Gå til innhold

I bergen, er farmor no doed, og jeg er stuck i USA

cathrines

Anbefalte innlegg

en utrolig viktig person for meg doede i dag, i bergen. og jeg er mer eller mindre stuck i USA for 16 dager til pga Studier og examener.

noen raad? trenger litt hjelp, fordi jeg er saa forvirret og har det saa vondt at jeg holder paa aa gaa i taket her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Uff, stakkars, kondolerer så mye :klemmer:

Har du nære venner, familie eller noen du stoler på du kan søke støtte og trøst i fremover, til du er klar til å komme tilbake til norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun hadde villet at jeg fortsatt fokuserte paa skolen og paa meg selv.

men jeg har aldri opplevd noe vanskeligere akuratt no.

jeg har ingen familie her, og venner er ikke saanne du aapner deg til om du forstaar. uffa, dette er ikke greit :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan tenke meg at dette ikke er lett for deg! Er i grunnen ikke så mye du kan gjøre utover å gjøre ditt beste på skolen og prøve å fokusere på at du er hjemme om 16 dager. Når du er hjemme kan du sørge sammen med de som forstår. Huff, får skikkelig vondt inni meg, jeg vet at hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg hatt det skikkelig kjipt.

Hvilket forhold har du til utvekslingsfamilien din? Selv om du ikke nødvendigvis er nært knyttet til dem, kan det godt hende de forstår hvis du har behov for litt trøst eller tid for deg selv.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kondolerer!

Jeg hadde ventet de 16dagene og så dratt hjem. Eksamen osv er vitkigere for fremtiden enn alt annet.

Men det er lett å si for meg som ikke synes begravelser betyr noe...

Og det å utsette sorg-følelser er jeg god på, men dersom man ikke er det og må prate med mennesker og "få det ut", så blir det straks litt vanskeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvilket forhold har du til utvekslingsfamilien din? Selv om du ikke nødvendigvis er nært knyttet til dem, kan det godt hende de forstår hvis du har behov for litt trøst eller tid for deg selv.

*klem*

Hvor står det at hun bor hos en utvekslingsfamilie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor står det at hun bor hos en utvekslingsfamilie?

Jeg så feil, trodde jeg leste at hun var 16 år. Da hadde det vært naturlig om hun bodde hos en utvekslingsfamilie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei du!

Jeg har selv stått i samme situasjon. Faktisk flere ganger. At noen der hjemme dør er skrekksenarioet for alle som studerer eller bor fast i utlandet. Jeg har egentlig ikke noe godt "svar" til deg. Jeg har aldri selv kunnet "finne ut av" om man kaster seg på første fly, eller blir pga. pliker (for meg har dette alltid skjedd midt i eksamensperioder, av en eller annen merkelig grunn).

Jeg ville bare gi deg en link; http://www.sjomannskirken.no/studentusa

Uansett om du er kristen eller ei kan det være godt å snakke med en prest. Sjømannskirkens prester har mye erfaring med studenter og dødsfall. (Og er verdens snilleste, søteste mennesker, etter min erfaring.)

Ellers kan det være smart å gå å snakke med en studieveileder. Høre hva hun/han har å si til situasjonen. Om ikke for annet enn å få klartlagt når du kan ta en eventuell reeksamen hvis du skulle bikke under og ikke fungere til eksamen.

Kondolerer så masse!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...