Gå til innhold

Ord du ikke liker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ikke om jeg har lagt denne lista inn her før, men jeg kom ihvertfall på den igjen nå.

Hvorfor er det bare kvinnekroppen som har "ekle" navn på kroppsdeler eller andre ting som kommer fra kroppen?

Kvinner har;

morkake

slimpropp (som noen kvinner har fått for seg at bør deles på fjasbok, urk)

mellomkjøtt

skamben (ærlig talt, burde man ikke fjernet dette fra anatomibøkene snart og funnet på noe penere?)

kjønnslepper

livmorhals

eggstokker (ok, kanskje eggstokker og livmorhals ikke høres så ekkelt ut, men det høres ihvertfall helt teit ut når du ikke tenker på hva det faktisk er)

Vulva, derimot, synes jeg høres veldig vakkert ut.

Hva har menn?

Skrukken? (evt skrukket, jeg har sett begge deler bli brukt i tekst)

Pung høres jo bare morsomt ut.

AnonymBruker
Skrevet

Gøtteri er gærgætt!

Hey, nå driver du og blander dialekter her. Det liker jeg ikke :fnise:

Anonymous poster hash: c8a25...401

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Klitten" :bond:

Anonymous poster hash: c8a25...401
  • Liker 3
Skrevet

Liker ikke ordet funk/funky.

• Liker 1
Skrevet

"Delikat"

Hater det ordet!

Gjest BettyBoop
Skrevet

I rogaland har de et uttrykk jeg hater sallikatt. Skjønner ikke hvorfor. Men jeg blir irritert når folk sier det. Liksom salligkatt så kaldt det er hva faen betyr det teite ordet?

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker ikke "bluse", det ligner sånn på "buse".

Og "blyantskjørt", et skjørt minner ikke om en blyant på meg uansett hvor ettersittende det er.

• Liker 1
Skrevet

Slangord for kjønnsorgan er noe av de styggeste ordene jeg har hørt i livet mitt.

Skrevet

Baby.
Deilig.

Digg.

Knopp.
Kyse.

Selfie.

Svamp.

For å nevne noen.

Skrevet

kleint. jeg fatter ikke det idiotiske ordet.

smoothie.

"seriøst?!" alle dørvakter hater det ordet, true story.

• Liker 1
Skrevet

Hater ordet "skjerpings", som ofte går igjen på VGs kommentarfelt og på bedrifters facebooksider. Gjelder i hovedsak misfornøyde kunder som klager på helt absurde ting.

"I dag skulle jeg logge inn i nettbanken til DNB men sidene var nede på grunn av en oppdatering. Må gåan å følge med på behovene til folk?! Skjerpings!"

Og

"Jeg skulle betale en regning før torsdagen men den ble lagt til forfall dagen etter, hvorfor er det sånn? Tror dere at torsdag er en søndag?" hvorpå svaret fra banken var at torsdag var helligdag - kristi himmelfart. Så svarer den sure kunden at "Norge er ikke kristent lenger - skjerpings!"

Som om banken bestemmer helligdagene i landet..!!!! HERREGUUD DA MANN, KAN DU IKKE BARE HOLDE FRED :sur::sur:

• Liker 5
Skrevet

I rogaland har de et uttrykk jeg hater sallikatt. Skjønner ikke hvorfor. Men jeg blir irritert når folk sier det. Liksom salligkatt så kaldt det er hva faen betyr det teite ordet?

Her kan du lese om bakgrunnen for ordet:

Å Salicath, for en bølle du var

Å salikatt!

• Liker 1
Skrevet

Og folk som hele tiden skal finne på nye ord for "vanskelig"

Krøkkete, kronglete, keisete...

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg kjenner denne "Salikatten": Lege Dag Sigurd Salicath

syntes litt synd på han når jeg leste om han. Stakkars. Og nå bruker alle navnet hans som skjellsord 😛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...