Mann 42 Skrevet 29. mai 2011 #41 Skrevet 29. mai 2011 Jeg regner med jeg ble testet da jeg meldte meg som blodgiver, men ble nå usikker på om de "kom så langt"? Jeg fikk nemlig brev om at jeg hadde for lav jernprosent, men var velkommen tilbake dersom denne kom pp på normalt nivå. Er det noen her som vet om de likevel har testet også for HIV? Og jeg ville vel fått beskjed om de fant noe? Har hatt ubeskyttet sex med tre personer (dumt, ja!) utenom kjæresten. I alle tilfellene kjente jeg, og hadde hatt sex (med kondom) med personen tidligere, men man vet jo selvsagt ikke alt om bekjente. Og det var dumt, men jeg var full og "gikk jo på p-piller". Hadde testet meg om jeg ikke uansett skulle melde meg som blodgiver da jeg var 22. Har testet for andre kjønnsykdommer, negativt første gang, positivt for clamydia en gang, og ga beskjed til den eneste mulige "skyldige" i det tilfellet om å få behandling. Dersom det blir slutt med kjæresten kommer jeg til å være mye mer nøye på kondombruk heretter. Forløpig har vi sex uten kondom, ettersom begge har testet negativt på klamydia etter at vi traff hverandre. Han burde selvsagt vært testet også for hiv, men ut fra det jeg vet om tidligere sexliv er det svært liten risiko knyttet til muligheten for at han har HIV. Jeg er ikke sikker på hvordan det fungerer FØR du begynner å gi blod. Det er forsåvidt likegyldig om du VAR frisk før du begynte å donere, så det de gjør, er at de tester blodet ditt når du først gir. Deretter legger de dette blodet på is, til neste gang du kommer. Hvis du er rein da, bruker de det blodet som du gav forrige gang. Etc, etc. Dette er fordi det er mulig å være infisert uten å ha antistoffer i blodet, og derfor venter man med å bruke blodet, til neste tapping, for å være helt sikker. Men hvis du ikke har hørt noe, så har de ikke funnet noe.
Mann 42 Skrevet 29. mai 2011 #42 Skrevet 29. mai 2011 De har ikke lov til å teste deg for HIV uten å informere deg først, det var ihvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg var under utredning på sykehus. Men når det gjelder blodgivning så vet vel alle at dette er en test som taes, så mulig det er et unntak der, vet ikke. Ring og hør Det er en standard pakke. Du kan ikke gi blod uten HIV-test. Det er det informert om i de papirene du må lese gjennom, fylle ut, og signere, hver eneste gang du kommer for å gi blod.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #43 Skrevet 29. mai 2011 Testet meg i fjor, bare for å ha det gjort. Skulle egentlig ta blodprøver for noe annet, men da jeg oppdaget en avkryssningsboks for HIV på det samme arket så spurte jeg like greit om jeg kunne teste for det også. Man vet jo aldri.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå