Gjest Marmot Skrevet 30. oktober 2011 #621 Del Skrevet 30. oktober 2011 Ja, akkurat der er jeg superstreng. Eller, det er jeg med alle typer smitte. Det er så dumt å smitte andres barn, så jeg tenker rett og slett bedre føre var osv. Nå har han vært uten oppkast i hele dag, om det fortsetter, blir det barnehage på tirsdag. Forutsatt at formen er god ellers da, han er veldig pjusk, stakkars. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 30. oktober 2011 #622 Del Skrevet 30. oktober 2011 I barnehagen hvor jeg jobbet, var det flere foreldre som sendte barna i barnehagen med en paracet innabords, slik at de skulle være i "bra" form i barnehagen så de fikk dratt på jobb, eller gjøre andre ting.. Så kudos til foreldre som er som deg Her har lillemor feber og diare, vet ikke om det er tenner eller noe annet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 30. oktober 2011 #623 Del Skrevet 30. oktober 2011 Ja, har noen venninner som mente at jeg kan jo bare sende ham i barnehagen, for jeg vet jo ikke sikkert om det er omgangssyken eller om han bare har kastet opp fordi han er så slimete i luftveiene, og alle unger er jo syke av og til likevel..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 31. oktober 2011 #624 Del Skrevet 31. oktober 2011 Innom og leser litt etter litt tid borte fra KG Hvordan er formen til Murmel idag? Er så fælt når de små er syke syns jeg, får så vondt av de. Men det skal jo gjennom mye sykdom oppgjennom, så må vel bare prøve å bli vant til det.. Vi hadde også noen foreldre i barnehagen som bare proppet ungene med paracet slik at de var i form til å være der.. De ble fort sent hjem igjen for å si det sånn.. Tenk at de en gang så bittesmå babyene våre snart er ett år!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 31. oktober 2011 #625 Del Skrevet 31. oktober 2011 Han kaster ikke opp mer, men er ganske dårlig ellers. Har fått litt feber også. Han hoster og snørrer og gugger fra øyet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 31. oktober 2011 #626 Del Skrevet 31. oktober 2011 Stakar liten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 31. oktober 2011 #627 Del Skrevet 31. oktober 2011 Huff, stakkar. Håper han blir bedre snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 1. november 2011 #628 Del Skrevet 1. november 2011 Stakkars babyen min er fortsatt syk, og nå kaster jeg jammen opp selv. Mannen må være hjemme for å passe Murmel, mens jeg ligger i sengen og synes synd på meg selv. Tør ikke ta i babyen engang, er så redd han skal smittes med oppkast igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 1. november 2011 #629 Del Skrevet 1. november 2011 Huff, god bedring til dere begge to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 2. november 2011 #630 Del Skrevet 2. november 2011 Babyen min er 11 måneder i dag! Hvor er året blitt av? Bare en mnd. igjen til hans første bursdag, jeg er ikke klar. Han er snart ikke baby lenger heller. Jeg blir fremdeles lamslått av takknemlighet over denne herlige fyren jeg får lov til å dele dagene med, tenk at jeg er så heldig!? Han er fremdeles syk, stakkar, men virker betraktelig bedre. Jeg er frisk igjen etter et døgn med oppkast, nå er det mannen sin tur. Håper vi er ferdige etter det, ellers vet jeg ikke hva jeg gjør. Huset står helt på hodet, det er visst for mye for mannen å passe ungen og holde det litt ryddig samtidig. Jeg har fått unna noe nå da, har satt inn i oppvaskmaskinen mens Murmel har sittet på gulvet og "hjulpet til". Han er veeeldig interessert i oppvaskmaskinen, så vi må passe på å lukke den ordentlig, ellers krabber han inni. Den står ikke fast under benken heller, så det må vi få ordnet før han velter hele greia. Uff, nå våknet han etter 20 minutter søvn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 2. november 2011 #631 Del Skrevet 2. november 2011 Store gutten Jeg syns også det er rart at Goffel har blitt så stor, men det er jo egentlig bare enda morsommere nå! Babyperioden har sin sjarm, men den er vi ferdig med nå, og har en liten gutt som klarer mye, og skjønner hva vi sier til han (selv om han er treig med å snakke selv da). God bedring til dere alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 2. november 2011 #632 Del Skrevet 2. november 2011 Slemme-mamma tok ham opp, byttet bleie, ga vann, koste i 15 min. og la ham igjen. Ser ut til at det funket, for nå sover han igjen. Ja, jeg synes, for å være helt ærlig, at det er deilig at han er eldre! Han er morsommere å være sammen med, underholder seg selv mye lenger enn før (det hjalp betraktelig at han kommer seg rundt i stuen selv) og er lettere å forstå. Han rister på hodet når det er noe han ikke vil, peker på det han vil ha og kommer bort og strekker armene mot meg når han vil ha kos! Han skjønner både nei og stopp, kjenner igjen navnet sitt når vi sier det og er så søt når han vinker. Når vi henter ham i barnehagen og han sitter og leker med ryggen til, og vi sier navnet hans, snur han seg og gliiiiiiiiiiser når han ser det er oss. Og da forter han seg bort! Han krabber fremdeles ikke, men han humper avgårde på rumpa. Lurer på om han rett og slett lærte seg å sette seg opp for tidlig, hadde vært en fordel om han hadde lært å krype først. For når han kunne sette seg opp, hva var vitsen med å ligge på magen/ryggen da? Vi venter også på at han skal begynne å reise seg opp etter ting selv. Han gjør det på kne, en sjelden gang, men aldri opp på føttene. Kanskje han er litt treig på det grovmotoriske? Finmotorisk og sosialt er han akkurat der han skal være eller litt fremme. Jeg bruker de der Ages & Stages-skjemaene, de er interessante. Der skal man jo også ta med i betraktningen om barnet er født mer enn 2 uker før termin, og Murmel er født 19 dager før, så i følge hs. skulle vi regne som om han er født 3 uker før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 2. november 2011 #633 Del Skrevet 2. november 2011 Men han er jo født i uke 37+ som regnes som til terminen (i følge St.Olavs norges beste sykehus på premature) Så du skal ikke legge for mye i det om han henger etter på grunn av å være født før den ordentlige terminen sin Merker det på mannen her også, det er liksom mer enn nok å passe på lillemor, for rydde det har han jo ikke tid til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 2. november 2011 #634 Del Skrevet 2. november 2011 Neinei, jeg tenker ikke på det i det hele tatt. Han er absolutt ikke prematur. Men når man sammenlikner ham med f.eks. de i barselgruppen vår der alle er født 1-2 uker på overtid og er eldre enn ham, synes jeg det er greit å ha i bakhodet. Han våknet rett etter jeg skrev det forrige innlegget, og da tok jeg ham med meg og gikk en tur. Det er jo varmt og godt ute, han var riktig påkledd og vi holdt oss unna andre folk. Vet ikke om det var lurt, men måtte få ham til å sove på et vis. Nå sover han ute og jeg håper virkelig han sover en stund nå. Jeg skjønner jo at det er slitsomt å passe en syk unge, for det synes jeg selv, men jeg skjønner ikke at det er så slitsomt at man ikke kan bruke 5 minutter på å kaste snørrpapir man har lagt på bordet eller rydde vekk maten, når ungen sover. Men, men... Det kunne vært verre - det kunne vært slik det var første gangen han var syk, da jeg satt alene med fire uker gammel baby i to døgn mens mannen låste seg inne på soverommet fordi han var så sliten av å ha blitt pappa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 2. november 2011 #635 Del Skrevet 2. november 2011 Uff, jeg skjønner du er redd for å få en til når du har vært igjennom det du har med mannen som ikke helt taklet å bli far i starten. Men det er jo også litt godt å vite at han er i stand å ta seg av Murmel, selvom husstellet er så som så Det vil alltid være forskjeller mellom jevnaldrene barn, noen er veldig raske i utviklingen slik som Chico's lillemor, og noen er litt mer trege slik som min lillemor Men de ligger ikke noe etter i utviklingen av den grunn. En tur i friskluft, gjør bare godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 2. november 2011 #636 Del Skrevet 2. november 2011 Nei, men Murmel ligger litt etter altså. Han krabber ikke, gjør ingen som helst forsøk på å reise seg opp, som regel ikke på kne heller. Han kommer seg ikke opp i krabbestilling eller klarer å åle seg fremover. Han har ingen evne til å holde balansen selv, ikke med hjelp heller. Om vi prøver å få ham til å stå på føttene, knekker han i knærne og dytter rumpa bakover. Han kan lene seg inntill ting så lenge han får støtte til hele overkroppen, men ikke ellers. Dette er jo ting som de fleste på 8 måneder klarer. Men, jeg begynner å lure på om han ikke er helt "frisk". Tror ikke jeg har skrevet noe om dette før, har jo vært temmelig fraværende i det siste. Men etter at vi begynte med MME har han vært veldig treig i magen og spist nesten ingenting. Han lever nå omtrent utelukkende på MME og da bare 500 ml i døgnet. Utover det får vi i ham kanskje 2-3 ts sviskemos, en mikroskopisk bit brødskive, 2-3 ts middag og vann. Det er på en god dag. Han sover også vannvittig mye og bæsjer bittelitt 5-6 ganger om dagen, aldri "ordentlig". Kanskje han ikke tåler melk? Er lite hjelp i både helsestasjonen og fastlegen, siden de mener det bare er en fase. Han har flatet veldig ut på vektkurven sin, men det er visst ganske normalt for babyer som gikk opp sånn veldig mye de første mnd. slik han gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 2. november 2011 #637 Del Skrevet 2. november 2011 Prøv NAN HA1, det er for de som ikke tåler melkeproteinet. Det kan være derfor han ikke er en liten turbo - det er mange barn som ikke kryper, før de plutselig går - det handler om å knekke en kode, og plutselig har han bestemt seg for å gå.. Hvis han krøker føttene under seg, kanskje han har vondt i dem? Ta det opp med helsesøster eller fastlegen, da regner jeg med du får kloke svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 2. november 2011 #638 Del Skrevet 2. november 2011 Har alt tatt det opp med begge, ingen kloke svar. Men jeg er ikke spesielt fornøyd med noen av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 2. november 2011 #639 Del Skrevet 2. november 2011 Da ville jeg ha testet meg litt frem selv, den NAN'en får man kjøpt på apoteke - vi merket bedring på lillemor allerede etter et døgn. så det er verdt de 149 ,- den koster hvis det hjelper, og da vil nok matlysten komme gradvis også Har du hørt med manuell-terapaut angående beina hans da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 2. november 2011 #640 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Høres ut for meg også som det kan ha en sammenheng mellom matinntaket hans og utviklingen. J spiser ENORMT i de periodene hun gjør store fremskritt. Hørtes lurt ut å prøve NAN fra apoteket Du kan ikke få byttet lege da, i og med at du ikke er fornøyd? Edit: Jeg glemte jo helt å for 11 måneders Murmel!! Store gutten Endret 2. november 2011 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg