Gå til innhold

Ville dyr


Gjest Hannee

Anbefalte innlegg

Jeg er litt fascinert av dovendyr. Der ser så rare og koselige ut. Jeg kunne hatt en diger lampe den kunne henge i :ler:

Jeg tror dovendyr er ca det eneste dyret jeg ikke liker :gjeiper: Jeg syns de er dritstygge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror dovendyr er ca det eneste dyret jeg ikke liker :gjeiper: Jeg syns de er dritstygge!

Også er de vist også litt urenslige.. Men for all del - respekt til det eneste dyret (som jeg vet om) som har snudd opp ned på innvollene sine for å tilpasse seg sin dovne tilværelse :duskedame:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er de vist også litt urenslige.. Men for all del - respekt til det eneste dyret (som jeg vet om) som har snudd opp ned på innvollene sine for å tilpasse seg sin dovne tilværelse :duskedame:

De er ikke litt urenslige, de er veldig urenslige. Det vokser faktisk alger på de i regntida sånn at de blir helt grønne. Også bor det biller i pelsen deres. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke litt urenslige, de er veldig urenslige. Det vokser faktisk alger på de i regntida sånn at de blir helt grønne. Også bor det biller i pelsen deres. :opplyser:

Tsk tsk, og her prøvde jeg å være så diplomatisk som overhodet mulig :fnise:

Som min mor pleier å si; "Det heter ikke støgg, det heter mindre pen" :takke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pallas katt, karakal, maursluker, maurpinsvin, bison, rød panda, hyenehund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

En flokk med lemurer (ringhale) og en flokk med surikatter. Morsomme dyr. Men jeg ville heller flytta ut til jungelen/ørkenen sammen med de da det er heller jeg som bør være deres kjæledyr og ikke omvendt. Dyr er finest i sitt eget element.

Men en skjeggagame og en ballpyton står også høyt på lista over dyr jeg liker. Kunne godt hatt noe slikt hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For vanskelig å velge bare en.

Hvit tiger

Delfin

Elefant

Sel

Sjøku

Apekatt

Kenguru

Koala :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ozelot (en panterkatt).

Bilde er mitt eget, og tatt i Praha zoo :)

De mener jeg man kan kjøpe og er lov å eie. Svindyre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg akkurat har vært i Botswana og fått komme i nærkontakt med både Løve og Geopard så må det bli en av disse.

Utrolig flott dyr... ble til og med slikket på kinnet av geoparden... en fantastisk opplevelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter å ha kosa med ekte løver på dyre-rehabiliteringssenteret Harnas Wildlife Foundation i Namibia (og andre dyr også, forsåvidt), er jeg helt klar på at jeg ville hatt løve!

En nydelig hanløve med kjempefin kosemanke! Tenkte jeg skulle adoptere de tre brødreløvene de har der, som faktisk er tamme (sånn bortsett fra at de med glede ville spist hesten min, men kan hvertfall kose med dem og da de var yngre kunne jeg sove med dem til kosepute), og at de skal slippes ut i villmarka i Namibia snart.

De må jo ha det enda bedre i sofaen min! ;-)Tre digre hanløver som jeg er helt forelska i! Awww!!

Innmari fine vaktdyr, også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

De mener jeg man kan kjøpe og er lov å eie. Svindyre da.

Huff... :(

Jeg trodde (og håpet) at et dyr som er rødlistet også var strengt forbudt å ha som husdyr for moro skyld.

At det kan ha blitt gjort ozelotblandinger i enkelte miljøer i USA er en annen sak, men da er det ikke lenger ekte ozeloter.

Og at enkelte forskrudde amerikanere forsøker å holde ozeloter som "huskatt" synes jeg er en uting.

De ser jo så bedårende ut at man får mest lyst til å ta dem og kose med dem, men de er svært mennskesky.

Det er ille nok at disse småtassene (den jeg fotograferte var omtrent dobbelt så stor som en normal huskatt), at disse småtassene var svært ettertraktet pelskåpematerial for ikke så forferdelig lenge siden er annonser som denne et grellt og trist eksempel på.

Ville dyr skal ikke holdes som husdyr.

Oppdrett av rødlistede arter i organiserte former og ordnede forhold (enkelte zoologiske hager rundt i verden) ser jeg derimot ganske positivt på :)

Dublin zoo driev for eksempel oppdrett av snø-leopard for 10 år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...