Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg sier ifra allerde 13 på dagen at jeg står klar med middag, å han da ikke sier noe om at han har andre planer etter jobben,

hva synes dere da om å ringe ett kvarter etter man slutter på jobb å si at man skal ta en kaffe med en kollega først?

Har jeg rett til å reagere. Jeg sa at jeg synes det var litt dårlig gjort og egoistisk når han visste jeg sto her klar med middagen. Å at jeg var kjempe sulten. Så jeg synes det var veldig dumt. At hvis han ble lenge borte, så kom jeg til å spise alene.

Han ble kjempe sur, å sa det bare var en rask kaffe, å var det så jævlig farlig da. At han kommer bare litt senere. Å at han gadd ikke å høre på en sur og grinete kjæreste.

Jeg skjønner ikke noe jeg :/ er det liksom greit??

Jeg er jo veldig grei med at han gjør hva han vil når han vil, men gjennom hele forholdet har jeg sagt..har vi avtale om at vi har middag sammen, så kommer du når middagen er!!!

Er jeg bare overfølsom fordi jeg er gravid eller er det greit å bli lei seg og sur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kansje du er litt overfølsom, men han var ganske frekk og altså!

Skrevet

Greit å bli sur da. Men neste gang hadde jeg bare spist alene og latt han få kald mat eller måtte varme den selv, uten å bli sur men bare vise at det er konsekvensen...

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville blitt irritert og kost meg med middagen alene.

• Liker 8
Skrevet

Kommer litt an på.

Han kan godt ringe et kvarter før arbeidsslutt, men da i så fall for å SPØRRE om det er ok at han tar en kopp kaffe med en kollege, eller om middagen er klar.

Svarer du da at middagen er klar, bør han infinne seg.

Hvis du KAN la middagen vente litt, bør du si at det er ok og så avtale et tidspkt for når dere skal spise middagen

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville blitt irritert og kost meg med middagen alene.

Enig med leirbål.

Skrevet

Jeg er også gravid :P Jeg hadde kommet til å spise alene, og la middagen stå på bordet til han kommer hjem. Og da hadde han måtte varmet den opp selv... Pluss at det hadde vært VELDIG flott om det hadde vært en middag som ikke hadde vært noen god oppvarmet.... :lur:

• Liker 6
Skrevet (endret)

Kanskje han trodde du hadde laget risgrøt med rømme..

Endret av Sofie_22
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

At han sa han ikke gadd å høre på en grinete og sur kjærete reagerer jeg mer på enn at han ikke kom hjem til middag i tide.

• Liker 3
Skrevet

Om vi hadde en avtale om å spise rett etter han kom hjem fra jobb, og han hadde vært klar over at jeg dermed lager middagen slik at den er klar når han kommer inn døra hadde jeg blitt sur om han ringte så sent for å si ifra at han ikke kom rett hjem. Jeg synes det er mangel på respekt. Hadde spist alene, og latt maten stått til han kom hjem.

Om det derimot hadde vært en god grunn til cafe'n etter jobb, eks: god kompis blitt dumpet og trenger noen å snakke med, eller lignende, hadde jeg syntes det hadde vært greit.

Synes dette går veldig på hvorfor han plutselig må ta en cafe før han kommer hjem! Men å kalle deg sur og grinete, DET hadde jeg reagert på..... :kjefte:

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror jeg ville blitt glad på hans vegne for at han tok seg tid til litt kvalitetstid

for seg selv. Jeg vil heller ha en fornøyd og blid man jeg kan varme opp restene til enn å skulle blitt sur for noe slikt. Men det kommer helt sikkert ann på om dette er noe som stadig skjer, om det er veldig sjeldent at du lager middag til han eller om dere hadde planer etter middagen som gjorde at ting ble forskøvet? Eller hva slags par og enkeltmennesker dere er. Hvis du føler deg sur for det har du sikkert en eller annen god grunn for det? PMS ??? :-)

• Liker 2
Gjest YoungOne
Skrevet

Jeg hadde spist og kost meg med middagen alene, og så satt den i kjøleskapet eller noe sånt, bare for å gjøre det litt vanskelig for han. Tenk hvor irritert han hadde blitt hvis han hadde stått hjemme og lagd mat til deg og du hadde ringt rett før og sagt at du heller dro og shoppet litt! Og å kalle deg sur og grinete er uakseptabelt! :nei:

Skrevet

Man trenger ikke å handle etter hvordan man tror den andre handler mot deg i motsatt fall. Man kan faktisk gå forran med et godt eksempel og ikke bli så sur for alt. Jeg tror man kommer

lengre med å være forståelsesfull.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke å handle etter hvordan man tror den andre handler mot deg i motsatt fall. Man kan faktisk gå forran med et godt eksempel og ikke bli så sur for alt. Jeg tror man kommer

lengre med å være forståelsesfull.

Skal ikke det gå begge veier?

• Liker 2
Skrevet

Det bør gå begge veier, men hvis du tror at den andre parten hadde reagert om det var han som hadde lagt midddag og du som kvinne kanskje klarer å tenke litt lenger, så går det faktisk ann å gå forran med et godt eksempel på hvordan man kan være forståelsesfull ovenfor den andre.

Gjest Blokkolokko
Skrevet

Jeg hadde blitt sur.. Og jeg ble faktisk sur den dagen samboeren min faktisk SPISTE med en kollega før han kom hjem, og ikke var sulten, da han hadde sendt melding med middagsønske ikke mange time før!! Nå er jeg gravid og FULL av hormoner også da, men vet du hva... Jeg kunne da gjort noe annet den timen jeg stod ved komfyren for hans skyld? :kjefte:

Nå dukket da samboeren min opp, men hadde nok reagert likt viss han lot vær, ja! Bare kjeft og smell med god samvittighet :fnise:

• Liker 2
Gjest Chanè
Skrevet

Jeg tror jeg ville blitt glad på hans vegne for at han tok seg tid til litt kvalitetstid

for seg selv. Jeg vil heller ha en fornøyd og blid man jeg kan varme opp restene til enn å skulle blitt sur for noe slikt. Men det kommer helt sikkert ann på om dette er noe som stadig skjer, om det er veldig sjeldent at du lager middag til han eller om dere hadde planer etter middagen som gjorde at ting ble forskøvet? Eller hva slags par og enkeltmennesker dere er. Hvis du føler deg sur for det har du sikkert en eller annen god grunn for det? PMS ??? :-)

OMG *dåner litt*

Har man en avtale så har man en avtale.

Enig med leirbål.

• Liker 5
Skrevet

Hvis det var noe helt spesielt med dagen eller middagen, så hadde det vært fint om han hadde kommet ja. Men om det var en helt ordinær fiskekakeonsdag; so what?

Han sa jo ifra, og du fikk mat i deg. Det er jo ikke sånn at du går i koma foran brødboksen om han ikke er hjemme?

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bare vente med å lage middag til han kommer hjem?

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje han trodde du hadde laget risgrøt med rømme..

:skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...