Gå til innhold

Blokkert fra "veggen" på Facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til at et par tre "bekjente" (les: ala gikk i parallellklasse med for ørten år siden) har blokkert meg fra veggen deres. Og det er heelt fint! MEN, hvorfor i all verden sletter de ikke bare meg som venn? Jeg ser ikke helt poenget i å være venn, men ikke kunne se veggen (og evt. bilder). Hvor folk bor og når de er født (som er det som da er igjen) interesserer meg overhodet ikke. Det er vegg og bilder som er Facebook!

(Forøvrig synes jeg det er idiotisk å skrive ting på internett, som tydeligvis er hemmelig/privat/whatever.)

Så, dere som blokkerer folk fra veggen (i stedet for å "unfriende"), hvorfor?! Er det: "uuh, se på meg jeg er viktig" eller "du får ikke lese veggen min, men jeg vil ikke redusere antall venner" eller noe helt tredje? Bare lurer;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er du sikker på at det bare er du som er blokkert fra veggen? enkelte har ikke vegg i det hele tatt...

du kan jo slette de selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du sikker på at det bare er du som er blokkert fra veggen? enkelte har ikke vegg i det hele tatt...

du kan jo slette de selv.

Jo,jeg vet noen av dem har vegg. (Eller hadde kanskje? Hm, tviler egentlig på at dem det er snakk om har slettet hele veggen - de er ganske "Facebookaktive".)

De er slettet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blokkert familie og "fjerne bekjente" fra å se statusoppdateringene mine (og dermed kan de helle ikke se veggen min). Facebook for min del er å holde kontakten med venner som jeg ikke ser til daglig, for å la dem vite hvordan det går med meg, mannen min, kattene og bedriften. De vennene som jeg alltid er dønn ærlig til hvordan jeg har det. Nå er det dessverre slik at mange ser på FB-vennskap som en menneskerett, og blir dødelig fornærma om man ikke godttar venneforespørsel/blir sletter fra vennelista. Men jeg er ikke interessert i å la de menneskene jeg gikk i paralellklasse med på barneskolen vite alt om meg, og derfor er de blokkert fra statusene mine. Sånn, de er "venn" med meg sånn som de vil, men jeg gidder ikke slippe de nærmere inn på livet mitt enn det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blokkert noen venners fra å dukke opp på veggen min. I hovedsak fordi de er så utrolig aktive, at i perioder består 3/4 av innleggene/oppdateringene på veggen min av to personers skriblerier. Og igjen andre bedriver utstrakt test-virksomhet, de tar all verdens tester og poster resultatet. Det er mildt sagt veldig uinteressant for meg. Jeg har likevel beholdt dem som venner. Man kan jo spørre seg hvorfor... Kanskje jeg bare skal slette dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Når jeg oppdager at noen har blokkert meg fra å se statusoppdateringer/bilder, så blokkerer jeg dem fra å se mine oppdateringer, evnt sletter dem hvis jeg føler at det ikke har noe hensikt å fortsatt være "venner". Jeg blokkerer også noen av mine fb-venner sånn sett, det er ikke vondt ment, jeg føler bare ikke for å slippe alt og alle inn i livet mitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av ren høflighet har jeg ikke slettet noen, men er i tvil nå. Fikk en venneforespørsel og trykket på aksepter. Men denne personen har bare åtte venner, altså - vi har et sjeldent etternavn så jeg trodde det var en som er i slekta.

Har ikke kommet så langt at jeg skal søke han opp på nettet og finne mer ut, sendte en melding i går men han har ikke svart.

Men har blokkert noen ja, hovedsaklig fordi de bare skriver om sminke og ting som ikke interesserer meg stort. Det er ikke det samme som at jeg misliker dem, men jeg har nok med det som skjer og ofte deltar jeg i politiske debatter på fb.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan sortere venner i ulike grupper. Det gjorde jeg en gang og det jeg ikke tenkte på var at alle nye venner etter det automatisk gikk i den gruppa som ikke skulle se statusene mine (sammen med mamma og div sladretanter). Fant det ut på bursdagen når det ramla inn "Gratulerer med dagen, måtte sende mld i innboksen pga veggen var stengt" :tristbla: Litt pinlig for meg det. Konklusjonen er at ikke alle er like drevne på innstillinger og hva det egentlig går ut på så det er ikke sikkert de selv er klar over at du er blokkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blokkert familie fra å se mine statusoppdatering, bilder, steder jeg sjekker inn og mer. Ser ikke grunn til å dele alt med alle, og strengt tatt bruker jeg Facebook for å holde kontakt med venner. Familien holder jeg kontakt med på telefon eller ved besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Hvordan vet man om man er blokket fra andres vegg...

Når man ikke kan se veggen til vedkommende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om andre eventuelt har blokkert meg fra å se veggen deres. Jeg er ikke så ofte innom FB uansett, og jeg lar alle se alt hos meg. Ellers ville jeg ikke ha hatt de som kontakter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D.O.A.

Sånn som jeg ser det så blir det litt barnslig å skulle drive å blokkere veggene til folk.

De fleste har bekjente som man kanskje ikke vil skal se alt på facebook, men det å blokkere wallen for noen, blir i mine øyne litt poengløst, for da kan man like så greit slette vedkommende.

Som andre har nevnt så er det overraskende nok endel som blir fornærmet over å ikke bli godkjent som venn, men slik jeg ser det så har man selv lov til å bestemme hvem man vil ha som venn. Det er helt greit å ikke ville at "Ole som man gikk på ungdomsskole med i 1998 og ikke har snakket med siden", eller "gamle tante Laila" skal ha tilgang til alt man skriver. Jeg oppdaterer facebooken min svært sjeldent, men jeg vil likevel ikke at mennesker jeg ikke annser som venner eller familie skal ha tilgang til min konto og derfor har jeg dem heller ikke som venner.

Det å stenge folk ute fra veggen, blir litt for spesielt for min smak, hvorfor i det hele tatt ha dem som venner der inne da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man vil snoke på dem, men ikke at de skal snoke tilbake :popcorn:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke i mitt tilfelle, jeg har blokkert ut sånn at jeg ikke ser statusene deres heller... Særlig når det gjelder familie for min del hvertfall, så er det lettere å gjøre det sånn. For om jeg sletter/ikke godttar søskenbarn Trine, så ringer hun og klager til tante Anne, som ringer både tante Mona og onkel Roger, så ringer alle fire både til pappa og bestemor OG til meg. Sånn er familien min, og det orker jeg ikke :P Så da har jeg gjort det sånn istedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...