Gå til innhold

Vansklig sittuasjon


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Her er saken, denne jenta jeg har møtt har gjort det slutt med kjærsten sin for ca. 1.5mnd siden. De hadde vært sammen i 2år, hvor det første året var bra, men det neste var veldig dårlig.. han forandret seg helt.. noe hun tror skyldes att han fikk nye venner som visstnok har påvirket han. Han har blandt annet vært voldlig mot henne, men det er visst en stund siden.. vet ikke akkurat hvor lenge siden.

Og nå for 1.5mnd siden da hun gjorde det slutt, ble han helt fra seg.. det som er problemet her, er att han har prøvd å ta selvmord før, hun har tatt han på fersken ihvertf. en gang tidligre... og nå sier han att hvis hun går fra han vil han ta livet sitt. Dette er jo noe hun ikke vil ha på sammvitigheten sin, noe jeg forstår veldig godt. Så mitt spørsmål er, hvordan er den beste måten for henne å gå fram på, for å fortelle han att det ikke vil bli no mere mellom dem to igjen, og att hun har funnet seg en ny hun har blitt glad i. Han vet att jeg og henne har noe på gang... det gikk visst helt rundt for han da hun fortalte att vi to hadde vært på kino sammen en gang.

På fritiden, er de nå også endel sammen... han maser hele tiden på att de skal finne på ting osv osv.... akkurat dette, tror jeg er litt av problemet, for jo mere han er sammen med henne... jo vankligre blir det for han å komme over henne. Noen som er enig med meg?

Huff... veldig vansklig sittuasjon ;(

Hadde vært kjekt med noen råd om hva jeg kan si til henne... hun er forresten 18år, han er 19år.

Håper på noen svar!

Takk icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg tror i hvert fall ikke han kommer til å ta selvmord om hun går fra ham. Det er nok bare en tom trussel for å gi henne dårlig samvittighet. De som tar selvmord snakker ikke åpent om det, de bare gjør det.

Jeg synes hun bare skal gå fra ham og ikke bry seg noe mer med ham. Synes hun skal bryte all kontakt, både for sin egen og din del.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det hun sier, er att han er i stand til å gjøre det. For hun hadde jo tatt han på fersken en gang før hvor han prøvde. Det er netopp dette som gjør det så vansklig for henne. Hun har gjort det slutt med han, det vet han. Men han prøver hele tiden å få henne tilbake, og han vil ikke att hun skal finne seg noen andre, det er dette som gjør att han truer med selvmord. Hvis hun finner en ny, så tar han selvmord sier han.

Jeg også sa til henne, att dette sannsynligvis bare var en trussel, men når han har prøvd før. Huff.... tar på! icon_frown.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Om han velger selvmord så gjør han det uansett. Ingen kan gjøre noe med det. Om han ønsker det, så klarer han det.

Selvsagt skal man ta slike ting alvorlig, men det blir håpløst om du skal være krykke for en person pga. trusselen for selvmord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, enig.. hvis han i det hele tatt er glad i henne. Så må han la henne gå, han må tenke på følelsene hennes. Han forstår tydligvis ikke att man ikke kan true noen til å bli sammen igjen, det er jo så langt bak mål... også i tilegg true med selvmord. Herregud sier jeg bare!! Jeg tror løsningen ligger litt idet, att hun må slutte å henge så mye sammen med han nå, bryte kontakten.

Noen andre forslag, om hva hun kan si til han for å gjøre det klart for han att hun ikke blir sammen med han, og att hun har funnet seg en ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

Trussel om selvmord er følelsesmessig utpressing. Svært usympatisk trekk ved en person. Enda større grunn til å gå fra ham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg var faktisk i en liknende situasjon som denne jenta for fire år siden... skrekk og gru! En helt forferdelig situasjon!!!

Det hadde vært "slutt" mellom oss en stund, og jeg møtte en annen. Dette sa jeg ingenting om, men jeg sa til min X at alle "kjærstefølelsene" for han var borte (og det var jo helt sant), og at de ikke kom til å komme igjen. Han gjorde mye rart, og jeg var virkelig redd -både for hva han kunne finne på med både med seg selv og med meg. Jeg flyttet til Trondheim (50 mil unna der jeg kommer fra) for å studere -altså, jeg brøt kontakten helt.

Det er kanskje litt ytterliggående å flytte så langt, men mitt råd er i hvert fall å få han til å innse at det er slutt -og kanskje begrense kontakten en del. hvis ikke holdes jo denne xen på på pinebenken desto lengre.

føler med dere begge to (alle tre...) Håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg fikk se å registrere meg da icon_biggrin.gif

Hvordan gikk det etter du hadde flyttet? Klarte han å komme seg videre?

Er faktisk ganske lik sittuasjon som du forteller om, som er med henne. For til høsten vil hun jeg har møtt også flytte en del mil unna... og da vil ikke de to kunne treffes... og det tror jeg er best for alle parter. Heldigvis har jeg bil, og det har ikke han icon_smile.gif

Virker iaff. som alle her er enig att cluet er å få han på avstand! Så han sakte med sikkert kan klare og komme seg videre.. og til og med kanskje treffe noen nye selv icon_smile.gif

Håper bare ting ordner seg jeg... slitsomt for alle sammen icon_frown.gif

Ett lite ordtak, vet ikke helt om det stemmer, men i noen tilfeller gjør det nok det. "Vennskap ender ofte med kjærlighet, men kjærlighet skjelden med vennskap"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En person skal ønske å leve for sin egen del. Din kjærestes ex venn kan ikke leve på grunn av henne. Hvis han ikke finner mening med livet, så er det ikke hennes ansvar å gi ham det! Men en trussel om å ta sitt eget liv bør i noen tilfeller taes alvorlig.

Er det noen mulighet for at jenta kan fortelle det til x'ens foreldre?? Det må være fryktelig tungt for henne å "bære" ansvaret alene? Hvis noen i min omgangskrets hadde snakket om å ende sitt eget liv, eller hadde forsøkt, så vet jeg at jeg hadde tatt kontakt med NOEN i alle fall. Da hadde jeg visst med meg selv at JEG gjorde et forsøk på å vise h*n at det fantes mennesker som brydde seg om h*n.

Din kjæreste er ikke ansvarlig for hans handlinger og heller ikke hans liv. Det ansvaret har han selv. Men at det må være en fryktelig vanskelig situasjon å være i, det skjønner jeg veldig godt.

Jeg hadde altså fortalt det til noen. Foreldrene hans for eksempel. Gutten trenger tydeligvis litt hjelp, og det kan ikke jenta di gi ham......12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...