Gjest Marmot Skrevet 11. november 2011 #681 Del Skrevet 11. november 2011 Jeg håper du har rett, for dette er tortur. Jeg har vært så dum at jeg har hatt sex med kondom, og jeg tåler ikke latex (latexfrie kondomer er som å pule med brødpose), og da ble jeg veldig sår i skjeden. Så da orker jeg ikke bruke tampong. Problemet da er at bindet gjør det så klamt og fuktig, at jeg nå er skikkelig sår utenpå kjønnet også... (Sorry for detaljer) Vi har vært ute på trilletur etter barnehagen, med Go'en. Og nå er jeg enda mer :rodmer: Visste ikke at jeg hadde savnet den vogna så masse, men det hadde jeg virkelig altså. Er nesten fristet til å si at den er bedre enn Happy til og med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 11. november 2011 #682 Del Skrevet 11. november 2011 I see, jeg forstår deg utrolig godt, er ikke herlig å være sår på dåsa.. Å bind takler jeg ikke å bruke.. Da blir jeg sår på dåsa for å si det slik.... Det er så koslig med gåturer - vi elsker buzzen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 11. november 2011 #683 Del Skrevet 11. november 2011 Ja, det er det jeg også blir. Men har ikke noe valg nå. Smører meg med samme sårkremen som jeg bruker på Murmelen sitt bleiesår. I dag kom forresten farsdagsgaven, jippii! Har pakket den inn nå, og gleder meg til søndag. (Heldigvis, for om mannen hadde vært slik han var i begynnelsen fremdeles, hadde farsdagsgave føltes veldig vanskelig.....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 11. november 2011 #684 Del Skrevet 11. november 2011 jeg har brukt lillemor sin,men det fungerer da. Her ønsket mannen seg hjemmelaget romkake og boxere... Storforlangende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 12. november 2011 #685 Del Skrevet 12. november 2011 Jeg har vert ENDA mer kreativ og kjøpt Haribo julekalender og nye børstehoder til den elektriske tannbørsten Haribokalender er tradisjon, så kan like gjerne la ham få den fra snuppa, og han trengte flere børster. Så når vi har en avtale om å prøve å holde oss til praktiske ting blir det såpass kjedelig Men har planer om en saftig frokost med egg, te, juice, forskjellige boller og brød og julemusikk på annlegget (Han sa i går at han gledet seg til å begynne på julemusikken) Jeg kan kun bruke Libresse, Allways blir så klamt at jeg går ut av mitt gode skinn! (Har en venninne som kun kan bruke saba....Da hadde jeg heller dødd! Ser jo ut som en sau etterpå, loer som pokker! og så er det jo så diiiigert! Og prøv å vask bare med babyolje når en først er blitt sår, det hjelper meg ihvertfall Håper blødningene dine normaliserer seg snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 12. november 2011 #686 Del Skrevet 12. november 2011 Jeg husker de digre bindene vi fikk på sykehuset etter fødsel jeg Da ble man klamme i hakket da.. Her blir det boxershopping etterpå Jeg kan ikke huske hva jeg fikk til min morsdag.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 12. november 2011 #687 Del Skrevet 12. november 2011 Jeg fikk blomster og kort til min morsdag, vi var midt i flyttekaoshelvete og mannen var fremdeles dust da, så jeg ble ekstremt overrasket. Jeg er litt usikker på om mannen er hjemme i natt eller ikke, men da får han evt. få middag og kake når han kommer hjem. Må bake noe uten melk, det kan jo bli spennende nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 12. november 2011 #688 Del Skrevet 12. november 2011 Her er det glutenfritt som gjelder - mannen har kanskje fått cøliaki.. Jeg tror du kan finne mange spennende oppskrifter på nettet som er uten melk, og avanserer du til å søke på engelsk er det nok enda flere Engelske oppskrifter er så mye bedre enn norske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 14. november 2011 #689 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg ville mye heller hatt melkeintoleranse enn cøliaki, men det er sikkert bare fordi jeg vet mer om det første og føler det er enklere. Cøliaki virker så innmari tungvindt. Nå er det to uker siden vi var hos legen og begynte med laktulose og kuttet ut melk (annet enn NAN HA1, som jeg vurderer å kutte ut også), og Murmelen som var slapp og sutrete, er blitt seg selv igjen. For to uker siden kunne han ikke stå annet enn veldig korte stunder om han fikk støtte til hele overkroppen, nå står han støtt om han får holde i bare én hånd. Han spiser masse mat uten noe "fuss", vi har helt sluttet å ha leker ved matbordet og nesten ingenting blir kastet på gulvet. Måltidene var et mareritt med hyling og grining, nå er det bare kos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 15. november 2011 #690 Del Skrevet 15. november 2011 Så godt å høre at Murmel spiser godt igjen! Hva skal du bruke da, hvis du kutter ut HA1? Fine bilder fra farsdagen på bloggen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 15. november 2011 #691 Del Skrevet 15. november 2011 Takk! Vi koste oss veldig på farsdagen! Boken med bildene rakk frem, og mannen måtte tørke tårer når han leste i den. Noe jeg skjønner godt, for jeg sipper jo litt bare tanken. Må vel prøve Nutramigen da, men har hørt at den smaker veldig vondt, at mange unger nekter å spise den og at folk smakssetter den med sukker for å få ungene til å spise. Det har jeg veldig lite lyst til. Nå får han varm rismelk på flasken før han legger seg, den flasken er mest for kos uansett, siden han spiser middag klokken 17 og får melk 17.30. Så får han en flaske med HA1 i 23-tiden, men det tror jeg vi må kutte ut. Vet ikke om han kan få rismelk da også? Må spørre barnelegen hva han mener, vi har time der den 30. Barnehagen roter visst veldig med dette, de har gitt ham helt vanlig babygrøt, og det er det jo melk i. I tillegg nekter de å skaffe melkefrie alternativer før vi har legeerklæring fra barnelegen. Siden de har gitt ham melk er han hard i magen igjen, og skikkelig, skikkelig sår i rumpa. Han hyler noe voldsomt når han har bæsjet, noe som ikke er så rart når det er masse blod fra åpne sår. Må holde ham ordentlig fast for å skifte på ham, han gjør sånn motstand fordi det er vondt. I morgen skal han være hjemme fra barnehagen, jeg orker ikke levere ham når det er sånn. Mannen og jeg har plangt julegaveshopping, men vi får se om vi tar ham med på det eller utsetter det. Blir så fortvilet når ungen min har det så vondt og jeg ikke kan hjelpe! Vi har vært på foreldresamtale i dag da, og Murmel fikk mye skryt. De sa også (som jeg har sagt hele tiden) at han er en usedvanlig sosial unge, og han fungerer godt sammen med de andre ungene selv om de fleste er eldre enn ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 15. november 2011 #692 Del Skrevet 15. november 2011 Utrolig dårlig av barnehagen å ikke følge den dietten han går på! Dere får ta med melkefri mat til han frem til de går med på å kjøpe inn. Også må dere bare kreve at de gir han det! vi hadde mange barn med allergier i bhg jeg jobbet i, og det er da en selvfølge at man følger de beskjedene foreldrene gir! Og blir det ikke bedring får dere ta det opp med styrer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 18. november 2011 #693 Del Skrevet 18. november 2011 Vi tok det opp med styrer på onsdag, og han la seg helt flat. Nå skal de lage egen eske med mat til Murmel, og han skal få av bare mat som er i den esken. De skulle handle inn alt han trenger, vi skulle ikke tenke mer på det. Men han har uansett vært hjemme både onsdag og torsdag, og er hjemme i dag også. Jeg orker ikke levere ham der når han er så sår at han virkelig hyyyyyyler bare han skjønner at han skal skiftes på. Nå fyker han rundt på gulvet her med smokken i munnen, kosen og en hammer i ene hånden og en rangle og en bamse i andre. Han er så søt når han prøver å få med seg mest mulig. Han og katten vår leker sisten, pus er helt med for hun stopper og venter på ham, og nær han har kommet bort, får han kose litt før hun løper videre og han etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 18. november 2011 #694 Del Skrevet 18. november 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 20. november 2011 #695 Del Skrevet 20. november 2011 Dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 20. november 2011 #696 Del Skrevet 20. november 2011 Håper det blir bedre for Murmel i barnehagen fremover. Ufattelig dumt av personalet å oppføre seg sånn! Så det var på sin plass å legge seg flat, ja. Stakkars liten Stor søndags- til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 20. november 2011 #697 Del Skrevet 20. november 2011 Han skal i barnehagen i morgen, og jeg gruer meg. Men har sendt dem en epost nå der vi skrev at han ikke skal ha melk, noen tips til pålegg han spiser, melkefri grøt og andre erstatninger, samt at de må sjekke bleien hans hvert kvarter så lenge han er våken og huske å smøre ham. Helgen har vært fin, men slitsom. Murmel satt seg opp på stellebordet for første gang, så nå lurer jeg på om vi etter hvert skal slutte å bruke det? Han tok også tak i hendene mine og klappet dem sammen sånn jeg gjorde med ham før. Også pekte han på en banan og sa "Mmmmmmmm"! Tre nye ting på en helg, det er ikke verst. Han har sovet veldig dårlig om nettene og mannen har vært borte, så det har vært styrete for meg. Han er så tungpustet og har skikkelig hveselyder når han puster, i tillegg til en skikkelig tørrhoste. Vi var hos legen hans i forrige uke, og fikk astmamedisin (siden jeg har astma selv er litt obs på det), men jeg synes ikke det hjelper noe særlig. Nå har han gått sånn i 4 uker, så om det ikke gir seg får jeg spørre om barnelegen kan høre på ham når vi skal dit den 30. Nå er det under 2 uker til han har bursdag! Noen tips til hva han kan få i bursdagsgave? Svigersene skal kjøpe gåvogn, ellers hadde vi gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 20. november 2011 #698 Del Skrevet 20. november 2011 Flinke Murmel Det er så morsomt når de skjønner at de kan klappe med våre hender også Tenk at han snart er 1 år! Det er så sykt hvor fort tiden har gått! Samtidig husker jeg ikke hvordan livet uten barn var.. Jeg tenkte å lage en sånn pekebok som Pupsilure laget til Goffel. En i hard papp, med bilder av oss på, som hun kan leke med og spise på så mye hun vil Ellers får hun nytt bilsete av oss rundt den tiden, og det koster jo endel, så det blir ikke noe mer enn det.. Håper det går greit i barnehagen imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 21. november 2011 #699 Del Skrevet 21. november 2011 Jeg har strikket en puff til henne, får ikke noe annet enn det. Vi har kjøpt bøker om Molly til frøkna her, det er stor suksess. Ellers er jo ullklær, leker fra Little People og slik en grei ting? En annen tin, sånn ot, jeg har lastet ned en app som heter soundTouch, den tar for seg ulike dyrelyder. Suksess her i gården. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 21. november 2011 #700 Del Skrevet 21. november 2011 Blir litt sjokka at barnehagen må ha legeerklæring når dere VET at han ikke tåler melk da det var det første de spurte oss om, og når jeg sa at jeg har ikke gitt henne tomat da jeg er kraftig allergisk mot det sa hun bare at ja da får du skrive ingen tomat for å være sikker på det! Vi bruker jo mye melkeprodukt alternativer, mye fordi jeg tåler ikke vanlig melk(får magevondt) og fordi jeg ville at snuppa skulle ha andre alternativer å drikke da hun sjeldent får juice. Jeg synes desitert havremelk er best, den er super å bruke i matlaging(det er forresten soyamelk også), finnes også soyafløte. Rismelk er jo best som drikke men mindre vitamin messig. Pass på at du kjøper vitaminberiket melk da uansett soya, havre, eller ris. Når han fyller et år vil jo rismelk være helt grei å gi men er nok ikke noe han fyller opp magen på. Han kan ikke drikke velling da? blir kanskje lite å velge fra om han ikke tåler melk.......den har jo litt skummet melk da den vi har, men maisvelling går an å lage da(eller kjøpe om det ikke har noe melk) men den kan jo binde magen litt så jeg ville alltid hatt noe ut i sånn som pære eller sviskesaft. Det ville mettet mer tenker jeg. Håper bhg skjønner alvoret nå og hører på dere, og at han blir bedre i magen fort....det må da være skikkelig sårt for han stakkar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg