Gjest Ruccola Skrevet 30. september 2011 #581 Del Skrevet 30. september 2011 Jeg er også trang, men har aldri opplevd kondomer som sprekker likevel. Har ikke brukt kondomer så mye, men det har da gått bra de periodene jeg har det. Om man er velutstyrt finnes det jo store kondomer (og små om man er mindre velutstyrt). Det som derimot er noe forbanna møl er de kondomene man må bruke om man har latexallergi; de er svindyre og ikke elastiske. Helt ubrukelige. Brukte kondom med to av mine forrige kjærester. Med den ene var det eneste prevansjon i påvente av å begynne på p-piller, så et under at vi ikke ble gravide da, for de sprakk i bortimot halvparten av tilfellene! Lå ofte igjen en stor bit gummi inni meg (Dette var i ca 3 mnd før jeg da fikk piller) Samme med en annen kjæreste, de sprakk ofte! Her gikk jeg på piller samtidig, så det var ikke fare for graviditet, men alikevel ikke morro! Han hadde aldri opplevd dette før. Var bortimot 30 år og hadde vert aktiv lenge. Hm, latexallergi hørtes kiipt ut ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 10. oktober 2011 #582 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hei Marmot Hvordan går det med dere? Går det fortsatt like greit med Murmel i bhg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 11. oktober 2011 #583 Del Skrevet 11. oktober 2011 Med han går det bra, han trives veldig godt og er så fin. Selv om han var stort sett blid og fornøyd før, er han enda blidere nå. Han trenger nok noen utfordringer, tenker jeg. Jeg er sliten..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 11. oktober 2011 #584 Del Skrevet 11. oktober 2011 så godt at han trives så bra! merker det selv på J at hun er mye mer blid og fornøyd de dagene vi er sammen med andre barn, og får litt utfordringer:) Men leit at du er så sliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 11. oktober 2011 #585 Del Skrevet 11. oktober 2011 Uffda. Noe man kan hjelpe til med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 13. oktober 2011 #586 Del Skrevet 13. oktober 2011 Det går nok over, jeg bare sover litt dårlig. Mange sære og ekstremt livlige drømmer for tiden. Er trøtt, slapp og sliten. Har tatt blodprøver for å sjekke alt mulig rart, men til og med jern-nivået mitt er på et helt ok nivå nå (tar jern hver dag). Driver og vurderer hvordan vi skal gjøre det med vogner her i huset fremover. Brioen blir (selvsagt!!!), men det er litt tungvindt å dra den frem og tilbake til barnehagen hver morgen/ettermiddag. Det hender han sover en liten time her hjemme før han går i bhg. (siden jeg ikke orker tanken på å levere ham før 8 om jeg ikke må), så vi har liksom tenkt at vi trenger vogna med oss hjem hver dag. Planen var opprinnelig å kjøpe en til som kunne stå fast i barnehagen, men jeg er ikke sikker... I dag morges hadde mannen glemt Brioen i bilen, og det var minusgrader, så jeg måtte varmet opp Voksi-posen før jeg kunne lagt ham der, og det hadde blitt styr. Prøvde å legge ham i Zapp'en, med dyne og 3 ullpledd over, og han sov godt der. Kanskje vi ikke trenger Brioen da, men bare en vognpose til Zappen? Vi har tenkt lenge på å bytte ut Zapp Xtra med en vanlig Zapp, for det er så tvungvindt å ta fra hverandre sittedelen og understellet hver gang den skal slåes sammen nå som vi ikke bruker babybilstolen på lenger. Ulempen med vanlig Zapp er at den ikke har liggestilling, så sittedelen til Zapp Xtra måtte vi beholdt uansett.... Så kanskje jeg bare skal bytte ut hele Zappeen med Baby Jogger City mini? Den er helt genial å slå sammen, og blir ganske flat. Ulempen er at da kan jeg ikke ha ham mot meg. Nå i det siste har han uansett sittet fra oss når vi har brukt Zappen på kjøpesenter o.l, så kanskje ikke det er noe problem etterhvert? Bruker den jo ikke spesielt ofte uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 13. oktober 2011 #587 Del Skrevet 13. oktober 2011 Oj, skjønner at dette med vogner er en egen vitenskap Hva med å kjøpe en billig, brukt vogn til å ha i barnehagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 13. oktober 2011 #588 Del Skrevet 13. oktober 2011 Jo, det var det som var planen, men problemet er at den må være i såpass god stand at de kan bruke den på tur. Og jeg er litt kravstor da... Dessuten, siden Zappen uansett (mest sannsynlig) skal byttes ut, og han sover like greit i en trille hjemme, kan vi jo spare litt penger på å droppe egen barnehagevogn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 13. oktober 2011 #589 Del Skrevet 13. oktober 2011 Jeg må bare litt av alle vogndilemmaene (Men ser poengene dine altså!) Er det helt håpløst å finne en billig, god vogn på finn? Men bruker de hver sin vogn på tur i barnehagen altså? Vi brukte alltid tvillingvogner som var bhg sine.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 13. oktober 2011 #590 Del Skrevet 13. oktober 2011 Jepp, de bruker visst hver sin vogn. Ikke skjønner jeg hvordan de får det til når de er 10 barn født i 2009/2010, men de gjør så. Kanskje de eldste ungene går? Akkurat nå fniser jeg selv. Jeg sa jo da jeg fikk Brioen og Zappen i hus at jeg var ferdig med vognbytting, og det er jeg jo forsåvidt også. Er mest mannen som klager på at Zappen er tungvind å ha med seg når den må deles i to, og jeg er forsåvidt enig med ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 13. oktober 2011 #591 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Det kan hende, eller så tar de vel kanskje ikke med alle på tur samtidig, det må jo blir veldig vanskelig, med mindre de som jobber der er blekkspruter Jeg håper ikke det er så viktig med god "tur-vogn" når J skal begynne i barnehage, for ekstravogna vår er noe dritt å trille.. Endret 13. oktober 2011 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 13. oktober 2011 #592 Del Skrevet 13. oktober 2011 Jeg ville helst ha Bumba mot meg hele tiden, merket for noen uker siden at hun foretrekker å sitte fra meg(merket da vi var på senter med chicco trillen vi har), og siden jeg har teleskop håndtak på emmaljungaen prøvde jeg noen ganger å snu(må da ikke ta av overdelen som er kjekt for å gjøre det kjapt) og merket hun likte det godt........og på min emmaljunga er det sånn flap på kalesjen som jeg kan åpne bak(hvis hun sover) så jeg kan holde lite øye med henne...... så er ikke sikkert barna trenger det ettersom de blir eldre å være mot oss....og jeg synes nå at det er helt ok, hadde ikke gjort det tidligere da. jeg skjønner meg uansett ikke på vogndilla til deg og Pupsi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 14. oktober 2011 #593 Del Skrevet 14. oktober 2011 Når jeg har Murmel fra meg i Briovogna, ute på tur, sitter han bare og vrir seg mot meg, så å bytte kjøreretning på den kommer jeg ikke til å gjøre på en stund. Jeg liker å ha ham mot meg, og vi "snakker mye sammen" når vi er ute og triller, tøyser og ler. Men på butikken er det nok mer å se på, og det er for en kortere periode, så da går det bra for ham å sitte vendt fra oss. Akkurat dette handler ikke om vogndilla, men om praktiske hensyn da. Jeg liker Zappen, forsåvidt, men jeg synes det er knotete å måtte dele den i to for å få den sammen, pluss at jeg synes understellet er veldig knotete å både slå sammen og få opp igjen. Mulig jeg bare er svak, men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 14. oktober 2011 #594 Del Skrevet 14. oktober 2011 Jeg prøvde en Babyjogger city elite på BarnasHus, og den var veldig fin! Og kunne slås sammen med en hånd Nå er jeg kvitt alle vognene bortsett fra Happyen, og er veldig fornøyd Er utrolig glad jeg valgte svinghjul på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 14. oktober 2011 #595 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Jeg liker å ha ham mot meg, og vi "snakker mye sammen" når vi er ute og triller, tøyser og ler. ...er det ikke herlig? Endret 14. oktober 2011 av chico Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 14. oktober 2011 #596 Del Skrevet 14. oktober 2011 Jeg prøvde en Babyjogger city elite på BarnasHus, og den var veldig fin! Og kunne slås sammen med en hånd Ja, det er nettopp det. Mye mindre knot. Og kalesjen virker helt fantastisk i forhold til kalesjen på Zappen. Må bare få mannen med på dette, han begynner bli litt lei.... ...er det ikke herlig? Jo, det er det fineste som finnes! På lørdag reiser mannen bort og Murmel og jeg skal være alene hjemme til mandag. Må prøve meg på å levere i barnehagen alene, er dumt at mannen alltid må være med. Må finne ut av bussene og sånn her da, jeg er så lite glad i sånt at jeg gruer meg litt. Det er frost om morgenen nå, så jeg gruer meg til å gå ut i minusgrader klokke halv 8 om morgenen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 14. oktober 2011 #597 Del Skrevet 14. oktober 2011 Men må du levere han så tidlig da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 14. oktober 2011 #598 Del Skrevet 14. oktober 2011 Nei, men jeg vil det. Heller hente ham tidlig, jeg får vondt inni meg om han er i barnehagen lenger enn 15.00. Og skulle jeg levert sent og hentet tidlig, kunne han like gjerne vært hjemme. Uansett må jeg nesten prøve dette før eller siden, sånn at jeg vet jeg kan levere om jeg må, jeg får fnatt av å være avhengig av mannen. Jeg kunne jo gått, men så tidlig om morgenen vil jeg helst slippe det. Jeg skjønner jeg bare ingenting av bussrutene her i byen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 14. oktober 2011 #599 Del Skrevet 14. oktober 2011 Håper du finner ut av bussrutene da Hvilken vogn er det du har tående i bhg nå da? Og hvorfor kan du ikke gjøre som meg, trille han i Brio Happy, og la den stå der for å sove i, og trille hjem i den? Kanskje du har skrevet det, men at jeg surrer Jeg ser forresten vogner til noen få hunderlapper på finn stadig vekk, kan eventuelt hjelpe deg med å hente den, hvis det er i nærheten av meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 14. oktober 2011 #600 Del Skrevet 14. oktober 2011 Fordi jeg ikke gidder å ta med vogna frem og tilbake hver dag, det er bare stress. Stort sett kjører vi jo til og fra barnehagen, en gang glemte mannen hele vogna, og da ble det krise. Brioen skal stå i barnehagen i ukedagene, tenker jeg. Men vi trenger uansett en liten trille til å ha med på shopping og sånn. Tenker nok det blir til at Zapp'en blir byttet ut med Baby Jogger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg