Tears.of.the.Sun Skrevet 28. mai 2011 #21 Skrevet 28. mai 2011 Nei, her snurrer hun med klokka uansett hvor mye jeg stirrer, og snur på pcen Samme her :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #22 Skrevet 28. mai 2011 Ehm. Jeg så først at hun spinte mot klokka. Men etter noen sekunder spinte hun med klokka. Det har sikkert med hvilken gjernehalvdel man bruker mest. Som keivhendt og opplært så vet jeg at jeg bruker begge hjernehalvdelene ganske bra - noe som er grunnen til at jeg er både god i realfag og kunst. Jeg er også god i både matematikk og kunst, og klarer å se henne spinne både til høyre og til venstre. Jeg kan styre det selv, så hvis jeg forestiller jeg meg at hun skal skifte retning mot høyre, så gjør hun det.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #23 Skrevet 28. mai 2011 Oi, nå ser jeg faktisk at jeg ble helt lurt! Googlet litt og kom inn på denne siden, årsaken til at hun spinner ulikt er at det ikke er dybde i bildet. Her spinner hun mot høyre og her mot venstre. Det er samme filmen, men de små hvite strekene skaper dybde, og gjør at hun bare spinner en vei. Morsomt! Wææh, dette er jo helt sykt. På det right spin-bildet med den hvite streken ser jeg også at hun spinner mot klokka. Og da jeg byttet tilbake til bildet uten streker så har hun plutselig snudd! Nå går hun mot klokka der også! Absolutt spinnvilt! Edit: Nå holdt jeg fingeren over den hvite streken på bildet, da fikk jeg henne for første gang til å snu tilbake igjen. Betyr dette at jeg har klart å få hele hjernen til å våkne nå? Og det hele ble utløst av en episode av dr. Phil?
Gjest boblebrus Skrevet 28. mai 2011 #24 Skrevet 28. mai 2011 Først ser jeg henne snurre med klokka, og det gjør hun helt til jeg steller meg litt på siden av skjermen og ser på henne fra siden. Da skifter hun side, men holder den også når jeg retter meg opp og ser henne forfra. Vet ikke om dette har noe med illusjon eller hjernehalvdeler å gjøre, men jeg vet iallefall at jeg er mye bedre på kunst/kreativitet enn på matematikk (selv om jeg kan hvis jeg vil), og at min høyre hjernehalvdel burde være den dominante hos meg.
Gjest petre Skrevet 28. mai 2011 #25 Skrevet 28. mai 2011 For meg starter hun mot høyre hver gang, men skifter med å gå mot høyre og venstre med ulike intervall.
AnneBonny Skrevet 28. mai 2011 #26 Skrevet 28. mai 2011 (endret) For meg snurrer hun konstant med klokken, med høyre fot og høyre arm utstrakt. Endret 28. mai 2011 av AnneBonny
Benedicte22 Skrevet 28. mai 2011 #27 Skrevet 28. mai 2011 Hun skifter hele tiden hos meg. Men det første jeg lå merke til var at hun snurret mot klokken.
Gjest Villrips Skrevet 28. mai 2011 #28 Skrevet 28. mai 2011 Jeg er venstrehendt. På bildet ts la ut spinner hun med klokken hele tiden. Ikke sjans for at jeg ser noe annet :gjeiper: Men på linken til Nalla "mot høyre" så får jeg henne til å spinne begge veier.
Antlers Skrevet 28. mai 2011 #29 Skrevet 28. mai 2011 Hun spinner med klokka på det første bildet, men på "R"-bildet spinner hun mot venstre, og på "L"-bildet mot høyre. Må være noe alvorlig galt med meg...
brainstorm Skrevet 28. mai 2011 #30 Skrevet 28. mai 2011 Hun spinner med klokka på det første bildet, men på "R"-bildet spinner hun mot venstre, og på "L"-bildet mot høyre. Må være noe alvorlig galt med meg... Kanskje du har en tredje hjernehalvdel? 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #31 Skrevet 28. mai 2011 Jeg fikk henne til å snu gjentatte ganger (ved å fokusere på skyggen), men da begynte hun å snurre tilbake igjen hver gang jeg så bort. Men nå har det låst seg, så jeg får henne ikke til å snu igjen! Høyrehendt, glad i språk: Snurret originalt med klokka. Nå snurrer hun mot klokka.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #32 Skrevet 28. mai 2011 Jeg fikk henne til å snu gjentatte ganger (ved å fokusere på skyggen), men da begynte hun å snurre tilbake igjen hver gang jeg så bort. Men nå har det låst seg, så jeg får henne ikke til å snu igjen! Høyrehendt, glad i språk: Snurret originalt med klokka. Nå snurrer hun mot klokka. Har du sjekket om du fortsatt er høyrehendt? Kanskje det skiftet?
Tabris Skrevet 28. mai 2011 #33 Skrevet 28. mai 2011 For meg snurret hun alltid mot høyre, selv på det venstrebildet.
Antlers Skrevet 28. mai 2011 #34 Skrevet 28. mai 2011 Kanskje du har en tredje hjernehalvdel? Jo, takk for den! Det var en artig vri. Har tidligere bare blitt beskyldt for å mangle deler av hjernen, så en tredje hjernehalvdel tas imot med glede, selv om den tydeligvis bare fungerer som senter for kaos
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #35 Skrevet 28. mai 2011 Hvis dere ser på høyre- og venstrebildet samtidig, spinner de da fortsatt hver sin vei? Det gjør de ikke hos meg, de spinner alltid i samme retning. Hvis jeg skifter fokus til det andre bildet skifter begge retning samtidig.
Gjest Purple Haze Skrevet 28. mai 2011 #36 Skrevet 28. mai 2011 (endret) For meg spinner hun konsekvent med klokka, uansett hva jeg fokuserer på eller hvordan jeg fokuserer. Edit: nå så jeg en gang til, og da spant hun andre veien Hva betyr det da? Endret 28. mai 2011 av Purple Haze
Antlers Skrevet 28. mai 2011 #37 Skrevet 28. mai 2011 Hvis dere ser på høyre- og venstrebildet samtidig, spinner de da fortsatt hver sin vei? Det gjør de ikke hos meg, de spinner alltid i samme retning. Hvis jeg skifter fokus til det andre bildet skifter begge retning samtidig. L spinner fortsatt mot høyre, og R mot venstre for min del.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #38 Skrevet 28. mai 2011 Kan hva man ser ha noe med når i bevegelsen blikket faller på figuren? Nå falt blikket mitt på den første figuren igjen (den uten hvit strek), og nå synes hjernen min for første gang uten "hjelp" at den går mot klokka. Ellers har jeg bare fått det til ved å se på R-figuren først. En ting er beina, men jeg kan fortsatt ikke begripe hvordan hodet tilsynelatende går to forskjellige retninger på ett og samme bilde. :gjeiper:
Gjest Eurodice Skrevet 28. mai 2011 #39 Skrevet 28. mai 2011 Jeg får henne til å spinne begge veier, jeg. Hold et fokus på det hevede benet, så skjer det ett eller annet til slutt Ved første øyekast spinner hun mot høyre, men med litt mer titting, endrer dette seg! For meg i allefall. Det er på samme måte for meg.
The Kitten Skrevet 28. mai 2011 #40 Skrevet 28. mai 2011 Jeg er tvehendt, og for meg spinner hun alltid med klokken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå