke passet seg i diskusjonene - slitsomt og unødvendig så jeg flyttet..

Jeg liker dette forumet, liker meningene til de som er her, og ser ikke på moderatorene som en plage men heller en liten velsignelse for å holde oss på matta i vår iver :D

Keep up the god woork!

Skrevet
liker meningene til de som er her,

Så søtt!!! Et forum utelukkende bestående av folk du liker meningene til....

Skrevet
Så søtt!!! Et forum utelukkende bestående av folk du liker meningene til....

Spar meg!

Tolk som du vil du, men for å gi deg det med teskje ; jeg liker mennesker med meninger, og jeg har den evnen at jeg forsøker respektere dem..

:wink:

Gjest sexysadie
Skrevet

ER d ikke lov å sette spørsmålstegn v moderatorene?

Er d ikke lov å sette spørsmålstegn v avgjørelsene deres?

Skrevet

ER d ikke lov å sette spørsmålstegn v moderatorene?

Er d ikke lov å sette spørsmålstegn v avgjørelsene deres?

Helt klart, men da må det da være tillatt å sette spørsmålstegn ved enkelte brukeres oppførsel også. Eller hva??

Gjest sexysadie
Skrevet

Naturligvis, og brukere må få lov til å bli skuffet og lei seg når deres innlegg/tråder blir så lite respektert at de flyttes etter eget forgodtbefinnende.

Skrevet

Jeg leste den tråden du maser om, og kan ikke skjønne annet enn at den ble flyttet til snikk-snakk med god grunn. Hele tråden var jo bare snikk-snakk. Vil du påstå at den ikke var en parodi på en annen tråd med samme tittel?

Gjest sexysadie
Skrevet

Jeg ville nødig bli beskyldt for å føre folk bak lyset så jeg sto frem...

D var ikke ment som noe hetsing, snarere oppgitthet.[/color

Skrevet

Da jeg nødig vil bli beskyldt for å føre folk bak lyset; står jeg nå frem som: Bi-seksuell.

Ja, ditt åpningsinnlegg så jo veldig seriøst ut..

Gjest sexysadie
Skrevet

Har du sett maildomenet mitt da? :blunke:

D er likevel en høyst seriøst mailtjeneste som yter denne servicen!.

Skrevet

Hege skrev i truse-tråden:

Det er det ikke opp til deg å avgjøre. Tråden blir ryddet.

Det er da mer enn tydelig....!!! Men det vel f*** meg ikke rart at tråder som dette, hvor man umulig kan vite m sikkerhet om er ment seriøst el ikke, medfører kommentarer av den arten du syns er så uholdbare....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...