Gå til innhold

Dere som gir MME...


lille katt

Anbefalte innlegg

Da jeg brukte mme for litt over et år siden, sto det til og med på kartongen fra produsenten at man IKKE skal blande ut pulveret før du skal bruke det.

Det står det ennå, og at all MME rester skal kastes etter bruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kokte flaskene mellom hvert måltid frem til ca 6 mnd, og koker fremdeles flaskene kanskje 3-4 ganger i uken (11 mnd nå). Ikke sikkert det er nødvendig, men det skader iallfall ikke;) Er ikke mye ekstra jobb heller, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortsetter nå å følge de Norske myndighetenes anbefaling. Samt det som står på pakningen. Det er da vel ikke så fryktelig vanskelig å lage et måltid ad gangen?

http://www.who.int/foodsafety/publications/micro/PIF_Bottle_en.pdf

Side 6.

Og jeg vil si at WHO er litt større en mattilsynet, men man bestemmer selv hvordan man gjør ting, men å si at det er feil osv, det blir ikke riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.who.int/foodsafety/publications/micro/PIF_Bottle_en.pdf

Side 6.

Og jeg vil si at WHO er litt større en mattilsynet, men man bestemmer selv hvordan man gjør ting, men å si at det er feil osv, det blir ikke riktig.

I Norge forholder man seg jo til norske anbefalinger da, det er jo mye som er annerledes i andre land. Dessuten står det ganske klart i den linken du viser til, at man helst bare skal varme opp til ETT måltid av gangen.

Det er kanskje heller sånn at man leser det man vil lese, og dropper resten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ticket

Vi koker enda flaskene til vårt barn som er 15 måneder. Vi koker opp vann for et døgn og setter flaskene i kjøleskapet, når det er tid for flaske heller vi i kokende vann til passe mengde og har i pulver (vi vet av erfaring hvor mye kaldt kokt van og varmt kokt vann som blir passelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi koker enda flaskene til vårt barn som er 15 måneder. Vi koker opp vann for et døgn og setter flaskene i kjøleskapet, når det er tid for flaske heller vi i kokende vann til passe mengde og har i pulver (vi vet av erfaring hvor mye kaldt kokt van og varmt kokt vann som blir passelig).

Hvorfor gir du MME til et barn over 12 mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har et flaskebarn, og selv om barnet er 6 mnd har jeg hele tiden kokt varmt vann, og kokt vann som jeg har avkjølt. (dvs. 2 termoser).

Nå har jeg lest at etter fylt 6 mnd kan man ta kaldt vann fra springen, men at varmt vann selvfølgelig skal kokes.

Ang vasking av flasker, jeg sterilisterte disse over flere mnd, men fikk for noen mnd siden vite av HS at man kunne vaske disse flaskene i vaskemaskinen, men da på "øverste hylle". Er jo kokende vann i vaskemaskinen (spørs selvfølgelig hvilket program du velger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi koker flaskene så lenge vi gir mme, vi gjorde det hele tiden sist gang også.det er jo ikke mye stress det da, koker dem om kvelden.

Endret av ellen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dattera mi var lita.. som nå er ni år siden...

Blanda vi opp melk på flasker for et døgn av ganga. Da var det helt vanlig og gjøre det. Vi kjølte de ned i rennende kaldt vann og satt de deretter rett inn i kjølesklapet som vi også hadde senket temperaturen i.

Vi vaska og kokte flasker hver dag. Vi varmet tilogmed oppigjen mme en gang. Men ikke to.. selv om noen også mente det gikk bra..

Nå i ettertid har jo tanken slått meg.. Ho slet mye med magen.. Ho har fått påvist cøliaki, noe som selvsagt kan ha vert en årsak til mage trøbbel...

Men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med at kanskje, bare kanskje kunne noe av magesmertene og gulpingen vert unngått om jeg hadde blandet slik som det anbefales i dag...???

Men igjen.. vi visste jo ikke bedre... :/

Så denne gangen blir det uansett ikke laget for mer enn ett måltid pr gang.. Finnes jo så mye smarte løsninger som doseringskapsler og slikt :) Og er en ute kan en jo kjøpe ferdigblandet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vasker og koker flasker enda, jenta er 4 mnd.

Vi koker opp vann og fyller alle flaskene, og lar det avkjøle seg til romtemperatur. Når snuppa skal ha mat blander vi pulver i , og varmer flaska til riktig temperatur i varmebad.

Har fått bekreftet på helsestasjon at dette er en ok måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange måter å gjøre det på, altså :), og jammen ikke lett å vite hva som er riktig!

Men jeg har flere spørsmål, er det noen som har fullammet først og flasket senere? Hvordan går man fra selvregulering til styrte måltider, hvordan takler babyen det? Min er 10 uker og spiser i hytt og pine. Og når babyen ikke får kosesuge på puppen, og ikke er så glad i smokk, hva gjør man da?

Synes det virker helt umulig å slutte å amme, huff....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...