AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 Inspirert av HIV- tråden som foregår nå tenkte jeg og lage en tråd om hvor mange som har Aids testa seg.. Og gjerne hvor mange som har testet seg for andre kjønnssykdommer (har skjønt at adis ikke er en kjønnsykdom utfra den andre tråden, men dere skjønner poenget mitt:)) Så dette er spørsmålene jeg lurer på: Spm 1: Har du Aids testet deg? Spm 2: vis ikke, hvorfor ikke? Spm 3: Hvor gammel var du når du tok testen? Spm 4: Hvor mange hadde du hatt sex med før du tok testen? Spm 5: Hvor mange har du hatt sex med etter at du tok testen? Spm 6: Har du sex uten kondom? Spm 7: Har du testet deg for andre kjønnssykdommer?
Sunchild Skrevet 28. mai 2011 #2 Skrevet 28. mai 2011 Jeg har testet meg 3-4 ganger, sist gang da jeg ble sammen med min nåværende samboer for 3 år siden. Testet (selvfølgelig) også for alle andre kjønnssykdommer.
Gjest Jay Skrevet 28. mai 2011 #3 Skrevet 28. mai 2011 Jeg testet meg for å få bli blodgiver. Har hatt samme partner både før og etter, og ja, vi har oss uten kondom. Han har testet seg av samme grunn.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #4 Skrevet 28. mai 2011 TS her, jeg kan begynne å svare:) Spm 1: Har du Aids testet deg? - Ja Spm 2: vis ikke, hvorfor ikke? - Har testet meg Spm 3: Hvor gammel var du når du tok testen? - 21 år er 24 år nå Spm 4: Hvor mange hadde du hatt sex med før du tok testen? - Uff alt for mange -8 stykker Spm 5: Hvor mange har du hatt sex med etter at du tok testen? - 3, tenker å ta og teste meg på nytt Spm 6: Har du sex uten kondom? - det hender Spm 7: Har du testet deg for andre kjønnssykdommer? - ja for klamydia og herpes, hadde ingen av delene =) Legger på spm 8 og 9 spm 8: har du hatt noen andre kjønnssykdommer? Spm 9: hvor gammel er du?
Xaphan Skrevet 28. mai 2011 #5 Skrevet 28. mai 2011 Jeg sjekket meg i høst da jeg fikk beskjed fra en tidligere sexpartner om at han hadde en kjønnssykdom. Legen sa at det var like greit å ta tester for de andre sykdommene i samme slengen, og aids også. Jeg hadde ingenting, og er 19 år.
Chiyo Skrevet 28. mai 2011 #6 Skrevet 28. mai 2011 Jeg er blitt testen for HIV og andre kjønnssykdommer. Dvs. Både blod test og en q-tips test. Jeg tok begge testene på World AIDS DAY, altså første desember 2010 da jeg var 20 år. Før det hadde jeg hatt ubeskyttet sex. But I'm clean!
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #8 Skrevet 28. mai 2011 Jeg har blitt testet for HIV både ved blodgiving og ved assistert befruktning.
Alvina Skrevet 28. mai 2011 #10 Skrevet 28. mai 2011 (endret) Jeg har testet meg cirka 7-8 ganger etter samlivsbrudd eller knute på tråden... Grunnen er at jeg ikke vil utgjøre en smitterisiko for en evt ny partner. Testet meg sist gang i høst. Husker første gangen jeg testet meg, det var i 1987. Og det var skremmende - var livredd for at jeg kunne være smittet, av en eller annen grunn hadde jeg jo hatt sex uten kondom, ung og vakker som jeg var. Men ts du stiller mange spørsmål og hiv er ikke en kjønnsykdom. Du kan også få hepatitt ved samleie, men ingen blander begrepene og påstår at at hepatitt er en kjønnsykdom. Men fakta er at mange har fått hepatitt ved seksuell omgang. Endret 28. mai 2011 av Alvina
Gjest HunterLady Skrevet 28. mai 2011 #11 Skrevet 28. mai 2011 Spm 1: Har du Aids testet deg? Ja, 2 ganger. Første gangen fordi jeg hadde hatt sex med en som brukte sprøyter. 2.gangen var fordi jeg var gravid og det er standard prosedyre å testes for HIV og Hepatitt. Spm 2: vis ikke, hvorfor ikke? Spm 3: Hvor gammel var du når du tok testen? Første gangen var jeg 16, andre gangen var jeg 20. Spm 4: Hvor mange hadde du hatt sex med før du tok testen? Ca 4 stk første gangen, ca 40 andre gangen. Spm 5: Hvor mange har du hatt sex med etter at du tok testen? Etter sist gang har jeg bare hatt sex med 1. Spm 6: Har du sex uten kondom? Ja. Men er i fast forhold. Før brukte jeg så og si aldri kondom. Spm 7: Har du testet deg for andre kjønnssykdommer? Jupp. Tok en helsjekk en gang. Også har jeg testet meg for klamydia ved flere anledninger. Har aldri hatt kjønnssykdommer!!!
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #12 Skrevet 28. mai 2011 Spm 1: Har du Aids testet deg? HIV-test i militæret. Dette er 15 år siden. Spm 2: vis ikke, hvorfor ikke? Har ikke testet meg side, pga. at jeg regner det usannsynlig at jeg har HIV, selv om jeg har ubeskyttet sex med nye partnere. Når jeg har vært usikker på om partner kan ha hatt HIV, så har jeg heller ikke opplevd tidlige symtomer. Spm 3: Hvor gammel var du når du tok testen? 22 Spm 4: Hvor mange hadde du hatt sex med før du tok testen? ca 10 Spm 5: Hvor mange har du hatt sex med etter at du tok testen? ca 10 Spm 6: Har du sex uten kondom? Ja Spm 7: Har du testet deg for andre kjønnssykdommer? Ja
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #13 Skrevet 28. mai 2011 Men ts du stiller mange spørsmål og hiv er ikke en kjønnsykdom. Du kan også få hepatitt ved samleie, men ingen blander begrepene og påstår at at hepatitt er en kjønnsykdom. Ikke?? Det er vel mer nærliggende å regne hepatitt B som en kjønnssykdom enn HIV.
Ethereal Skrevet 28. mai 2011 #14 Skrevet 28. mai 2011 Spm 1: Har du Aids testet deg? Nei. Spm 2: vis ikke, hvorfor ikke? Har aldri følt "behovet". Har bare hatt to kjærester, som begge har hatt ganske få partnere før meg. De har kjent sine tidligere partnere veldig godt, og slik jeg ser det er det ingen sjanse for at noen av de kunne hatt HIV. Men, man vet jo aldri. Kanskje jeg skal teste meg neste gang jeg er hos lege Spm 6: Har du sex uten kondom? Ja, har hatt sex uten kondom både med eksen min og nåværende kjæreste. Spm 7: Har du testet deg for andre kjønnssykdommer? Ja, det har jeg. Testet meg for klamydia og herpes og sånt.
Gjest Purple Haze Skrevet 28. mai 2011 #15 Skrevet 28. mai 2011 Ble testet da jeg meldte meg som blodgiver. Det er vel 6-7 år siden. Har ikke hatt behov for å teste meg siden.
Mann 42 Skrevet 28. mai 2011 #16 Skrevet 28. mai 2011 Blir testet hver gang jeg gir blod. Samme her. 4 ganger i året. Men dealen er jo at man ikke skal drive med risikoatferd når man er blodgiver, så egentlig er det nesten litt overflødig. Jeg lever et veldig rent liv, uten hverken horer, sex med nabodama, eller injiserte rusmidler. Kroppen min er et tempel. Men jeg har ganske mange fine vinglass etter hvert. Det er et pluss. Mest rødvinsglass. 2
Gjest Tjoms Skrevet 28. mai 2011 #17 Skrevet 28. mai 2011 (endret) Nå tester man for HIV, og ikke aids. Ja jeg har testet meg 2 ganger, begge gangene i forbindelse med utredning til ME. Første gang jeg ble testet var det hos en som ikke var ME spesialist, så når jeg først kom til spesialist på ME på ullevål, så krevde de å ta alle testene på nytt fordi de ville ha ferske resultater. Jeg burde ha testet meg tidligere fordi jeg hadde hatt ubeskyttet sex. Har testet meg for alt annet også, chlamydia, herpes, hepatitt, og er helt frisk. Kommer ikke til å ha sex uten kondom før min partner har testet seg. Testet for hiv da jeg var 31 og 33 år. Endret 28. mai 2011 av Tjoms
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #18 Skrevet 28. mai 2011 Spm 1: Har du Aids testet deg? Nei. Spm 2: vis ikke, hvorfor ikke? Har aldri følt "behovet". Har bare hatt to kjærester, som begge har hatt ganske få partnere før meg. De har kjent sine tidligere partnere veldig godt, og slik jeg ser det er det ingen sjanse for at noen av de kunne hatt HIV. Men, man vet jo aldri. Kanskje jeg skal teste meg neste gang jeg er hos lege Spm 6: Har du sex uten kondom? Ja, har hatt sex uten kondom både med eksen min og nåværende kjæreste. Spm 7: Har du testet deg for andre kjønnssykdommer? Ja, det har jeg. Testet meg for klamydia og herpes og sånt. Selv om sjansen er liten, så vet man ikke. Selv om partneren din bare har hatt 3 stykker før deg, så kan det være at en av disse tre har hatt 2 som har hatt 20 som igjen har hatt 200, osv. Lite sannsynlig, men det er greit å være kritisk. 2
Mann 42 Skrevet 28. mai 2011 #19 Skrevet 28. mai 2011 Nå tester man for HIV, og ikke aids. Ja jeg har testet meg 2 ganger, begge gangene i forbindelse med utredning til ME. Første gang jeg ble testet var det hos en som ikke var ME spesialist, så når jeg først kom til spesialist på ME på ullevål, så krevde de å ta alle testene på nytt fordi de ville ha ferske resultater. Jeg burde ha testet meg tidligere fordi jeg hadde hatt ubeskyttet sex. Har testet meg for alt annet også, chlamydia, herpes, hepatitt, og er helt frisk. Kommer ikke til å ha sex uten kondom før min partner har testet seg. Ja, det er jo sant. HIV er et virus, AIDS er et syndrom av immunsvikt. Aquired Immune Deficiency Syndrome. Strengt tatt ikke noe du kan teste for. Man konstaterer det når folk får så mange rare infeksjoner at det er tydelig at immunsystemet er totalt skutt til helvete.
Rainbow Skrevet 28. mai 2011 #20 Skrevet 28. mai 2011 (endret) Spm 1: Har du Aids-testet deg? Nei Spm 2: Hvis ikke, hvorfor ikke? Fordi jeg kun har sex med andre jenter, og da er sjansene minimale for å få HIV Spm 3: Hvor gammel var du når du tok testen? Har ikke tatt den, så dette og de to spørsmålene under blir irrelevante. Spm 4: Hvor mange hadde du hatt sex med før du tok testen? Samme svar som over Spm 5: Hvor mange har du hatt sex med etter at du tok testen? samme svar som over Spm 6: Har du sex uten kondom? Ja, sex uten penis trenger ikke kondom!:-) Spm 7: Har du testet deg for andre kjønnssykdommer? Ja, med tre års mellomrom. For clamydia og det andre vanlige. Men også her er risikoen betydelig lavere enn for heterofile par og homofile menn. Så du hadde lagt på to spørsmål: Aldri hatt noen sykdommer, og er 30 år! :-) Endret 28. mai 2011 av Rainbow81 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå