Gå til innhold

K(a)os

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Gjest Marmot

Her har jeg visst forsvunnet helt... :sjenert:

Ble så satt ut av det som skjedde i Oslo/Utøya at jeg har vært helt fjern hele den siste uka, og etter aktiviteten her på KG å dømme har jeg ikke vært helt alene om det kanskje? Men fint å se at dt begynner å ta seg opp igjen nå..

Denne helga har vi hatt besøk igjen, og det ble til slutt så mange at noen har sovet på terrassen vår. :fnise: Det er herlig å bli mitt vanlige, sosiale jeg igjen, det har ligget litt i dvale etter Murmel kom. Har blitt veldig lite søvn da, men absolutt verdt det.

I morgen kommer svigersene på besøk og blir en uke-ish, det blir koselig. Føles lenge siden de har sett Murmel nå, han har jo vokst og utviklset seg så masse siden begynnelsen av juni. Men da blir jeg vel sikkert litt fraværende igjen, håper dere har det fint alle sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klemmer:

Blir koselig med besøk, vil jeg tro! :) Mye som skjer på disse månedene, her synes de det hadde skjedd mye på nesten en måned. Hun har hvertfall fått mye mer hår, tenner. Pøh, nei det venter vi med...

Endret av O'hara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marmot

Ja, han har en tann nede nå, og ser ut som den ved siden av er på vei. Har heldigvis ikke opplevd å bli bitt i brystet ennå, for det hender han biter meg i fingeren når jeg hjelper ham med maten, og det er vondt. Håper han har vett nok til å ikke bite mammaen sin.. :sjenert:

Vi har satt på den fjerde siden på sprinkelsengen hans og øver på å legge ham i egen seng om kvelden. Jeg trives godt med samsoving, men han er så urolig at jeg er redd han skal falle ut av sengen min. Og det går i grunnen strålende, han sutrer litt når han blir lagt i sengen sin, men sovner raskt og sover godt hele natten. I går (første natten) begynte han å sutre i 4-tiden og jeg tok ham over i min seng da, mens i natt gjorde han det samme og da ammet jeg litt før jeg la ham over i egen seng, og han sov helt til 7.50..... En stund nå har han våknet i 5-6-tiden, så om det hjelper å la ham sove i egen seng blir jeg veldig lykkelig! (Det eneste dumme med dette er at jeg synes det er veeeeeeeeeeldig slitsomt å løfte ham ut og inn i sengen når jeg ammer om natten.. :fnise:

Endret av Marmot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, au....du får lære ham at man ikke skal bite mammaer (hvis han skulle begynne med det...) C har sovet i egen seng helt fra starten av, men han ligger ved siden av meg, og blir løfta over til oss om morran (når vi vil sove litt lenger...) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Vi koser oss sånn om dagene at jeg ikke tror det selv engang! :rodmer:

Svigersene var her i uka, fra tirsdag til fredag. Det var forsåvidt koselig, men også slitsomt. Var på handletur på torsdag, og svigerfar trillet Murmel i Zappen. Plutselig var de bare borte. :frustrert: Han synes vel at han kjente ham godt nok til å ta ham med seg på egenhånd, men da jeg fant dem igjen, var det en meget frustrert og sinna Murmel som satt der. De var nok ikke borte lenge, men det føltes som en hel evighet..

Svigersene ble "avløst" av et vennepar på fredag, så vi har hatt besøk hele helgen igjen. Jeg har spilt Monopol (?) for første gang i mitt liv.. :ler: Det er så herlig å være sosial igjen, hadde helt glemte det, jeg ble visst ekstremt asosial i løpet av svangerskapet. Så neste helg skal vi avgårde og besøke et vennepar, blir spennende å se hvordan det går med Murmel. Må vel kjøpe reiseseng, noen som har en å anbefale?

Nå har han sovet i egen seng i en hel uke, og det har gått veldig fint. Tror vi sover bedre begge to. Prøvde i natt å la ham sove alene på soverommet mens mannen og jeg sov på ene gjesterommet, men jeg merket fort at jeg absolutt ikke er skap for å måtte gå ut av sengen og inn i et annet rom for å amme, så det skrinlegger jeg en liten stund til. Plager meg absolutt ikke å amme noen ganger om natten heller, så jeg har ingen planer om å avvenne.

Han er i en så herlig alder nå, jeg nyter hvert sekund sammen med ham! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heeh når jeg leser det med amming skjønner jeg vi er like der altså, har enda ikke avent nattamming, men ifølge helsesøstra mi ammer jeg egentlig ikke natt lenger i grunn. for Bumba sover fra 18:30-5 som regel, og hs mente 5 var morgen :rolleyes: men hender jeg ammer da jeg legger meg for jeg vekker henne når jeg går in, så hun får eget rom nå når mannen kommer hjem.

så koselig å være sosial da, er litt viktig det tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innom og oppdaterer meg litt :hallo:

Så koselig å høre at dere har det så fint om dagen! :hjerte:

Det å få vært litt sosial innimellom betyr mye merker jeg, man blir i så vanvittig mye bedre humør! :jepp:

Ha en fortsatt fin mandagskveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig lesning :) Vi er veldig fornøyde med reiseesenga fra Jysk. Den med Ole Brum på :) Relativt enkel å få opp og ned, men litt styrete som det nok er med alle. Det som er fint med den er at du slipper å sette sammen flere deler og at det er en liten dør som ungen kan krype ut av når den blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig fornøyde med reiseesenga fra Jysk. Den med Ole Brum på :) Relativt enkel å få opp og ned, men litt styrete som det nok er med alle. Det som er fint med den er at du slipper å sette sammen flere deler og at det er en liten dør som ungen kan krype ut av når den blir større.

Jeg har også den, og elsker den! Liker også godt at den kan åpnes i ene enden.

Edit: Det er forresten denne :)

Endret av chico
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...