Gå til innhold

Malingsgass av barneseng


Myrte

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som vet hvor lenge går det før malingen gasser fra seg?

Min kjære har malt barnesengen med oljemaling,

over tre uker siden han tok siste strøk, men den lukter fortsatt ganske kraftig.

To uker til termin, så er begynt å lure på om den vil bli klar til bruk...

Småen kan jo melde sin ankomst når som helst egentlig... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oljemaling kan avgasse i opptil 2-3 mnd.

:jepp: Er derfor anbefalt å ha barnerommet og eventuelle barnemøbler ferdig malt senest 3 mnd før termin. (med mindre man bruker Sens maling eller lignende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk:

Så lenge ja....

Tok sin tid før jeg klarte å få pappa'n i gang med maling.... :kjefte:

Vuggen er ikke klar enda....

Jaja, ikke noe å gjøre med.

Regner med det er en del frustrerte gravide der ute, som har tatt malingskosten i egne hender....men det er jo absolutt ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ammemadrass til å ha i dobbeltsengen være et alternativ? Hvis dere ikke røyker og slikt.

Mange babyer sover visst i vognbaggen den første tiden også, det finnes alltids en løsning. :)

(Hvis det er mulig ville jeg latt den "gassende" sengen stå på et annet rom enn soverommet til den er klar for bruk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har malt masse de siste månedene. Jordmor sier at det ikke er farlig så lenge man sørger for god lufting mens man maler, så jeg har malt med både vannbasert og oljebasert maling.

Jeg leste et sted at vannbasert maling gasser lengre enn oljemaling? At det var mindre avgass om gangen med vannbasert, men det gasset over lengre tid. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har malt masse de siste månedene. Jordmor sier at det ikke er farlig så lenge man sørger for god lufting mens man maler, så jeg har malt med både vannbasert og oljebasert maling.

Jeg leste et sted at vannbasert maling gasser lengre enn oljemaling? At det var mindre avgass om gangen med vannbasert, men det gasset over lengre tid. :vetikke:

Akkurat det der er det veldig delte meninger om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ammemadrass til å ha i dobbeltsengen være et alternativ? Hvis dere ikke røyker og slikt.

Mange babyer sover visst i vognbaggen den første tiden også, det finnes alltids en løsning. :)

(Hvis det er mulig ville jeg latt den "gassende" sengen stå på et annet rom enn soverommet til den er klar for bruk.)

Ammemadrass var en god ide, finner bare den fra drykid, og den var ganske så dyr... Kr 750,-.... Er litt lite på konto for tiden :sukk:

Men fant denne som er litt billegere http://www.barneshoppen.no/index.php?main_page=product_info&products_id=1001 Delta Baby Supreme.

Lurer på om den kan gå?

Har jo vognbag også, men hadde vert greit med et alternativ.

Sengen står i gangen med åpent vindu og lufter seg :)

Jeg ville vertfall ikke malt med oljemaling som gravid, merker selv at jeg blir susen i hodet av oljemaling, så da vil jeg tro den lille kan bli påvirket og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognbagen er et godt alternativ! Vi bruker det og fungerer utmerket! Synes det lukter bare værre og værre av malingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognbagen er et godt alternativ! Vi bruker det og fungerer utmerket! Synes det lukter bare værre og værre av malingen...

Blir gal av å drive å snuse på om det blir bedre vertfall....

Har fått råd om å prøve å vaske den hver dag, det kan vist hjelpe....

Skader vel ikke å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed om å varme opp rommet hvor malingslukten sitter, i noen dager.

Vi satt ovnen på fullt og lukket vinduet. Det hjalp.

Og du må ikke ha ammemadrass eller vognbag, selv om det er greit å ha.

Du kan legge babyen imellom dere, eller ved siden av en av dere.

Men legg den langt opp, mellom putene deres, så h*n ikke får dynen deres over seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljemaling gasser bare i 2-3 uker. Det er akryl og andre sorter som gasser i hemmlighet, altså uten lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljemaling gasser bare i 2-3 uker. Det er akryl og andre sorter som gasser i hemmlighet, altså uten lukt.

Ikke alltid. Hos oss har det luktet i over en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oljemaling gasser bare i 2-3 uker. Det er akryl og andre sorter som gasser i hemmlighet, altså uten lukt.

Stemmer ikke, moderne oljemaling er så komplekse at de avdamper i opptil 2-3 mnd, står om dette på inneklima.com (Norges Astma og Allergiforbund). Vannbaserte malinger som Jotun Lady i opptil 30 dager, mens Butinox Greenrom tar 3 døgn og Jotun Sens 1 døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed om å varme opp rommet hvor malingslukten sitter, i noen dager.

Vi satt ovnen på fullt og lukket vinduet. Det hjalp.

Og du må ikke ha ammemadrass eller vognbag, selv om det er greit å ha.

Du kan legge babyen imellom dere, eller ved siden av en av dere.

Men legg den langt opp, mellom putene deres, så h*n ikke får dynen deres over seg.

Kanskje varme er lurt ja...vi bare lufter for harde livet vi...

Synes det er litt skummelt å ha h*n bare i sengen,

jeg sover så urolig, så vil føle det litt tryggere med litt

beskyttelse rundt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje varme er lurt ja...vi bare lufter for harde livet vi...

Synes det er litt skummelt å ha h*n bare i sengen,

jeg sover så urolig, så vil føle det litt tryggere med litt

beskyttelse rundt :)

Da ville jeg brukt vognbagen. Ikke fordi jeg tror at du dytter borti babyen, men for at du skal føle deg tryggere.

Vi endrer vanligvis sovemønster når vi får baby.

Før kunne jeg sove meg igjennom alt. Etter at jeg fikk barn våkner jeg av den minste lille lyd.

Sånn er det oftest med de som sover urolig også.

Så prøv med vognbaggen noen netter og se om du trenger den.

Jeg har en ammemadrass som jeg brukte til snuppa, og den beskytter ikke om jeg skulle dulte borti henne.

Den er praktisk, men ikke til det formålet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...