Gå til innhold

Knadder katten deres?


FrøkenJosefine

Anbefalte innlegg

Min har begynt med dette nå han(er 8-9mnd), før gjorde han det kanskje på et teppe men det var sjeldent. Men nå har han begynt å gjøre det på magen min når jeg sitter med et pledd over meg. Legger seg ofte ned etterpå. Syns det er litt søtt jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er som sagt et ord jeg tror jeg har funnet på.. er ikke kna, men knadder.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår står å tramper på alt av pledd og tepper i huset :) Er nok helt normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Katten vår står å tramper på alt av pledd og tepper i huset :) Er nok helt normalt!

Hadde vært morsomt å visst hvorfor de gjorde det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vi hadde da jeg var liten drev også å tråkket og tråkket på teppet før han la seg ned. Han ble tatt for tidlig fra moren sin han også, mulig det har betydning? Har ikke sett at vår nåværende katt gjør dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Katten vi hadde da jeg var liten drev også å tråkket og tråkket på teppet før han la seg ned. Han ble tatt for tidlig fra moren sin han også, mulig det har betydning? Har ikke sett at vår nåværende katt gjør dette.

Alle katter jeg har vært borti har gjort det, bortsett fra katten til en jeg kjenner som ble tatt for tidlig fra moren som bare er hissig og aggressiv og freser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min forrige katt som jeg hadde i 7 år hadde OCD (aldri blitt bekreftet, men vi er sikre i vår sak! ;) ).

Han hadde et kveldsrituale før han skulle legge seg, der han begynte å vaske seg selv. Hvis vi tok på ham under denne prosessen, så måtte han begynne på nytt.. Dette kunne ta laaang tid hvis vi tok på ham :P.

Taklet heller ikke nye ting i huset, som f.eks gardiner. Du kan tro at jula var et rent helvete, med pynting, gardinbytte, skogen inn i stua osv osv. Da var han deprimert, og gjemte seg til vi tok vekk all pynten igjen.

Hadde også tvangstanker på hvordan han skulle spise, og hvordan han skulle drikke.

(Han var i tilegg veldig glad i å suge på øreflippen, helt til den dagen han døde. Han ble ikke tatt ifra moren sin tidlig, som mange trodde, man var synes det var godt.. :P ).

Han hadde sine issues, men vi var veldig glad i han som han var, og prøvde å gjøre ting så enkelt som mulig for han.

Han døde av at han fant ut at han skulle løpe under garasjeporten(som var elektrisk), rett før den lukket seg. Vanligvis så stopper den, og går opp igjen når den kjenner motstand, men av en eller annen grunn, ikke denne gangen... Vi har i ettertid, etter at det ikke var så sårt å snakke om, tullet med at han var for nervøs for denne verden, og valgte å avslutte livet. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Min forrige katt som jeg hadde i 7 år hadde OCD (aldri blitt bekreftet, men vi er sikre i vår sak! ;) ).

Han hadde et kveldsrituale før han skulle legge seg, der han begynte å vaske seg selv. Hvis vi tok på ham under denne prosessen, så måtte han begynne på nytt.. Dette kunne ta laaang tid hvis vi tok på ham :P.

Taklet heller ikke nye ting i huset, som f.eks gardiner. Du kan tro at jula var et rent helvete, med pynting, gardinbytte, skogen inn i stua osv osv. Da var han deprimert, og gjemte seg til vi tok vekk all pynten igjen.

Hadde også tvangstanker på hvordan han skulle spise, og hvordan han skulle drikke.

(Han var i tilegg veldig glad i å suge på øreflippen, helt til den dagen han døde. Han ble ikke tatt ifra moren sin tidlig, som mange trodde, man var synes det var godt.. :P ).

Han hadde sine issues, men vi var veldig glad i han som han var, og prøvde å gjøre ting så enkelt som mulig for han.

Han døde av at han fant ut at han skulle løpe under garasjeporten(som var elektrisk), rett før den lukket seg. Vanligvis så stopper den, og går opp igjen når den kjenner motstand, men av en eller annen grunn, ikke denne gangen... Vi har i ettertid, etter at det ikke var så sårt å snakke om, tullet med at han var for nervøs for denne verden, og valgte å avslutte livet. :P

Hva er OCD? Er det en slags form for autisme hos katt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OCD er det samme som tvangstanker..:) Er en psykisk sykdom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige katt som jeg hadde i 7 år hadde OCD (aldri blitt bekreftet, men vi er sikre i vår sak! ;) ).

Han hadde et kveldsrituale før han skulle legge seg, der han begynte å vaske seg selv. Hvis vi tok på ham under denne prosessen, så måtte han begynne på nytt.. Dette kunne ta laaang tid hvis vi tok på ham :P.

Taklet heller ikke nye ting i huset, som f.eks gardiner. Du kan tro at jula var et rent helvete, med pynting, gardinbytte, skogen inn i stua osv osv. Da var han deprimert, og gjemte seg til vi tok vekk all pynten igjen.

Hadde også tvangstanker på hvordan han skulle spise, og hvordan han skulle drikke.

(Han var i tilegg veldig glad i å suge på øreflippen, helt til den dagen han døde. Han ble ikke tatt ifra moren sin tidlig, som mange trodde, man var synes det var godt.. :P ).

Han hadde sine issues, men vi var veldig glad i han som han var, og prøvde å gjøre ting så enkelt som mulig for han.

Han døde av at han fant ut at han skulle løpe under garasjeporten(som var elektrisk), rett før den lukket seg. Vanligvis så stopper den, og går opp igjen når den kjenner motstand, men av en eller annen grunn, ikke denne gangen... Vi har i ettertid, etter at det ikke var så sårt å snakke om, tullet med at han var for nervøs for denne verden, og valgte å avslutte livet. :P

Så utrolig søtt! :rodmer: Snuppa her "tvinger" også litt med vaskingen, også har hun et helt rituale hver gang hun skal på do :fnise:

Hva er OCD? Er det en slags form for autisme hos katt?

Obsessive Compulsive Disorder, tvangsforstyrrelse, på godt norsk. Innebærer at man har ritualer for ting man skal gjøre, at noe MÅ gjøres i en sånn og slik rekkefølge f.eks. Avbrutte ritualer, eller det å nekte et individ med tvang å utføre tvangen fører til angst.

Been there, done that.

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Han hadde et kveldsrituale før han skulle legge seg, der han begynte å vaske seg selv. Hvis vi tok på ham under denne prosessen, så måtte han begynne på nytt.. Dette kunne ta laaang tid hvis vi tok på ham

Å ja ! Den der er kjent :fnise:

En hånd som blander seg midt i kveldsvasken betyr at jeg får et blikk av en annen verden, og som sender følgende melding: "Åååhhhh ! Jeg var ren altså, - før du møkket meg til" :glare:

"Nå må jeg ta det helt fra begynnelsen - igjen. Takk ska'ru ha..." :glare:

:fnise:

Endret av Lille-pus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja ! Den der er kjent :fnise:

En hånd som blander seg midt i kveldsvasken betyr at jeg får et blikk av en annen verden, og som sender følgende melding: "Åååhhhh ! Jeg var ren altså, - før du møkket meg til" :glare:

"Nå må jeg ta det helt fra begynnelsen - igjen. Takk ska'ru ha..." :glare:

:fnise:

Ja!! Det var akkurat sånn! :fnise:

Jeg tror min Julian hadde en fin autisme-lignende greie med OCD (for å svare Betty Boop)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

OCD er det samme som tvangstanker..:) Er en psykisk sykdom!

men hva står bokstavene for? Begynner å lure om alle katter har et snev av dette? syns det er mange katter med rare ritualer og vaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

OCD er det samme som tvangstanker..:) Er en psykisk sykdom!

men hva står bokstavene for? Begynner å lure om alle katter har et snev av dette? syns det er mange katter med rare ritualer og vaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva står bokstavene for? Begynner å lure om alle katter har et snev av dette? syns det er mange katter med rare ritualer og vaner.

Envy har svart deg allerede, på hva bokstavene står for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Min har begynt med dette nå han(er 8-9mnd), før gjorde han det kanskje på et teppe men det var sjeldent. Men nå har han begynt å gjøre det på magen min når jeg sitter med et pledd over meg. Legger seg ofte ned etterpå. Syns det er litt søtt jeg :)

Ikke så søtt når de begynner å tråkke utenfor teppet og man har kanskje en tynn t skjorte på. Da blir det rene akupunkturen hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk pupp-akupunktur istad..hehehe

Savner dere også kattene deres når dere er borte? Tar ikke mange timene før jeg savner han! Blitt helt tullerusk kattedame jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk pupp-akupunktur istad..hehehe

Savner dere også kattene deres når dere er borte? Tar ikke mange timene før jeg savner han! Blitt helt tullerusk kattedame jeg!

Jada, savner han når jeg er på jobb. Det verste er da vi var på ferie i 14 dager. Da var det godt å komme hjem til en glad, myk kattepus :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe spesielt med jenter og katter altså! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det er noe spesielt med jenter og katter altså! :fnise:

Jamen de er jo såå søøøte. Samme gjelder små hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...