Gå til innhold

Visste du hva en tagine var?

133 stemmer

1. 1. Vet du hva en tagine er?

• Ja, selvsagt. Alle vet da det!
      7
    • Ja, men jeg tar det ikke som en selvfølge at alle vet det.
      51
    • Ja, har såvidt hørt om det.
      6
    • Nei, jeg hadde i hvertfall aldri hørt om tagine før jeg leste om det på KG.
      25
    • Nei, hva pokker er en tagine???
      44

Fremhevede innlegg

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Når jeg så ordet tangine tenkte jeg først at det var noe i raklett-familien :fnise:

Er det ingen her som faktisk kan forklare hva en tagine er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jobbet som kokk og er nok over gjennomsnittet interessert i mat, men hadde INGEN aning om hva en tagine var før det kom opp i her. (Og jeg lager nesten all mat fra grunnen...)

Skrevet

Ja jeg visste hva det var fordi jeg så Jamie Oliver bruke det en gang ;) Jeg er blodfan av Oliver :hjerte:

Gjest Lille-pus
Skrevet

Her, Betty :)

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Ja jeg visste hva det var fordi jeg så Jamie Oliver bruke det en gang ;) Jeg er blodfan av Oliver :hjerte:

Måtte få hjelp fra wikipedia, men nå vet jeg hva det er.

Skrevet

Eg har aldri høyrt om det.

Er ikkje så internasjonal av meg ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hoppet du over innlegg #8? Der er det en link. :) Pluss at flere har skrevet om tagine og bruken av den utover i tråden.

• Liker 5
Skrevet

jeg ser på meg selv som over gjennomsnitt interesert i mat,og viste hva en tagine var, men det er bare fordi jeg har sett det på tv. har aldri brukt en, eller smakt mat laget i en. jeg hadde ikke forventet at andre hadde vist hva det er.

• Liker 1
Gjest petre
Skrevet

Jeg vet hva det er(selv om jeg er en buljongterningbruker). Har ikke tenkt å skaffe meg en dog, har altfor mye kjøkkenutstyr jeg ikke bruker fra før. Prøver å lage marokkansk mat likevel, og synes jeg selv får det til ganske bra, både med og uten buljong.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg lager tagine og hun har den typen fra IKEA. Men hun har venner fra ulike land og lager maten slik de gjør det i sine hjemland. Har spist denne hos henne og my god... så godt.

Tagine

Skrevet

Jeg hadde aldri hørt om tagine før jeg så denne tråden. Googlet det, og kjenner ikke igjen noen av bildene heller.

• Liker 1
Skrevet

Jepp, foreldrene mine har en sånn, og vi brukte den mye mens jeg bodde hjemme :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg viste ikke hva det var, men jeg har en. Den kalles bare fancy leirgryte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...