Gå til innhold

Ord du ikke liker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ish!! I stedet for ca/omtrent.

For eksempel: Vi trenger sånn 5-ish epler.

Eller enda verre: Det var sånn ish 10 stykker der.

æææææ kjenner jeg blir sint bare av å tenke på det :frustrert: :frustrert:

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

ish!! I stedet for ca/omtrent.

For eksempel: Vi trenger sånn 5-ish epler.

Eller enda verre: Det var sånn ish 10 stykker der.

æææææ kjenner jeg blir sint bare av å tenke på det :frustrert: :frustrert:

Ennå et irriterende ord jeg helt ufrivillig har begynt å bruke uten å tenke over det

AnonymBruker
Skrevet

:Nikke:

Jeg liker ikke ordet vondter. Det heter smerter!

er ikke vondter mildere enn smerter?

Anonymous poster hash: 1f13d...df7

AnonymBruker
Skrevet

Utflod

Dugnad

Magefølelse

Dott (Når nordmenn sier wwwDOTTfaensidiotDOTTno) Det heter punkt din jævla mongo!!!

Underhudsfett - Ja, i motsetning til det fettet jeg smører meg inn med før jeg går ut..?

Underhudsfett - i motsetning til innvollsfett (visceralt fett)

Gjest Mr. Toad
Skrevet

Underhudsfett - i motsetning til innvollsfett (visceralt fett)

Ved siden av poenget. All fett er under huden, derav burde vært en bedre betegnelse.

• Liker 1
Gjest tinbjo1
Skrevet

Utflod, bryst og menstruasjon er jo ord som en må bruke i visse tilfeller, og jeg syns ikke det er noe ekkelt ved det. Ord som "kuk", "fitte", "bæsj", "knulle" og "runke" er helt klart ord som jeg haaater! Forstår heller ikke mennesker som bruker disse ordene i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 3f3a9...f1f

Jeg sier ikke at "jeg har menstruasjon" til noen, men heller at jeg har "en gang i mnd". Utflod og bryst er heller ikke noe jeg går for i dagligtalen. :-P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier ikke at "jeg har menstruasjon" til noen, men heller at jeg har "en gang i mnd". Utflod og bryst er heller ikke noe jeg går for i dagligtalen. :-P

Det gjør ikke jeg heller, føler heller ikke for å informere om det til folk, det er en privatsak - men hvis du skal snakke om det til fagfolk eksempelvis (leger, sykepleiere, etc.) så må du nesten bruke ordet (samme gjelder ordet utflod). Men du kan vel si at "tante rød" er på besøk, men det syns jeg høres tåpeligere ut. :fnise:

Gjest Chlorophyll
Skrevet

Det gjør ikke jeg heller, føler heller ikke for å informere om det til folk, det er en privatsak - men hvis du skal snakke om det til fagfolk eksempelvis (leger, sykepleiere, etc.) så må du nesten bruke ordet (samme gjelder ordet utflod). Men du kan vel si at "tante rød" er på besøk, men det syns jeg høres tåpeligere ut. :fnise:

Sier heller røde dager jeg :P

Skrevet

Jeg har faktisk lest gjennom hele tråden, og det eneste innlegget jeg fant ubehagelig var dette som svar til en som syntes livmor var et fint ord (sorry for sitat fra 2011, Arabella):

Ja, og det er "redet" til en liten spire :).

Konkluderer med at jeg ikke er så glad i alle disse metaforene for graviditet og å få barn av typen spire, rede, rugekasse og lignende.

Ellers sliter jeg med uttrykket «insj» som jeg har sett i bruk her et par ganger, og med det feilstavede ordet «legimitasjon».

Skrevet

Jeg liker ikke ordene "klubb" og "show". De er så... teite.

Skrevet

Larve- ser for meg sånne feite, hvite larver

Innvoller- æsj, det høres like ekkelt ut som det er

Synergi - hva er greia med det?

Deppa - folk som er litt lei seg og sier de er deppa, irriterer meg. Depresjon er en sykdom.

Kuse

Skrevet

er ikke vondter mildere enn smerter? Anonymous poster hash: 1f13d...df7

Nei. "Vondter" finnes ikke i ordboka. Bruk heller "ubehag" eller "plager."

Skrevet

Jeg kan ikke fordra ordet "flink".

AnonymBruker
Skrevet

Når mora mi på snart 50 skriver LOL. :fnise:

Anonymous poster hash: 89302...b51
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har faktisk lest gjennom hele tråden, og det eneste innlegget jeg fant ubehagelig var dette som svar til en som syntes livmor var et fint ord (sorry for sitat fra 2011, Arabella):

Konkluderer med at jeg ikke er så glad i alle disse metaforene for graviditet og å få barn av typen spire, rede, rugekasse og lignende.

Ellers sliter jeg med uttrykket «insj» som jeg har sett i bruk her et par ganger, og med det feilstavede ordet «legimitasjon».

Du så at jeg skrev "redet" i anførselstegn? Det var ment litt småironisk. Jeg bruker ikke slike metaforer selv. "Insj" tok det tid før jeg forstod skulle bety. Det er jo ingen sj-lyd i det egentlige ordet "initiativ".

Skrevet

Du så at jeg skrev "redet" i anførselstegn? Det var ment litt småironisk. Jeg bruker ikke slike metaforer selv. "Insj" tok det tid før jeg forstod skulle bety. Det er jo ingen sj-lyd i det egentlige ordet "initiativ".

Det var ikke ment som noen kritikk mot deg - det var bare at posten din var den som fikk meg til å innse at jeg sliter med slike metaforer!

«Insj» var litt snålt for meg også da jeg så det første gang, men det er jo dem som sliter med ordet initiativ og ender opp med noe som minner om «insjanativ» (jeg har i alle fall hørt noe i den retning), så det er muligens et resultat av det?

Gjest Eurodice
Skrevet

Det var ikke ment som noen kritikk mot deg - det var bare at posten din var den som fikk meg til å innse at jeg sliter med slike metaforer!

«Insj» var litt snålt for meg også da jeg så det første gang, men det er jo dem som sliter med ordet initiativ og ender opp med noe som minner om «insjanativ» (jeg har i alle fall hørt noe i den retning), så det er muligens et resultat av det?

Neida, jeg oppfattet det heller ikke som kritikk :).

Det er mange ord som blir uttalt feil, det er nok som du skriver.

Gjest Chlorophyll
Skrevet

Manlet - Synes det er tåpelig og stigmatiserende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...