Gå til innhold

Knadder katten deres?


FrøkenJosefine

Anbefalte innlegg

Hahahah, ble sittende å se på Simons Cat, fantastisk! :skratte: Det er jo akkurat sånn dem er!!

Og for å svare TS, ja, snuppa her pleier å også å gjøre det der. Vi pleier å si at hun rer opp vi! :) Står der og knar og knar, for så å legge seg 20 cm lenger bort :lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okey.. Da veit jeg iallefall at han er "normal"..hehe

Katten jeg hadde når jeg vokste opp gjør ikke sånn overhode og aldri sett noenandre katter gjøre sånn.. Men kanskje det er noe de gjør når de skal kose seg og er veldig trygge?

Ja de videoene var helt herlige, lo høyt! :D hehe Skulle tro de hadde filma Tullepusen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottiplott

Åh, Simon's Cat er fantastisk! Har abonnert på videoene hans så jeg får beskjed hver gang han legger ut noe nytt :-p

Kattene min ehar alltid stått sånn, ofte når de koser seg eller skal legge seg. Jeg kaller det at de "kroer" seg, siden de som regel gjør det mens de blir kost med eller før de skal sove ;)

Men ja - det er nok veldig vanlig. :) På samme måte som at de liker å klappes/strykes fordi det er samme måte å berøre som kattemoren gjør når de er små og hun vasker dem. :):catmilk: <-- Til og med denne katten gjør det! :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt gjør også dette. Ofte! Hver gang jeg ligger på sofaen kommer hun hoppende og begynner å "trå" på magen min. Leeenge. Så legger hun seg ned. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen gjør det fordi den koser seg/er kosete. Kattunger gjør det ofte når de drikker melk av moren som liten, de "knar" på magen til moren. Kanskje for å få ut mer melk?

Men det er iallfall normalt og et tegn på kos:)

Edit: For å svare på spørsmålet ditt, ja vår ene pus gjør det, og en vi har på besøk gjør det også:)

Endret av forum88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Ja, de har det fra når de er kattunger. De gjør det på moren sin mage for å stimulere melkeproduksjonen. Husker å ha lest det en plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det nok veldig vanlig at de gjør det der ja. Pleier å si at de "tråkker" vi.

Pusen vår har det med å komme opp på fanget mitt når jeg sitter på pc'n, og han gir seg ikke før jeg holder rundt han med begge armene så han kan ligge på ryggen med beina i været. Som en baby. Da begynner han å tråkke på nærmeste pupp, mens han sutter på tunga si. :sjenert: Jeg ammet da vi fikk han, og jeg tror ikke han har glemt den lukta enda... :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, han tråkker og tråkker, og tråkker og tråkker, tråkker og tråkker........ Blir aldri ferdig!

Det er særlig ubehagelig rett på kragebeinet og andre litt ømme steder. Det er jo ikke snakk om å bytte på steder på kroppen, men han MÅ tråkke leeenge på nøyaktig samme stedet hele tiden :kjefte:

Hender jeg tar han bort og setter han på et pledd han har fått, men da blir han sur og går :snurt:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, han tråkker og tråkker, og tråkker og tråkker, tråkker og tråkker........ Blir aldri ferdig!

Det er særlig ubehagelig rett på kragebeinet og andre litt ømme steder. Det er jo ikke snakk om å bytte på steder på kroppen, men han MÅ tråkke leeenge på nøyaktig samme stedet hele tiden :kjefte:

Hender jeg tar han bort og setter han på et pledd han har fått, men da blir han sur og går :snurt:

Haha, kjenner meg igjen! Får dem ikke gjøre akkurat som det vil blir det fort sånn :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad dere som ikke har tråkking med klør.. Det har nemlig jeg, og visst er hun deilig når hun gjør det oppå en tykk genser eller dyna, men ikke rett på mageskinnet halv 6 om morgenen.. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad dere som ikke har tråkking med klør.. Det har nemlig jeg, og visst er hun deilig når hun gjør det oppå en tykk genser eller dyna, men ikke rett på mageskinnet halv 6 om morgenen.. :fnise:

Glemte jeg klør altså? Joda, klør blir brukt ganske så flittig. Det verste er når han koser seg og ramler ned fra fanget i søvne. Da skal han selvfølgelig holde seg igjen i magen min! Deilig med store, blodige striper på magen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og hvis han ligger på magen og får tak i puppen, sånn at du har kloremerker på brystet.. PENT! :P

Tullepusen hopper oppover bena som en hund når jeg står også (for å kose), så har kloremerker på begge bena, nylonstrømper må tåes på rett før jeg går ut døra! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Å her trampes og tråkkes og knas og stampes over en lav pote, noen blir så "revet med" at de bruker alle klørne, andre holder sg litt mer i skinnet og bruker ikke absolutt alle klør på både for- og bakføtter samtidig :fnise:

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og samboer er krisehjem for katter via Dyrebeskyttelsen. Og nesten samtlige katter vi har hatt inne (med unntak av kattungene faktisk) i tillegg til vår egen pus driver og poter (eller knadder, som du sier). Særlig i fanget, men også på andre myke plasser.

Grunnen til potingen er nok at de har blitt tatt for tidlig fra kattemamma, men siden så mange gjør det, lurer jeg litt på om det bare er noe de liker å gjøre, det var jo det de gjorde for å få mat fra kattemamma. Koselig er det syns nå jeg! Når de ikke gjør det med klørne oppi fanget da... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer er krisehjem for katter via Dyrebeskyttelsen. Og nesten samtlige katter vi har hatt inne (med unntak av kattungene faktisk) i tillegg til vår egen pus driver og poter (eller knadder, som du sier). Særlig i fanget, men også på andre myke plasser.

Grunnen til potingen er nok at de har blitt tatt for tidlig fra kattemamma, men siden så mange gjør det, lurer jeg litt på om det bare er noe de liker å gjøre, det var jo det de gjorde for å få mat fra kattemamma. Koselig er det syns nå jeg! Når de ikke gjør det med klørne oppi fanget da... :fnise:

Vet ikke helt om det stemmer at de poter fordi de har blitt tatt for tidlig fra mammaen. Han jeg har nå var 12 uker da jeg fikk han og han jeg hadde før var enda eldre. Begge hadde mammaen helt til det.

Tror bare de er litt babyer hele livet jeg :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe da er det bare katten til mamma og pappa som er sær da..men det visste jeg jo egentlig!

Hurra tullepusen er normal! Nå driver han i fingra mine så tenkte han skulle få lov til å si noe fordi dere var så snille å hjelpe mammaen hans med og forstå at han ikke har OCD:

jjnmedfkojkaeoiojgdssssssss

Hilsen Tullepus (Anonym for anledningen)

:catmilk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe da er det bare katten til mamma og pappa som er sær da..men det visste jeg jo egentlig!

Hurra tullepusen er normal! Nå driver han i fingra mine så tenkte han skulle få lov til å si noe fordi dere var så snille å hjelpe mammaen hans med og forstå at han ikke har OCD:

jjnmedfkojkaeoiojgdssssssss

Hilsen Tullepus (Anonym for anledningen)

:catmilk:

Ha, ha. Han er nok så normal en katt kan bli :)

Nå ligger min i armkroken og snorker. Høyt! Herlige gutten min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han synes KG ble litt for femi så han la seg på sofaryggen og tok seg en lur sammen med en bulldogbamse som er bestevennen hans..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kaller det for å tåge. :) Tror ikke jeg kjenner noen katter som ikke gjør det. :)

Jeg går ofte rundt med masse små punkteringer i huden på brystkassa etter kattekos. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...