Gjest Marmot Skrevet 2. november 2011 #641 Del Skrevet 2. november 2011 Har du hørt med manuell-terapaut angående beina hans da? Nei, for han står jo helt fint når han bare får støtte i overkroppen. Han står på stellebordet når vi kler på f.eks, så jeg tror ikke han har vondt noe sted. Tror det er mer at han ikke skjønner at han skal sette vekten sin på føttene selv om han ikke støttes i overkroppen. Eller at han ikke tør, kanskje. Du kan ikke få byttet lege da, i og med at du ikke er fornøyd? Jo, tror nesten jeg må det. Evt. ringe rett til barnelegen selv, det er fordelen med å tilhøre et lite sykehus. Har kjøpt NAN på apoteket nå, håper virkelig det hjelper. I dag har han spist ca 120 ml mme, 3 babyskjeer grøt, 4 babyskjeer sviskemos og nå ca 180 ml mme fra apoteket før han la seg. Nå er han riktignok småsyk i dag, men dette er ikke noe uvanlig lite matinntak for å være ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 3. november 2011 #642 Del Skrevet 3. november 2011 I dag har han bæsjet og spist 3/4 brødskive + en halv banan til frokost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 3. november 2011 #643 Del Skrevet 3. november 2011 Oj, så bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 3. november 2011 #644 Del Skrevet 3. november 2011 Se der ja! Tenker det blir en liten turbo av dette jeg, som spiser masse mat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 3. november 2011 #645 Del Skrevet 3. november 2011 Tenk at det går ann å bli lykkelig når en nesten ettåring spiser et helt fruktbeger fra Hipp uten å måtte lures på noen måte. Hele 100 gram. Kan bare være tilfeldig, men det er jo lov å håpe. Er veldig spent på om han spiser noe til middag i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 3. november 2011 #646 Del Skrevet 3. november 2011 Her er også tøtta dårlig på mat. Det blir kanskje ett par teskjeer ila en dag, men hun smaker. Ikke krabber hun heller, og jeg bekymrer meg ikke. Så nei, Murmelen er ikke spesielt treg synes jeg. Tøtta her er jo født 2 uker p overtid, og det er først siste uken hun har knekt koden med å røyse seg. Hun står heller ikke alene. God bedring til dere begge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 3. november 2011 #647 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg håper det har løsnet nå, og at han spiser godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 3. november 2011 #648 Del Skrevet 3. november 2011 Her er også tøtta dårlig på mat. Det blir kanskje ett par teskjeer ila en dag, men hun smaker. Ikke krabber hun heller, og jeg bekymrer meg ikke. Så nei, Murmelen er ikke spesielt treg synes jeg. Tøtta her er jo født 2 uker p overtid, og det er først siste uken hun har knekt koden med å røyse seg. Hun står heller ikke alene. Kryper hun da? Her er det jo ingen forsøk på noe som helst i det hele tatt. Hadde det vært bare det at han er litt treig grovmotorisk, hadde jeg ikke bekymret meg. Er mer bekymret over at han er så treig i magen, så sår i rumpa og at han er så slapp/sover så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 3. november 2011 #649 Del Skrevet 3. november 2011 Hun kryper ikke, og ser ikke ut til å få det til med det første heller. Ikke kommer hun seg fra liggende til sittende eller omvendt heller. Treg i magen.. Jeg regner med du har gitt han svisker? Her er frøkna på do hver morgen, men innimellom kan det gå 2-5 dager før hun går på do, men viser ikke tegn til å ha smerter så jeg tenker det bare er slik. Mulig jeg ser en sammenheng på banan og do, men ikke helt sikker. Vi har et bleieutslett som ikke går over, men enkelte sier de kan bli sår/få utslett i fiorbindelse med tannfrembrudd. Jeg smører med bleiesalve og ringblomstkrem, men det øker ikke, ei heller reduseres. Prøver å ha henne en god del uten bleie i løpet av dagen, og synes det ser bedre ut da. Bleiene er jo så bra i dag at det noen ganger blir for bra liksom... Men slapphet tyder vel på noe sykdom, han er muligens ikke kommet seg etter oppkastrunden enda? Håper det går seg til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 3. november 2011 #650 Del Skrevet 3. november 2011 Tenk at det går ann å bli lykkelig når en nesten ettåring spiser et helt fruktbeger fra Hipp uten å måtte lures på noen måte. Hele 100 gram. det har tøtta aldri gjort.... Hun har aldri spist mer enn maks 10 teskjeer med mat, men normalen er 2-5 teskjeer..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 3. november 2011 #651 Del Skrevet 3. november 2011 Men slapphet tyder vel på noe sykdom, han er muligens ikke kommet seg etter oppkastrunden enda? Han har vært sånn i to måneder snart, så det har ingen sammenheng med det. Han er aldri våken mer enn 3 timer sammenhengende, stort sett maks to. Dette begynte samtidig som han ikke ville ha pupp mer. Jeg hadde sikkert ikke bekymret meg om han alltid hadde spist så lite, men han gikk jo fra å spise masse til ingenting. Da han var 6-7 måneder spiste han 2 skiver til frokost, nå er vi lykkelige om han får i seg en kvart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 4. november 2011 #652 Del Skrevet 4. november 2011 Nå har vi vært både hos helsesøster og hos lege, og har fått henvisning til barnelegen på sykehuset. De var enige i at noe absolutt er galt. Han har i hvert fall skikkelig forstoppelse. Siden dette begynte samtidig med ammeslutt, var de enige i at det godt mulig er melken. Jeg håper det er det, og ikke cøliaki eller noe verre. Vi lever så godt som melkefritt allerede, så det er ikke så ille om det er det. Stakkars babyen min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 4. november 2011 #653 Del Skrevet 4. november 2011 Her har jeg ikke vært på en liten stund, uff håper de finner ut av hvorfor Murmel er så forstoppet......når er det du sluttet å amme da, trodde det var ganske lenge siden?? ikke at jeg vet mye om det men ville ikke han ha reagert på melk i kosten din når han ammet om det var melk? eller lever du kanskje melkefritt? uansett god bedring til Murmel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 4. november 2011 #654 Del Skrevet 4. november 2011 Stakar liten Her utredes mannen for cøliaki så jeg håper det ikke er noe slikt som feiler Murmel. Ei venninne av meg har en liten sønn som reagerer på melkeproteinet, og han kastet opp å var slapp - så jeg håper de finner ut av det ganske fort, for lille Murmel sin del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 4. november 2011 #655 Del Skrevet 4. november 2011 Godt at han skal bli utredet da! Goffel har også fått time hos barnelege pga mulig melkeallergi. Tror ikke han har det, men vi trodde det en kort periode, og vi har en supernøye lege som skal sjekke alt. Veldig fornøyd med han Goffel sine plager var diare og løs avføring, med mye ufordøyd mat i. Men vet ikke om det er typisk for melkeallergi. Stakkars liten, håper de finner ut av det snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 4. november 2011 #656 Del Skrevet 4. november 2011 Her har jeg ikke vært på en liten stund, uff håper de finner ut av hvorfor Murmel er så forstoppet......når er det du sluttet å amme da, trodde det var ganske lenge siden?? Ja, det var i begynnelsen av september. Han har nok vært forstoppet siden da, men ingen har skjønt det. Han bæsjer bittelitt hele tiden, så det tok litt tid før noen tenkte at det kunne være det. Men nå har jeg lest litt om det, og det er visst ganske vanlig ved forstoppelse langt oppe i tarmsystemet.. Det løsner bittelitt fra "proppen" hele tiden og det kommer ut, men resten blir igjen der oppe og bygger seg opp. Må være grusomt ubehagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 4. november 2011 #657 Del Skrevet 4. november 2011 Vi har akkurat opplevd det samme på jobben, med en pasient. Ingen skjønte at h*n var forstoppet, siden det sev avføring hele tiden, så h*n fikk fibertilskudd i flere måneder, noe som gjorde det verre Høres forferdelig vondt ut ja... Skal du sette microlax eller noe lignende på han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 5. november 2011 #658 Del Skrevet 5. november 2011 Krysser fingrene for at det ikke err anneet enn forstoppelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 5. november 2011 #659 Del Skrevet 5. november 2011 Ja, det var i begynnelsen av september. Han har nok vært forstoppet siden da, men ingen har skjønt det. Han bæsjer bittelitt hele tiden, så det tok litt tid før noen tenkte at det kunne være det. Men nå har jeg lest litt om det, og det er visst ganske vanlig ved forstoppelse langt oppe i tarmsystemet.. Det løsner bittelitt fra "proppen" hele tiden og det kommer ut, men resten blir igjen der oppe og bygger seg opp. Må være grusomt ubehagelig. uffameg stakkars lille Håper dere får fart på systemet hans snart da.......du har forsøkt forskjellige ting til å løsne regner jeg med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 7. november 2011 #660 Del Skrevet 7. november 2011 Ja, vi har jo prøvd alle triks i boken, men ingenting har hjulpet. Men nå hjelper laktulosen da, han bæsjet 10 ganger i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg