AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #21 Skrevet 28. mai 2011 Spm 1: Har du Aids testet deg? ja Spm 2: vis ikke, hvorfor ikke? - Spm 3: Hvor gammel var du når du tok testen? 22 Spm 4: Hvor mange hadde du hatt sex med før du tok testen? 1 Spm 5: Hvor mange har du hatt sex med etter at du tok testen? 1(altså 2 tilsammen) Spm 6: Har du sex uten kondom? ja, men ikke med gutter Spm 7: Har du testet deg for andre kjønnssykdommer? ja, alle selv om jeg er kun har hatt sex med andre jenter, er muligheten der for hiv-smitte, selv om det er lite sannsynlighet. tester meg alltid for alt før hver nye kjæreste, det samme krever jeg av kjæreste selv om ho skulle være lesbisk med få tildligere partnere.
Gjest Emera Skrevet 28. mai 2011 #22 Skrevet 28. mai 2011 Jeg har kun testet meg da jeg var gravid og før jeg ble blodgiver.
Cæm Skrevet 28. mai 2011 #23 Skrevet 28. mai 2011 Spm 1: Har du Aids testet deg? Ja Spm 2: vis ikke, hvorfor ikke? Spm 3: Hvor gammel var du når du tok testen? 19 Spm 4: Hvor mange hadde du hatt sex med før du tok testen? 5 Spm 5: Hvor mange har du hatt sex med etter at du tok testen? 1 (en av de samme som jeg hadde sex med før testen). Testet meg altså mens jeg var sammen med min nåværende. Spm 6: Har du sex uten kondom? Ja Spm 7: Har du testet deg for andre kjønnssykdommer? Ja
Gjest Lacus Skrevet 28. mai 2011 #24 Skrevet 28. mai 2011 Spm 1: Har du Aids testet deg? Ja. Ble testet når jeg ble gravid og igjen for ca 1 års tid siden. Spm 2: vis ikke, hvorfor ikke? Spm 3: Hvor gammel var du når du tok testen? 19 år første gang og 22 år andre gang Spm 4: Hvor mange hadde du hatt sex med før du tok testen? Husker ikke hvor mange sexpartnere jeg hadde hatt før første testen, men kun en mellom den første og andre. Spm 5: Hvor mange har du hatt sex med etter at du tok testen? Har hatt sex med 2 etter sise test. Spm 6: Har du sex uten kondom? Når et er en fast partner og begge har testet seg for sykdommer, ja. Spm 7: Har du testet deg for andre kjønnssykdommer? Yepp. tester meg for "de vanlige" hver gang jeg er hos gyn. bare for å være på den sikkre siden. Er ca 4 mnd siden sist test.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #25 Skrevet 28. mai 2011 Har testet meg to ganger. Før og etter brudd. Ikke rett etter brudded dog. Han var jomfru da vi møttes, og vi var sammen i 7år. Han var min eneste sexpartner lenge. Men et halvt år etter bruddet og kjærlighetssorgen begynte jeg å se klart: jeg hadde faktisk vært uforsiktig, nettopp fordi jeg var vandt til å ha trygg sex med min partner. Kondom tenkte jeg ikke på. Jeg voknet og skjønte egentlig ikke at det gikk ann å være så dum. Så jeg testet meg, og kjøpte kondom. Aldri før har jeg følt meg så skitten som da jeg skjønte hva jeg hadde holdt på med i kjærlighetssorgen. Hatt ubeskyttet sex to ganger nemlig. Æsj. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #26 Skrevet 28. mai 2011 1. Ja, jeg har testet meg for HIV 3. Var nesten 25 4. Rundt 20 5. 1 6. Ja, har hatt samboer i nesten 3 år og går på p-piller så da trenger vi ikke kondom 7. Testet meg da jeg fikk samboer, og så ble jeg vel sjekka for noen da jeg HIV-testa meg siden det var for å bli blodgiver
Anglofil Skrevet 28. mai 2011 #27 Skrevet 28. mai 2011 Spm 1: Har du Aids testet deg? Ja, fordi jeg er blodgiver. Spm 3: Hvor gammel var du når du tok testen? 24 år. Spm 4: Hvor mange hadde du hatt sex med før du tok testen? 1 Spm 5: Hvor mange har du hatt sex med etter at du tok testen? 1 Spm 6: Har du sex uten kondom? Ja Spm 7: Har du testet deg for andre kjønnssykdommer? Nei Mvh Yvonne
kristian82 Skrevet 28. mai 2011 #28 Skrevet 28. mai 2011 Inspirert av HIV- tråden som foregår nå tenkte jeg og lage en tråd om hvor mange som har Aids testa seg.. Og gjerne hvor mange som har testet seg for andre kjønnssykdommer (har skjønt at adis ikke er en kjønnsykdom utfra den andre tråden, men dere skjønner poenget mitt:)) Så dette er spørsmålene jeg lurer på: Spm 1: Har du Aids testet deg? Spm 2: vis ikke, hvorfor ikke? Spm 3: Hvor gammel var du når du tok testen? Spm 4: Hvor mange hadde du hatt sex med før du tok testen? Spm 5: Hvor mange har du hatt sex med etter at du tok testen? Spm 6: Har du sex uten kondom? Spm 7: Har du testet deg for andre kjønnssykdommer? En hiv test heter det vel strengt tatt. Tester meg naturlig nok før hver ny partner jeg har ubeskyttet sex med. Tester meg for alt dvs. klamydia, hiv, hepatitt - ellers kan du vel like så godt lå være?? Akkurat som det spiller noen rolle om man ikke har klamydia, men man har fått hiv men det gidder man ikke å teste seg for en gang
Gjest Oblivion Skrevet 28. mai 2011 #29 Skrevet 28. mai 2011 Spm 1: Har du Aids testet deg? Ja Spm 2: vis ikke, hvorfor ikke? ----------- Spm 3: Hvor gammel var du når du tok testen? Første gang? Hmm, tror jeg var 21, har vel testet meg rundt 6 ganger nå. Spm 4: Hvor mange hadde du hatt sex med før du tok testen? 5-6 stk Spm 5: Hvor mange har du hatt sex med etter at du tok testen? 25+ (er ikke sikker, men under 30) Spm 6: Har du sex uten kondom? Bare med en fast pulevenn, ellers så går jeg alltid med kondomer i veska. Spm 7: Har du testet deg for andre kjønnssykdommer? Ja, hvert halvvår -tester meg ikke for Hiv hver gang, men er jeg på Olafia og ikke hos fastlegen så skjer det automatisk. Høres ut som om jeg puler mangt og mye her, men det gjør jeg altså ikke. Men at det blir et ons i ny og ne, det kan skje -og jeg liker å stole på meg selv. Jeg starta å teste meg for kjønnsykdommer ganske tidlig, og selv når jeg er i forhold så er det fast rutine å teste meg hvert halvår -litt fordi man aldri kan vite, og litt fordi det er en rutine som jeg like så godt kan holde på med til jeg havner i et veldig sikkert forhold, eller kanskje til jeg dør?
FruLuna Skrevet 28. mai 2011 #30 Skrevet 28. mai 2011 Jeg har testet meg for HIV (), fordi jeg stakk meg på en nål under blodprøvetaking. Var ikke så veldig bekymret for smitte, men det er jo greit å ha gjort det. 1
ninuska_ Skrevet 29. mai 2011 #31 Skrevet 29. mai 2011 Tråden er ryddet for avsporinger, ninuska_, moderator
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #32 Skrevet 29. mai 2011 Sykt rart at tjueåringer skal måtte teste seg for HIV i Norge.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #33 Skrevet 29. mai 2011 Sykt rart at tjueåringer skal måtte teste seg for HIV i Norge. De må ikke det, og det er sjelden noen grunn til det heller.
Mann 42 Skrevet 29. mai 2011 #34 Skrevet 29. mai 2011 De må ikke det, og det er sjelden noen grunn til det heller. Hvis man oppfører seg på en måte som plasserer en i risikogruppen, så er det saktens et behov for testing og forholdsregler. Promiskuøs sex uten kondom, hyppig bytte av partner, samleie med prostituerte eller folk som bruker prostituerte, bruk av injiserte rusmidler, eller sex med personer som bruker injiserte rusmidler. Menn som har sex med menn. Eller dersom man har en seksualpartner som hører hjemme i en av kategoriene. Afrikanere er en høyrisikogruppe. Særlig dem som kommer fra land sør for Sahara.
Gjest imli Skrevet 29. mai 2011 #35 Skrevet 29. mai 2011 (endret) Eg blei testa for HIV dei to gongene eg var gravid (standard, med mindre ein motset seg det). Har åpenbart hatt sex utan kondom Eg var forresten 22 og 23 år då eg tok testane. Har hatt se etter det og, med same partner. Testa meg for kjønnssykdommar gjorde eg då eg var 21, har kun hatt ein anna partner etter det, så reknar ikkje med at eg løp noko høgrisiko i alle fall Endret 29. mai 2011 av imli
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #36 Skrevet 29. mai 2011 Jeg regner med jeg ble testet da jeg meldte meg som blodgiver, men ble nå usikker på om de "kom så langt"? Jeg fikk nemlig brev om at jeg hadde for lav jernprosent, men var velkommen tilbake dersom denne kom pp på normalt nivå. Er det noen her som vet om de likevel har testet også for HIV? Og jeg ville vel fått beskjed om de fant noe? Har hatt ubeskyttet sex med tre personer (dumt, ja!) utenom kjæresten. I alle tilfellene kjente jeg, og hadde hatt sex (med kondom) med personen tidligere, men man vet jo selvsagt ikke alt om bekjente. Og det var dumt, men jeg var full og "gikk jo på p-piller". Hadde testet meg om jeg ikke uansett skulle melde meg som blodgiver da jeg var 22. Har testet for andre kjønnsykdommer, negativt første gang, positivt for clamydia en gang, og ga beskjed til den eneste mulige "skyldige" i det tilfellet om å få behandling. Dersom det blir slutt med kjæresten kommer jeg til å være mye mer nøye på kondombruk heretter. Forløpig har vi sex uten kondom, ettersom begge har testet negativt på klamydia etter at vi traff hverandre. Han burde selvsagt vært testet også for hiv, men ut fra det jeg vet om tidligere sexliv er det svært liten risiko knyttet til muligheten for at han har HIV.
Gjest imli Skrevet 29. mai 2011 #37 Skrevet 29. mai 2011 Jeg regner med jeg ble testet da jeg meldte meg som blodgiver, men ble nå usikker på om de "kom så langt"? Jeg fikk nemlig brev om at jeg hadde for lav jernprosent, men var velkommen tilbake dersom denne kom pp på normalt nivå. Er det noen her som vet om de likevel har testet også for HIV? Og jeg ville vel fått beskjed om de fant noe? Har hatt ubeskyttet sex med tre personer (dumt, ja!) utenom kjæresten. I alle tilfellene kjente jeg, og hadde hatt sex (med kondom) med personen tidligere, men man vet jo selvsagt ikke alt om bekjente. Og det var dumt, men jeg var full og "gikk jo på p-piller". Hadde testet meg om jeg ikke uansett skulle melde meg som blodgiver da jeg var 22. Har testet for andre kjønnsykdommer, negativt første gang, positivt for clamydia en gang, og ga beskjed til den eneste mulige "skyldige" i det tilfellet om å få behandling. Dersom det blir slutt med kjæresten kommer jeg til å være mye mer nøye på kondombruk heretter. Forløpig har vi sex uten kondom, ettersom begge har testet negativt på klamydia etter at vi traff hverandre. Han burde selvsagt vært testet også for hiv, men ut fra det jeg vet om tidligere sexliv er det svært liten risiko knyttet til muligheten for at han har HIV. Viss du har gitt blod, har du blitt HIV-testa. Viss ikkje hadde det vere risikosport å få blodoverføring
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #38 Skrevet 29. mai 2011 Spm 1: Har du Aids testet deg? - Niks. Spm 2: vis ikke, hvorfor ikke? - Har kun hatt sex med en person, og holdt meg til han i noen år nå. Han har heller ikke hatt noen andre. Spm 3: Hvor gammel var du når du tok testen? - ... Spm 4: Hvor mange hadde du hatt sex med før du tok testen? - ... Spm 5: Hvor mange har du hatt sex med etter at du tok testen? - ... Spm 6: Har du sex uten kondom? - Niks. Spm 7: Har du testet deg for andre kjønnssykdommer? - Nei. Spm 8: Har du hatt noen andre kjønnssykdommer? - Nei, tviler sterkt. Spm 9: Hvor gammel er du? - 21 år.
Gjest Tjoms Skrevet 29. mai 2011 #39 Skrevet 29. mai 2011 (endret) Jeg regner med jeg ble testet da jeg meldte meg som blodgiver, men ble nå usikker på om de "kom så langt"? Jeg fikk nemlig brev om at jeg hadde for lav jernprosent, men var velkommen tilbake dersom denne kom pp på normalt nivå. Er det noen her som vet om de likevel har testet også for HIV? Og jeg ville vel fått beskjed om de fant noe? Har hatt ubeskyttet sex med tre personer (dumt, ja!) utenom kjæresten. I alle tilfellene kjente jeg, og hadde hatt sex (med kondom) med personen tidligere, men man vet jo selvsagt ikke alt om bekjente. Og det var dumt, men jeg var full og "gikk jo på p-piller". Hadde testet meg om jeg ikke uansett skulle melde meg som blodgiver da jeg var 22. Har testet for andre kjønnsykdommer, negativt første gang, positivt for clamydia en gang, og ga beskjed til den eneste mulige "skyldige" i det tilfellet om å få behandling. Dersom det blir slutt med kjæresten kommer jeg til å være mye mer nøye på kondombruk heretter. Forløpig har vi sex uten kondom, ettersom begge har testet negativt på klamydia etter at vi traff hverandre. Han burde selvsagt vært testet også for hiv, men ut fra det jeg vet om tidligere sexliv er det svært liten risiko knyttet til muligheten for at han har HIV. De har ikke lov til å teste deg for HIV uten å informere deg først, det var ihvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg var under utredning på sykehus. Men når det gjelder blodgivning så vet vel alle at dette er en test som taes, så mulig det er et unntak der, vet ikke. Ring og hør Endret 29. mai 2011 av Tjoms
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #40 Skrevet 29. mai 2011 Spm 1: Har du Aids testet deg? Nei Spm 2: vis ikke, hvorfor ikke? Fordi jeg har kun hatt én sexpartner, og vi var begge jomfruer før vi hadde sex med hverandre. Spm 3: Hvor gammel var du når du tok testen? - Spm 4: Hvor mange hadde du hatt sex med før du tok testen? - Spm 5: Hvor mange har du hatt sex med etter at du tok testen? - Spm 6: Har du sex uten kondom? Ja Spm 7: Har du testet deg for andre kjønnssykdommer? Nei
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå