Gå til innhold

Hvilke karakterer hadde du fra vgs?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som får 5 og 6 i hovedmål og sidemål, hvordan arbeidet dere? Jeg føler jeg aldri strekker til, uansett hvor mye jeg jobber og leser. Norsk er et fag jeg sliter mest med, klarer aldri å tippe over firern ( får også ofte treere). Er språkintelligens noe man bare er født med, eller kan man jobbe seg opp til å få et tilnærmet perfekt skriftspråk?

Det skal nevnes at jeg har seksere i nesten alle andre fag, med unntak av enkelte fag hvor jeg har femmere. Norsken går på selvtilliten løs :( Jeg er også innvandrer, altså en jente med minoritesspråklig bakgrunn, kanskje dette har noe å si for at jeg aldri klarer å bli like flink som dere nordmenn?

Hadde hovedmåleksamen forrige uke, for tredje gang, og tror nok ikke jeg kommer til å få noe bedre enn treer. På onsdag har jeg sidemålseksamen, jg gruer meg sånn :(

Jeg tror ikke det er fordi du har minoritetsspråklig bakgrunn, det er hvertfall ikke en fellesnevner for alle innvandrere. Jeg hadde 3 jenter og 4 gutter med slik bakgrunn, og de var faktisk bedre i norsk enn resten av klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Norsk hovedmål/sidemål: 6 (fritak fra sidemål)

Norsk muntlig: 5

Engelsk: 5

Matte: 2

Naturfag: 5

Historie: 4

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke karakterer hadde du fra siste året på vgs i disse fagene: Norsk, engelsk, matte, naturfag, historie.

Norsk hovedmål: 6

Norsk sidemål: 4

Norsk muntlig: 6

Engelsk: 6

Matte: 3

Naturfag: 4

Historie: 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk hovedmål: 5

Norsk sidemål: 4

Norsk muntlig: 6

Matte: 6

Naturfag: 6

Historie: 6

Tydelig hva slags (unnskyld) drittfag som trakk meg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk muntlig og hovedmål: 6

Norsk sidemål: 5

Engelsk: 5

Matte: 5

Naturfag: 6

Historie: 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så synd du skulle ha karakterene fra de fagene som jeg hater fordi jeg aldri fikk dem til. Minus historie da.

Norsk: 4

Nynorsk: 3

Norsk muntlig: 5

Engelsk: 4

Matte: 3

Naturfag: 4

Historie: 5

Endret av petrinepetrine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som får 5 og 6 i hovedmål og sidemål, hvordan arbeidet dere? Jeg føler jeg aldri strekker til, uansett hvor mye jeg jobber og leser. Norsk er et fag jeg sliter mest med, klarer aldri å tippe over firern ( får også ofte treere). Er språkintelligens noe man bare er født med, eller kan man jobbe seg opp til å få et tilnærmet perfekt skriftspråk?

Det skal nevnes at jeg har seksere i nesten alle andre fag, med unntak av enkelte fag hvor jeg har femmere. Norsken går på selvtilliten løs :( Jeg er også innvandrer, altså en jente med minoritesspråklig bakgrunn, kanskje dette har noe å si for at jeg aldri klarer å bli like flink som dere nordmenn?

Hadde hovedmåleksamen forrige uke, for tredje gang, og tror nok ikke jeg kommer til å få noe bedre enn treer. På onsdag har jeg sidemålseksamen, jg gruer meg sånn :(

Jeg husker jeg slet med å få full uttelling i norsk, selv om det var et fag jeg for det meste likte, og jobbet en del med. Med mindre du har mye skrive/grammatikkfeil, kan det hende det er mer sjangermessige ting du ikke får til, eller at du feiltolker oppgaver (innhold i tekst, f eks)? Det virker ikke som du skriver så mye feil. Jeg fikk for øvrig en karakter bedre på eksamen enn standpunkt i både hovedmål og sidemål, så tenker kanskje at hvordan læreren oppfattet/forsto meg hadde litt å si også. Hvis du ikke er ferdig med videregående, kan du gjerne spørre læreren din om hva du bør jobbe med for å gjøre det bedre. Ellers er jo 4 en grei karakter, men kjedelig hvis du får 3 eller dårligere som kan hindre deg i å komme inn på enkelte utdanninger.

Det er noen år siden jeg gikk på videregående, men noen av de jeg husker med gode norskkarakterer (5 i hvert fall), hadde minoritetsbakgrunn, så det bør være fullt mulig. Samtidig er det jo ikke så rart om man ikke får det helt til, når det ikke er morsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke karakterer hadde du fra siste året på vgs i disse fagene: Norsk, engelsk, matte, naturfag, historie.

Norsk: 5

Norsk muntlig: 5

Engelsk: 6

Engelsk muntlig: 6

Matte: 5

Naturfag: 4

Historie: Fritak - tok 2året i USA og fikk derfor ingen stående karakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 i alle faga nevnt. Fortsatt litt sur på meg selv for at jeg ikke sikra meg 6 i engelsk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk: 6

Engelsk: 6

Matte: 6

Naturfag: 6

Historie: 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk: 5

Engelsk: 5

Matte: 6

Naturfag: 4

Historie: 2 zZZZZZZzZZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyere historie: 4 (3 på eksamen)

Religion og etikk: 4

Spansk C-språk 2 (fordypning): 4

Gym: 4

Norsk hovedmål skriftlig: 3 (4 på eksamen)

Norsk hovedmål muntlig: 4

Norsk sidemål: 3 (3 på eksamen)

Engelsk skriftlig: 4

Engelsk muntlig: 5

Samfunnskunnskap (3SK): 4 (4 på skriftlig)

Ellers hadde jeg i tillegg de andre årene:

Eldre historie: 4

Samfunnslære: 5

Geografi: 5

Tysk B-språk: 3

Spansk C-språk 1: 4

Naturfag: 3

Matematikk 1MY: 3

Samfunnskunnskap (2SK): 5 (3 på muntlig)

Økonomi: 3

Engelsk (GK): 4 (4 på eksamen)

Engelsk (VK1): 4

Jeg humret litt da jeg fikk A både skriftlig og muntlig da jeg tok samfunnsfag og A skriftlig i naturfag et par år senere på høgskolen. Videregående trenger ikke å si så veldig mye om en som person. Å se tilbake på disse karakterene gir meg bare minner av en skikkelig crappy tid som kan oppsummeres i mobbing og ensomhet. Forøvrig, alle fag jeg fikk 5 i var de fagene jeg ikke hadde med klassen. Det er en grunn til det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vitnemålet for hånden. Men jeg fikk noen 6'ere, flest 5'ere, noen 4'ere og en 2'er :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow, her var det mange flinke! Jeg fikk litt over 3 i snitt som jeg kan huske. :sukk:

Snittet mitt ble ikke så innmari høyt det heller, fordi jeg gjorde det dårlig på eksamen og fordi noen av karakterene fra VG1 også telte med på vitnemålet. Bare flaks for meg at jeg var god i de fagene TS nevnte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt hele karakterskalaen fra 1 til 6. 1 i tysk og 6 i matte. Lå jevnt på 5 og 4 på alle andre fag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Jeg husker ikke karakterene mine. Men jeg hadde 5.4 i snitt fra vgs, UTEN realfagspoeng (ja, jeg sugde i matte og alt det der :fnise:).

Husker bare at jeg hadde 6 i både sidemål og hovedmål. Hvordan? Jo, jeg leste oppgaven, svarte godt på den og skrev i tillegg sikkert bra da. Jeg var også veldig aktiv muntlig i timene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...