Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Forøvrig så viser jo TS oss et helt klassisk stakkars-meg stykke.

Her har hun "ofret" seg og laget middag og tilogmed ventet, så går jammen meg kjæresten hen ig tar seg en kaffe med en kompis!! WTF? For en hensynsløs drittsekk. Og hun som bare tenkte på han og ikke seg selv... bu-hu...

Får håpe det er gravidhormonene, og at dette er noe du i ettertid ser var ganske dust.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forøvrig så viser jo TS oss et helt klassisk stakkars-meg stykke.

Her har hun "ofret" seg og laget middag og tilogmed ventet, så går jammen meg kjæresten hen ig tar seg en kaffe med en kompis!! WTF? For en hensynsløs drittsekk. Og hun som bare tenkte på han og ikke seg selv... bu-hu...

Får håpe det er gravidhormonene, og at dette er noe du i ettertid ser var ganske dust.

For noe tull. Hvis man sier man skal spise middag sammen, så har man en avtale. Hvorfor er det greit å avlyse bare fordi det ikke er en spesiell anledning? En avtale er en avtale, og jeg synes det er ganske respektløst å ikke overholde den, med mindre det var en god grunn til at han måtte ta en kaffe med denne kompisen akkurat i dag.

• Liker 3
Skrevet (endret)

For noe tull. Hvis man sier man skal spise middag sammen, så har man en avtale. Hvorfor er det greit å avlyse bare fordi det ikke er en spesiell anledning? En avtale er en avtale, og jeg synes det er ganske respektløst å ikke overholde den, med mindre det var en god grunn til at han måtte ta en kaffe med denne kompisen akkurat i dag.

Grunnen kan like gjerne være at han er sliten av all klagingen hennes... Jeg bare prøver å si at hvis man skal lage storm av hver eneste lille bagatell så blir livet rimelig uutholdende etterhvert.

Her har du faktisk en dame som synes at det var så utrolig urettferdig og kjipt av kjæresten å ikke komme hjem til middag at hun skriver om det på nett!! Hvordan tror dere denne mannen har det hjemme? Finn 5 feil sier jeg bare...

Han sa jo ifra. Han ringte jo. Hva er greia egentlig?? Han har ikke drept noen og ikke glemt viktige merkedager. Han bare kom seinere hjem fordi noe uforutsett kom opp. Sånt skjer!

Endret av Løvetanten
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen kan like gjerne være at han er sliten av all klagingen hennes... Jeg bare prøver å si at hvis man skal lage storm av hver eneste lille bagatell så blir livet rimelig uutholdende etterhvert.

Her har du faktisk en dame som synes at det var så utrolig urettferdig og kjipt av kjæresten å ikke komme hjem til middag at hun skriver om det på nett!! Hvordan tror dere denne mannen har det hjemme? Finn 5 feil sier jeg bare...

Han sa jo ifra. Han ringte jo. Hva er greia egentlig?? Han har ikke drept noen og ikke glemt viktige merkedager. Han bare kom seinere hjem fordi noe uforutsett kom opp. Sånt skjer!

Så hvis jeg gjør en avtale med en jeg kjenner, men det dukker opp et bedre tilbud like før, så jeg ringer og avlyser? Er det greit, da med avtalebrudd? Vedkommende klager jo så fæææært! (Og, kjære deg, noe uforutsett er ikke å ta en kaffe med en kollega. Noe uforutsett kan være overtid, en bilulykke osv. Det er godt mulig å si nei takk til en kaffe med en kollega fordi man har gjort en annen avtale - det er snakk om vanlig høflighet).

• Liker 2
Skrevet

Så hvis jeg gjør en avtale med en jeg kjenner, men det dukker opp et bedre tilbud like før, så jeg ringer og avlyser? Er det greit, da med avtalebrudd? Vedkommende klager jo så fæææært! (Og, kjære deg, noe uforutsett er ikke å ta en kaffe med en kollega. Noe uforutsett kan være overtid, en bilulykke osv. Det er godt mulig å si nei takk til en kaffe med en kollega fordi man har gjort en annen avtale - det er snakk om vanlig høflighet).

100% uenig. Du må se forskjellen mellom hverdagens små hendelser og "store, viktige avtaler".

Om jeg forventer mannen min hjem fra jobb klokka 4 og har middagen klar, så blir jeg ikke sur på han om han ringer 10 over 4 og sier han er hos en kompis. Såklart ikke! Javel, da spiser jeg og barna.

Vi vet faktisk ikke hvorfor det var viktigere å ta den kaffen enn å komme hjem til den hormonelle fruen.

• Liker 1
Skrevet

Må si jeg er veldig enig i det Skylight skriver på side en og litt enig med løvetanten i at det er mulig hormoner spiller inn på hvor lei seg man blir og hvordan man reagerer på dette... Det er ekstremt få typer middag som IKKE lar seg varme opp igjen, så jeg ser egentlig ikke det helt store problemet dersom dette ikke er en greie mannen har for vane å bedrive - tenker da BÅDE på det å ikke gi beskjed når man har avtalt noe og han vil noe annet før det er i seneste laget eller for sent, OG på svaret om den sure kjærringa si....

Skrevet

Jeg ville ikke blitt sur, bare en helt vanlig hverdagsmiddag. Og han trenger ikke fortelle hvorfor han skulle ta en kopp kaffe med en kollega/venn. Jeg ville blitt irritert hvis jeg måtte forklare hva jeg og venninner prater om når vi møtes og det skal vel gå begge veier?

Han ringte og ga beskjed. Hvis middagen blir et pressmiddel slik at han skal komme rett hjem fra jobb har det gått for langt. Og tro meg, jeg var i et forhold der mannen ble sur fordi jeg ikke alltid kunne komme rett til middag og det var skikkelig turn off. Jeg følte meg overvåket.

Det må være rom for å gjøre andre avtaler og han sa fra. Forstår at ts er gravid og at hormonene kan svinge, men litt rund i kantene må man prøve å være. Så lenge man vet at man er gravid, trenger man ikke å la hormonene bestemme - man er klar over det og kan tenke over hva som er hormoner og hva som er viktig.

Men ringer han flere ganger i uka og avlyser middagen er det kanskje bedre å prate sammen og bli enige om at man kan spise senere.

• Liker 1
Skrevet

En kaffe med en kollega er ikke noe uforutsett, det er en ny plan. Eier ikke folk oppdragelse? Når man har lagt planer, så er man opptatt. Da sier du "dessverre, jeg kan ikke ta en kaffe i dag, jeg har andre planer". Så finner man en annen dag å ta kaffen på.

• Liker 3
Skrevet

"Jeg har andre planer. Jeg skal hjem og spise fiskekaker"

Jepp. Ser den.

Snakker vi om 2 voksne mennesker her?

• Liker 2
Skrevet

Jepp. Ser den.

Hva med; har en avtale med kona, men kanskje vi kan ta det i morgen??

• Liker 2
Skrevet

Hva med; har en avtale med kona, men kanskje vi kan ta det i morgen??

Seriøst! Å dra hjem for å spise middag kvalifiserer ikke som "en avtale med kona". Dette er regler man har for barna sine, ikke ektefelle/samboer.

• Liker 1
Skrevet

Seriøst! Å dra hjem for å spise middag kvalifiserer ikke som "en avtale med kona". Dette er regler man har for barna sine, ikke ektefelle/samboer.

Jeg tar ikke mannen min for gitt. En avtale med ham, om det så gjelder middag eller annet, er like viktig som en avtale med noen andre.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg tar ikke mannen min for gitt. En avtale med ham, om det så gjelder middag eller annet, er like viktig som en avtale med noen andre.

Alt livet er ikke like viktig, og om man skal være så rigid at man ikke kan droppe fiskekakene en dag så er samlivet mer et fengsel enn et samarbeide.

Klart man på generelt grunnlag skal holde avtalene sine, men noen "avtaler" er ikke like viktige som andre.

Om jeg hadde planlagt film og pizza en lørdagskveld så hadde jeg ikke blitt fornærmet om tenåringen hadde overnattet hos en kompis i stedet for. Vi snakker om livet i familien, ikke om de 10 bud.

Endret av Løvetanten
  • Liker 2
Gjest emmma
Skrevet

det spørs jo litt da, var det fiskekaker eller var det en steik som måtte planlegges når den var ferdig for å ikke bli grå?

AnonymBruker
Skrevet

100% uenig. Du må se forskjellen mellom hverdagens små hendelser og "store, viktige avtaler".

Om jeg forventer mannen min hjem fra jobb klokka 4 og har middagen klar, så blir jeg ikke sur på han om han ringer 10 over 4 og sier han er hos en kompis. Såklart ikke! Javel, da spiser jeg og barna.

Vi vet faktisk ikke hvorfor det var viktigere å ta den kaffen enn å komme hjem til den hormonelle fruen.

Å forvente noen er ikke det virkelig ikke det samme som å ha en avtale?

Hvis vi først skal begynne å spekulere: For alt vi vet så kan det hende at de sjeldent spiser middag sammen, og at dette har var en mulighet for dem til å faktisk spise middag sammen. Og selvom du anser som en av de "små hverdagens hendelser", så kan det hende at dette faktisk var en av "de viktigste, store avtalene" for henne.

Og ærlig talt, en avtale med kjæresten / samboeren er da ikke mindre verdt enn en annen avtale?

Akkurat! :blomst:

• Liker 2
Skrevet

Vi får være enige om å være uenige.

Jeg er bare kjempeglad for å leve i et ekteskap der vi tillater hverandre å være spontane.

Til TS´s samboer: Lykke til :popcorn:

• Liker 2
Skrevet

Jepp. Ser den.

Lol. Ja hvis man ikke forstår at året består av 365 dager og at man ikke alltid kan spise hverdagsmiddagen klokken 17, da er det noe galt. Jeg forstår jo ts hvis hun er gravid og føler usikkerhet, men han ringte og ga beskjed.

Når jeg var gravid dro mannen min til Roskilde og turte ikke si det til meg, men ba en kamerat av han vennligst opplyse meg. Neida, det ble ikke slutt da, heller ikke når han helst ville sitte i bilen og røyke pipe mens jeg var med hunden min på utstilling, og heller ikke når han kjørte en ung jente på tjukken når barnet vårt var en måned gammel.

Himmel hvor mye man skal krangle om. Men klart det ble slutt, når han ikke ville skifte bleier fikk jeg nok. Han prøvde å presse meg, skulle ikke skifte en bleie før jeg ville gifte meg. Nok er nok. Men vi ble ikke uvenner, litt skadet følelser for oss begge i starten men det gikk over.

Skrevet

Omg, man bryter ikke en avtale når man ringer og sier at man blir litt forsinket fordi man skal ...skal hva, i dette tilfellet var det en kaffekopp med en god kollega. Mulig den kollegaen også hadde en gravid dame men det synes jeg er en privatsak.

Det virker jo nesten om om det er legalt å vite alt bare man har en mann.

Klart det blir skilsmisser da.

En hverdagsmiddag er faktisk ikke det sammme som en avtale, de aller fleste lager middag daglig, dette blir nesten et for dumt tema. Men hvis ts er hormonell og usikker så forstår jeg henne.

Please, kan ikke dere som er fjorten år la være å svare i denne tråden?

.

Skrevet

Å forvente noen er ikke det virkelig ikke det samme som å ha en avtale?

Hvis vi først skal begynne å spekulere: For alt vi vet så kan det hende at de sjeldent spiser middag sammen, og at dette har var en mulighet for dem til å faktisk spise middag sammen. Og selvom du anser som en av de "små hverdagens hendelser", så kan det hende at dette faktisk var en av "de viktigste, store avtalene" for henne.

Og ærlig talt, en avtale med kjæresten / samboeren er da ikke mindre verdt enn en annen avtale?

Akkurat! :blomst:

hVIS de bor sammen og de venter barn regner jeg med at de lager middag daglig, alle gjør jo det. Derfor er det nesten umulig at dette er en stor viktig avtale de fant på en dag.

Dåner. Men avtaler er viktige, en daglig middag er viktig men ikke noe å falle i tårer for.

Regner med at du er nøyaktig litt over ti pluss i alder. Se på generell debatt og stem.

For jeg tror ikke de er fjortiser når de bor sammen og er gravide og venter barn.

Skrevet

Alt livet er ikke like viktig, og om man skal være så rigid at man ikke kan droppe fiskekakene en dag så er samlivet mer et fengsel enn et samarbeide.

Klart man på generelt grunnlag skal holde avtalene sine, men noen "avtaler" er ikke like viktige som andre.

Om jeg hadde planlagt film og pizza en lørdagskveld så hadde jeg ikke blitt fornærmet om tenåringen hadde overnattet hos en kompis i stedet for. Vi snakker om livet i familien, ikke om de 10 bud.

Du må ikke blande inn de ti bud. :)

Men jeg er enig med deg, man kan spise fiskekaker alene.

Og litt out of topic, er det rart det er spiseforstyrrelser i verden.... (jeg har også det, men klarer meg ganske bra takket være god støtte og forståelse)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...