Gå til innhold

Visste du hva en tagine var?

133 stemmer

1. 1. Vet du hva en tagine er?

• Ja, selvsagt. Alle vet da det!
      7
    • Ja, men jeg tar det ikke som en selvfølge at alle vet det.
      51
    • Ja, har såvidt hørt om det.
      6
    • Nei, jeg hadde i hvertfall aldri hørt om tagine før jeg leste om det på KG.
      25
    • Nei, hva pokker er en tagine???
      44

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har oppstått en liten og litt morsom diskusjon rundt tagine. Noen har aldri hørt om det, andre mener at det er da noe alle bør ha fått med seg om man er interessert i matlaging.

Selv er jeg veldig interessert i matlaging, har en kokk til svigerfar og en samboer som er langt over middels interessert i temaet. Nå har jeg ikke sjekket med svigerfar, men verken jeg eller samboeren hadde hørt om tagine før jeg leste det på KG nylig.

Man lærer masse nyttig og interessant her! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Jeg vet hva en Tagine er siden jeg har laget en del mat fra Marokko.

Men det er jo ikke akkurat et vanlig redskap...ante ikke hva det var for noe før jeg så dette hjemme hos en som var fra Marokko.

Skrevet

Jeg har familie i marokko, så ja :)

Skrevet

Svarte at jeg ikke har hørt om det før jeg leste det på KG, men det er ikke helt sant - jeg tror jeg har hørt ordet en gang før, selv om jeg ikke kunne huske hva det var når jeg hørte det nå igjen.

Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

Har en i skapet som brukes mye, særlig om vinteren.

Tillegg: jeg syns IKKE det er noe rart om folk ikke vet hva det er.

Endret av Elfrida
AnonymBruker
Skrevet

Hva ER det da? :klo:

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet hva det er, har spist mat lagd i tangine (godt). Men tror det er flere som ikke vet hva det er, enn det er som vet det.

AnonymBruker
Skrevet

Hva ER det da? :klo:

Dette er en tagine.

TS

PS: Godt å se at jeg ikke er den eneste som har levd i uvitenhet. :fnise:

Skrevet (endret)

Ja, jeg visste hva en tagine var. Ja, jeg forstod at Bond stavet det feil.

Innlegget er endret som ledd i rydding.

Phaedra,mod

Endret av Phaedra
  • Liker 1
Skrevet

Jeg visste det såvidt, fordi jeg har nordafrikanske bekjente.

Skrevet

Vet hva det er ja, og har planer om å skaffe en etterhvert, står på en lang liste med ting som skal kjøpes inn...

Glad i marokkansk mat.

AnonymBruker
Skrevet

Aaaaaaaaaldri sett eller hørt om før-... Men så bor det ingen sånne utlendinger her jeg bor heller, bare hvite nordmenn med kjøttkaker i saus og smalahove :P hehe

• Liker 3
Gjest Lizette
Skrevet

Jeg vet også hva det er, ønsket meg (og fikk det) nå sist jul :)

Skrevet

Er det noen avgjørende forskjell på denne, og vanlige leirgryter med lokk?

• Liker 6
Skrevet

Jeg vet ikke hvilken annen tråd det refereres til, men jeg vet hva en tagine er. At ikke absolutt alle vet det synes jeg imidlertid ikke er noe rart.

• Liker 3
Gjest Spinell
Skrevet

Ja, jeg visste hva en tagine var før Bond skrev sitt innlegg her inne, men da jeg verken har vært i Marokko, har nordafrikanske venner eller har marokkanske spisesteder i nærheten av der jeg bor, har jeg aldri smakt mat tilberedt i en.

Derimot er jeg en ivrig seer av matprogrammer på tv, og særlig i programmene på BBC har jeg sett tagine i bruk flere ganger.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet hva en tagine er, men så er jeg også sykelig over gjennomsnittlig interessert i mat, m.a.o. er det ikke noe jeg mener bør være allmennkunnskap. :)

Skrevet

Uten å vite det har jeg faktisk en her hjemme, kjøpte en da jeg var i Tunisia. Må ærlig innrømme at jeg ikke ante at det het tagine.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg visste det ikke, ikke min halvt marokkanske samboer heller, og han kan ikke marokkansk engang! ;-D (han som sa jeg skulle skrive dette) Men nå vet vi :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...