Gå til innhold

K(a)os

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Takk for svar ang mat :jepp: Har ikke tenkt på at nok høres ut som de setter ting i halsen, uten at de gjør det. Tror jeg kommer til bruke litt av denne filosofien etterhvert. Synes ihvertfall den er veldig interessant. Det er det som er så fint, at man trenger ikke rendyrke en filosofi. Man kan plukke litt herfra og derfra og gjøre det som passer best til seg og sitt barn :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er blitt fort store...

Jeg var på besøk hos en vennine som har ei på to måneder...hun var veeeeldig lita, og jeg kan ikke skjønne at tøtta har vært så lita? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel gjort en mellomting av det du gjør og med skjemating,.... For Bumba har lenge fått lov å spise selv mens vi gir henne litt innimellom. Det hun er flink å spise selv er brødskiver, kokte grønnsaker og dampet fru kt i skiver. Hun klarer nå å mate seg med skje hvis grøten er litt tjukk, og som du sier blir det litt gris men jeg tror at de lærer mye av å få velge hva de vil spise og få ta på og kjenne på ulike type mater. Er nesten ikke lov å mate henne lenger ! :fnise:

Bruker du alltid å gi han saus med middag eller er det etter hva slags middag han spiser? Vi nemlig spiser sjeldent saus med mat så har ikke gitt Bumba det heller.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Bruker du alltid å gi han saus med middag eller er det etter hva slags middag han spiser? Vi nemlig spiser sjeldent saus med mat så har ikke gitt Bumba det heller.....

Nei, han får bare saus om vi har saus, og det er ikke alltid. Jeg spiser omtrent ikke saus, men mannen gjør, og da får Murmel litt som regel også. Hvis vi har poteter og ingen saus, pleier jeg å ha i litt smør så det blir litt mindre tørt.

Synes Murmel var så nydelig da vi traff han.. Det skjønne smilet da :rodmer:

Åh, takk, så koselig å høre! :rodmer: Han er en blid fyr som stort sett alltid gliser, og nå i det siste har han ledd veldig mye mer enn før også. Det er så fint! :hjerte:

Her har det vært liv og leven i to dager nå! Har hatt nevøene (4, 7 og 9 år) på besøk både i går og i dag, fordi søsteren min trodde hun var igang med fødsel i går, og endrelig fødte i dag. Jeg har fått nevø nr 4! :hjerte: Han kom 14:32 i dag, og jeg fikk se ham allerede klokken 18. Han var så fin! Og bitteliten, selv om han var nesten et kg tyngre og 5 cm lenger enn Murmel. Kan ikke tro at babyen min en gang har vært mindre enn det. Fikk virkelig perspektiv på hvor mye han har vokst, ja. :daane:

Vi har virkelig kost oss med besøk. Nevøene mine er så herlige, håper jeg får se dem mye mer fremover. Det har vært slitsomt å ha fire barn hele dagen, men mest morsomt. Vi har badet i hagen, spilt brettspill og kortspill, tegnet tegninger til lillebroren deres og trillet tur. De har vært så flinke til å hjelpe til med middagslaging og rydding, og lekt masse med Murmel. Han har virkelig elsket oppmerksomheten, hadde trodd det skulle bli slitsomt for ham, men han har bare kost seg! :nigo:

Siden besøket på sykehuset var midt i Murmel-leggetid, har mannen lagt ham helt alene i dag for første gang. Jeg var litt nervøs, hønemor som jeg er, men det gikk knirkefritt, og han har sovet hele kvelden. Jippii!

Nå er det straks natta på mor også, jeg er alt for treig i seng om kveldene. Mannen har reist til Sørlandet for å ordne noe greier, så Murmel og jeg er alene hjemme. Han kommer sikkert til å stå opp grytidlig i morgen tidlig.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med tantebarn :strix: Fikk helt frysninger her jeg. Er så koselig når et nytt mennekse kommer til verden :jepp:

Så flott at leggingen gikk fint, både for deg, mannen og Murmel. Da kan du kanskje få fri litt oftere. I dag skal jeg på grillfest og mannen skal legge alene for første gang. Blir spennende :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marmot

Takk! Og jeg er helt enig, Becky. Det er så spennende, et helt nytt menneske å bli kjent med! :rodmer:

Murmel og jeg har vært oppe og tittet på ham i dag også, og jeg har byttet bæsjebleie. Er visst allerede ute av trening, for plutselig hadde han bæsj på hælen, og så oppover leggen. Og jeg brukte sikkert 10 minutter. Følte han var så liten og skjør, turde jo nesten ikke løfte rumpa hans... :fnise:

Han er så fin og skjønn og nydelig! Og det er noe helt annet å være tante nå som jeg er mamma selv, vet ikke hvorfor, men nå føler jeg mye sterkere for de små nevøene mine. Har alltid vært veldig glad i dem, men nå på en helt annen måte. Og denne gangen får jeg være med helt fra begynnelsen og bor rett i nærheten, det har nok litt å si det også, ingen av de andre har jeg engang fått hilst på før de var 3 mnd. gamle. Hadde jo jobb eller skole da de ble født, så kunne ikke bare reise heller. Nå bor de bare en kort trilletur unna, og jeg har store planer om å gjøre lillemann til tantegutt! :nigo:

Har bestemt meg for å selge Buggisen.... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn nå har jeg lest gjennom hele boken! Ser at det ikke har vært så lett mellom deg og mannen denne våren, men godt at ting er blitt bedre nå. :klemmer: Gratulerer så mye med det nye tantebarnet! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Nei, det har vært noen tøffe tak, men nå er ting veldig mye bedre. Føler meg helt forelsket igjen, og det er fint! :hjerte: Babyen har det bedre også nå, han har fått et mye bedre forhold til pappaen sin og jeg føler endelig at vi er to likeverdige foreldre. Det er deilig å vite at mannen fint kan legge ham så lenge han er mett, da kan jeg faktisk ta meg en tur ut om jeg vil og Murmel kan få brødskive eller yoghurt til kvelds.

Har vært og tittet på nevøen min igjen, han er så søt. Jeg kan liksom ikke huske at min baby har vært så liten og hjelpeløs noen gang? Må si jeg synes det er deilig at han er blitt større, bare det at han sitter selv og jeg kan sette han fra meg på gulvet mens jeg tar på meg skoene er digg. :nigo: Samtidig gleder jeg meg til neste gang jeg skal ha baby (håper det blir en neste gang), for det er jo så kos. De lukter så godt og har så fin hud og lager de søteste knirkelyder! :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer som tante! :)

Forresten, jeg har strikket en vest, tenkte den kunne være noe for Murmelen om mammaen liker den? Lagt bilde på fb. Si fra, så hiver jeg den evt i posten :)

Håper du har fine dager :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Åja! Så snill du er O'hara, den var jo kjempesøt! Så flink du er! :nigo: Jeg vil betale for porto i det minste. Sender adressen på pm!

Men du, reiste dere på ferie med bare Zappen? Er du fornøyd? Går det bra? Vi skal nemlig få oss en sånn en i morgen. Jeg synes den er ufattelig stygg, men vi har fått den demonstrert hos søsteren min, og den tar jo så liten plass sammenslått. Og siden den kommer med adaptere til Maxi-Cosi-barnesete, kan vi bare legge vekk sittedelen til han er blitt eldre. Trenger en reisetrille nå som Buggisen selges, og jeg klarer ikke tanken på å ha ham vendt fra meg, så det er ikke mange alternativer.. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men den har vel hjul, håndtak og plass til ungen? Da er det jo en vogn da, vel :fnise: Du er flink til å selge igjen, så jeg synes det er helt greit at du kjøper vogner :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig fornøyde med zapp extra'en. Tok ikke med oss adapterne til Maxi cosi setet, da vi skulle bruke den såpass mye at jeg ville ha full liggestilling. Synes ikke den er så stygg jeg da... :sjenert:

Ville helst ha den i rødt, men alternativene var bare sort eller brun.

Synes vogna er god å trille, eneste som er litt dumt er at man må dele den i to.

Synes også at hjulene er litt små til å enkelt komme seg frem, men igjen, det er jo en reisetrille og det viktigste er at den er liten og lett. Synes kanskje også den er litt bred... Optimalt ville ha vært quinny zapp med liggestilling og vendbart... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...