Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke løftet et øyenbryn hvis det var mannen min og hadde absolutt ikke regnet det som avtalebryting. Jeg klarer helt fint å spise alene og han klarer helt fint å varme opp maten til seg selv når han kommer. Synes det bare er hyggelig at han er sosial, jeg.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

en avtale er en avtale.... og hvis de avtalte kl 13 at de skulle spise middag sammen etter jobb så har de avtalt det. Da kan han spørre om det er greit om han tar en kaffe FØR han faktisk er på vei til å ta en kaffe. OG jeg hadde forventet at han spurte det var greit at han tok en kaffe. JEG selv ville spurt om det KUN hvis det var en viktig kaffe. (venninne som var blitt dumpa elns)

Mange her som er snillere enn meg. Ikke pokker om jeg hadde varmet opp maten til han senere, sier han jeg er sur kjerring så er jeg sur kjerring! Troll i ord her i gården.

Jeg hadde kastet hans mat eller ringt en venninne og gitt henne hans porsjon! :jepp:

Men sånn er jeg da.... UTEN hormoner! :fnise:

Jeg og min mann er veldig gode på egentid, men det er stor forskjell på å ha egentid når man ikke har bundet noen andre opp i en avtale med meg og å ha egentid når man ikke har noen andre avtaler...

Her er det ofte forandring i planene fra begge hold, men det er alltid i god til hvis vi alt har avtalt noe eller dagen før så man vet og kan fikse seg egen avtale. :)

• Liker 3
Skrevet

"Jeg har andre planer. Jeg skal hjem og spise fiskekaker"

Jepp. Ser den.

Snakker vi om 2 voksne mennesker her?

Jeg tenkte mer i retning "jeg skal spise middag med kjæresten", eventuelt "kjæresten har laget middag til meg". Det går an å møtes til en kaffe om kvelden også. Faktisk.

• Liker 5
Skrevet

Nå er det ikke snakk om en middag hver dag, og at han dumpet den! Det er snakk om at de hadde en avtale den dagen.

Utover det, så saklig du er! :roll: Litt over ti pluss i alder? Er det sånn du diskuterer?

Skrevet

Jeg tenkte mer i retning "jeg skal spise middag med kjæresten", eventuelt "kjæresten har laget middag til meg". Det går an å møtes til en kaffe om kvelden også. Faktisk.

Men de er ikke kjærester, de er samboere og venter et barn. Det er forskjellen, det er ingen date.

Skrevet

Jeg lurer på en ting, dere som mener at han har rett til å bryte avtaler og kalle sin samboer en sur kjerring, hvor mye i løpet av en uke/måned ser dere deres samboer/mann? Vica versa på de som mener ts har rett til å reagere?

Min eksmann var veldig asosial så hadde han plutselig en dag ringt å sagt han ble forsinket pga en kopp kaffe så hadde jeg blitt veldig glad i håp om at han endelig fant seg noen venner.

Samboer idag er totalt forskjellig fra min eks, han er veldig sosial og er ute titt og ofte være seg kaffe, øl etter jobben eller spille med kamerater. Tror jeg hadde blitt litt skuffet hvis han brøt en avtale vi hadde da jeg allerede ser han svært lite. Jeg jobber fra 08-16 og fri hver helg, han jobber skift og har sjeldent fri i helgene. Det er mange faktorer som spiller inn på hva som er rett reaksjon her synes jeg :).

• Liker 4
Gjest Anuket
Skrevet

Jeg lurer på en ting, dere som mener at han har rett til å bryte avtaler og kalle sin samboer en sur kjerring, hvor mye i løpet av en uke/måned ser dere deres samboer/mann? Vica versa på de som mener ts har rett til å reagere?

Min eksmann var veldig asosial så hadde han plutselig en dag ringt å sagt han ble forsinket pga en kopp kaffe så hadde jeg blitt veldig glad i håp om at han endelig fant seg noen venner.

Samboer idag er totalt forskjellig fra min eks, han er veldig sosial og er ute titt og ofte være seg kaffe, øl etter jobben eller spille med kamerater. Tror jeg hadde blitt litt skuffet hvis han brøt en avtale vi hadde da jeg allerede ser han svært lite. Jeg jobber fra 08-16 og fri hver helg, han jobber skift og har sjeldent fri i helgene. Det er mange faktorer som spiller inn på hva som er rett reaksjon her synes jeg :).

Jeg og min samboer hadde dager hvor vi avtalte middager sammen, og det er fordi han som din samboer er supersosial og skulle ofte spise middag med guttegjengen sin, være på skole, jobb etc. I starten var det hardt fordi jeg forventet på en måte at vi alltid skulle spise middag sammen hehe. Men etter hvert innså vi begge at vi er forskjellige, han er spontan og jeg er planlegger. Så da ble det til at vi hadde "våre" middagsdager i uken - alt etter hvor travle vi var. Så derfor ble jeg en del ganger kjempeirritert når han plutselig sendte sms eller ringte og sa han skulle noe annet. Men forskjell fra TS sin mann så fikk jeg en unnskyldning og mye kos etterpå :)

Gjest Anuket
Skrevet

Men de er ikke kjærester, de er samboere og venter et barn. Det er forskjellen, det er ingen date.

Synes fremdeles man skal holde de avtalene man har selv om det "bare" er overfor samboer..

• Liker 2
Gjest Consensio
Skrevet

Jeg og min mann har ingen barn og er veldig fleksible av oss.

Likevel...dersom han sier at han kommer hjem til et visst tidspunkt og jeg da sier at jeg vil ha maten klar, ja da kommer han hjem. Er det noe som han vil gjøre så får han gjøre det etter middagen.

Jeg er helt for at han skal få gjøre som han vil, men jeg gidder ikke lage middag til han neste gang dersom jeg står der med middagen klar og bare meg som sitter ved bordet.

Om han hadde sagt i fra tidligere så hadde det ikke vært noe problem å utsette middagen, eller droppe den, men å si ifra 10 minutter før den skal inntas hadde jeg ikke godtatt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
ja jeg er sikkert usaklig, og har sikkert ikke sluttet å tulle, men hver dag 365 fuckings dager er det normalt å lage middag, for den som har lyst å stå ved komfyren.

Kom igjen, hvor har du fra at jeg er barnslig. Jeg har skrevet at jeg forstår at ts kan ha problemer med hormoner og ...at han kanksje burde tatt hensyn til det, men et svangerskap er også lenge, skal han også sitte hjemme og holde henne i hånda, i tilfelle ts sliter ekstra fært må hun jo si det til mannen sin og ikke klage på kg.

Så ja jeg forstår at hun ble sur og skuffet, men noen i denne tråden prøver å si at man kan prøve å roe seg litt ned også.

Eller mener du at du har svaret?

Se på skilsmissestatistikken. Stakkars menn sier jeg.

Ja, for det blir definitivt skilsmisse av dette! :ironi:

Vi er jo enig. Jeg forstår også at hun ble sur og skuffet over at han brøt avtalen deres.

Regner med at du er nøyaktig litt over ti pluss i alder. Se på generell debatt og stem.

Og, mener du at dette var et saklig svar til meg? Virkelig? :roll:

Skrevet (endret)

Dette er jeg helt enig i. Det kommer an på hvordan forholdet er og hva slags personer

man er også. Min samboer er veldig sosial av seg, men det blir lite tid til sosiale ting i hverdagen. Han ville ha følt jeg ikke hadde forstått han om jeg skulle blitt sur for noe slikt.

Jeg leste desverre ikke først at du faktisk var gravid og gravidhormoner er utrolige uforutsigbare. Jeg likte ikke at samboer var vekke når jeg var gravid og jeg husker jeg ble sur i ammeperioden at han brukte en halv time etter han kom hjem til å fikse på sykkelen sin, noe som ikke var "avtalt"... og jeg sto der mer baby på armen og forsøkte å lage middag.

Jeg husker han kalte meg en sutrekjærring og jeg fant vel ut etter ammeperioden at han hadde

all grunn til å kalle meg det. Bare sånn apropo hormoner...

svarte til Heritære

Endret av Skylight
  • Liker 1
Skrevet

Uansett er det greit å si fra litt før. Er jo mulig hun ville vente til å begynne å spise til han kom og om han da etter en god stund ennå ikke hadde dukket opp og maten allerede hadde rukket å bli kald FØR han ringte så syns jeg det er greit å bli litt irritert. Hadde han derimot sagt fra litt før. F eks litt før det var planlagt at middagen skulle være ferdig, så hadde det vært mer greit, for da hadde hun visst at hun ikke behøvde å vente på han.

Men snille du - han sa jo i fra at han skulle ta en kaffe etter jobb.

Og vet du hva....kanskje det var en kvinnelig kollega. :popcorn:

Kald mat er også godt, men ikke sure kvinner og heller ikke sure menn.

Men nå begynner jeg å lure på om dere aldri spiser middag hvis dere ikke blir bedt på restaurant.

Det beste for ts er jo å fortelle mannen sin hvis hun er utrygg og trenger han, graviditet er ikke bare bare og kan være skremmende, sett bort fra hormoner også, man blir jo litt redd og hønemor, men har man en mann man elsker som ringer og sier at han skal ta en kopp kaffe eller en øl etter jobb, og det ikke er hver dag, ja - hva skal man egentlig klage på da.

Og husk, man skal være snille mot gutta. De er som regel snille mot oss også.

AnonymBruker
Skrevet

hvorfor er det ikke han som lager middag? ... :sjenert:

Skrevet

hvorfor er det ikke han som lager middag? ... :sjenert:

pga kontantstøtten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en mann som har en jobb der han av og til må jobbe over fordi man aldri kan forutse hvor lang tid ting kommer til å ta. (Databedrift)

Så etter 7 år sammen der jeg mang en gang har stått med rykende fersk middag til den tiden vi allerede hadde avtalt på forhånd - hvorav han ringer og beklager at det tok lenger tid enn han hadde trodd og han blir sen.... Så har jeg lært meg at enten lager man middager som kan lages nesten ferdig og fullføres når bilen kommer i oppkjørselen, eller så spiser bare jeg når maten er klar og så får han spise når han kommer :)

Har også laget en regel om at hvis han er usikker på når han kommer skal han ikke gi noe tidspunkt i det hele tatt.

DEN tok litt tid å få inn, men han skjønte det vel etter et par år :fnise:

Så her er ingen sure miner om han ikke kommer hjem, ei heller fra ham om middagen er kald og ekkel når han da kommer ;)

Jeg får alikevel et "takk for maten" uansett om sausen er tykk og gulrøttene vasne ;)

Man velger selv hvordan man har lyst å reagere på ting. Glede avler glede og sure miner avler flere sure miner ;)

Min samboer er ikke den som er mest ute med kompiser. Hadde han ringt ti minutt før middagen var klar og sagt han drar på kaffe med en kamerat, så hadde jeg nok blitt litt furt over å ha stått lenge på kjøkkenet når jeg da bare kunne tatt meg en skive, men jeg hadde blitt mer glad på hans vegner for at han gjør noe koselig sammen med en kompis ;)

Igjen: Man velger selv hvordan man vil reagere ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir provosert over dissingen av fiskekaker i denne tråden. :snurt:

• Liker 4
Skrevet

Når ble samboeren en "bare", som man ikke trenger å overholde avtaler med, eller si fra i god tid om noe kommer i veien for en avtale med vedkommende?

Man skal ha like mye respekt for hverandre og avtalene med hverandre, som man har med andre mennesker. Jeg tror heller skilsmissen er nærmere når man begynner å behandle hverandre som en selvfølge og ikke holder de daglige avtalene med hverandre høyt!

Ja, det går an å ikke overholde en avtale hvis man sier fra i god til og/eller det er noe viktig eller uforutsett som har kommet opp, men sånn er det da ikke her. Og oppførselen mannen hennes utøver når hun blir irritert... :kjefte:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når ble samboeren en "bare", som man ikke trenger å overholde avtaler med, eller si fra i god tid om noe kommer i veien for en avtale med vedkommende?

Man skal ha like mye respekt for hverandre og avtalene med hverandre, som man har med andre mennesker. Jeg tror heller skilsmissen er nærmere når man begynner å behandle hverandre som en selvfølge og ikke holder de daglige avtalene med hverandre høyt!

Ja, det går an å ikke overholde en avtale hvis man sier fra i god til og/eller det er noe viktig eller uforutsett som har kommet opp, men sånn er det da ikke her. Og oppførselen mannen hennes utøver når hun blir irritert... :kjefte:

AMEN! :pls: :pls:

• Liker 4
Skrevet

Denne tråden tar jo helt av :popcorn:

• Liker 1
Skrevet

Ja, for det blir definitivt skilsmisse av dette! :ironi:

Vi er jo enig. Jeg forstår også at hun ble sur og skuffet over at han brøt avtalen deres.

Og, mener du at dette var et saklig svar til meg? Virkelig? :roll:

Hehe. :)

Et kjæresteforhold er ikke bare.

Men flytter man sammen kan man ikke avtale daglige møter mht middag og klokkeslett. Han ringte jo og sa i fra.

Og til ab over her, jeg har også vært sammen med en som aldri kunne vite når han kom hjem, og ofte måtte jobbe natt pga dataproblemer. Soleklart var det ikke morsomt og jeg følte meg alene.

Men når alle spiser middag hver dag, hvorfor lage styr om det? Enten er man raus eller så er man litt uerfaren på kjøkken. ?

Og - man kan ikke oppdra en mann, og ikke en kvinne heller.

Mener dere at man skal la være å lage middag fordi kanskje mannen må jobbe overtid? Ofte er også jobbmøtene etter klokken 16 et av de viktigste tidene, hvis man skal være karrieremann da. :lur::filer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...