Gå til innhold

K(a)os

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Ååå, det var sikkert en veldig lei seg liten baby som ville du skulle bli igjen :fnise: Alltid kjekt med klatrestativ vettu ;) Så bra første dagen gikk fint. Han kommer helt sikkert til å kose seg der veldig tenker jeg. De gjør jo stort sett det, og det er jo det man må tenke på..

Håper det hjelper å ta jern fremover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er veldig godt. Nå er han der alene til og med. Vi var der klokken 10, og 10.30 bestemte vi oss for å prøve å la ham være alene, for han var veldig opptatt av de andre ungene og alle lekene og veldig lite interessert i mammaen sin... :sjenert:

De skulle prøve å la ham sove i vogna si der også, det tipper jeg går helt fint. Så lenge han får kosen, smokken og sin egen dyne, tror jeg ikke det blir noe problem. Så skulle han spise lunsj der, og etterpå skal vi hente ham. Jeg gleder meg til å hente, savner han veldig! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos fastlegen og fått p-piller. Føles litt merkelig, eller hva jeg skal si, jeg var jo så sikker på at jeg aldri skulle bruke hormonprevensjon igjen, pluss at jeg hadde planer om flere barn ganske kjapt da Murmel kom. Nå orker jeg ikke engang tanken på en til... :sjenert:

Murmel stortrives i barnehagen og det gjør meg lykkelig! De sier der at han må være en av de mest sosiale ungene de har sett, og det tror jeg på. En av jentene på avdelingen hans er helt forelsket i ham og snakker ikke om annet enn ham, så det ser ut som om han har fått sin første kjæreste også. 2 års aldersforskjell er jo ingenting... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også må krype tilkorset ang hormonprevansjon :sjenert:

Skal bestille hormonspiral.

Men vi (jeg og mannen) har avtale på at den skal ut en gang mellom juni og desember neste år ;) Så får vi se der og da hva vi føler, men uansett skal den ut innen 2012 er omme for vi vil ha forholdsvis tette barn ;) (Helst under 2,5 år)

Flott han trives i bhg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel en av de få som liker p-pillene :nigo:

Herlig å høre at han trives i barnehagen :)

Hvordan går det med deg da, skal du tilbake til en jobb eller skal du studere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg også må krype tilkorset ang hormonprevansjon :sjenert:

Skal bestille hormonspiral.

Jeg vurderte det jeg også, men jeg synes liksom det er "ille nok" med p-piller, vil ha muligheten til å slutte akkurat når det passer meg. :fnise:

Hvordan går det med deg da, skal du tilbake til en jobb eller skal du studere? :)

Jeg har jo siste dag av pappa-permen min i morgen, og da er jeg vel strengt talt arbeidsledig... :tristbla: Savner virkelig å jobbe, så jeg føler meg nesten desperat. Men det er jo komplett umulig å få jobb her i denne byen. Nesten så jeg angrer på at vi flyttet hit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at Murmel trives så godt i barnehagen! :jepp:

Jeg måtte også krype til korset når det gjelder hormonprevansjon.. Skulle egentlig sette inn kobberspiral, men endte med p-ring.. Funker foreløpig veldig fint! :jepp: (Prøvde meg jo på p-piller, men jeg ble jo et monster.. :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte Murmel og kjæresten! :rodmer: Så godt at han trives. :jepp: Jeg gjør som Spatula, liker p-piller. Synes det hjelper så veldig godt mot uren hud. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk på cerazette i to-tre år før vi ble prøvere. Mistet mensen helt, men også endel av sexlysten :sjenert:

og kvisene kom en gang eller to i mnd alikevel, så da syns jeg ikke det er verdt det.

Vi hadde en laaang diskusjon, og ble enige om at vi ville ikke ha så tette barn at vi blir gravide igjen nå ganske snart, så NOE må vi gjøre....kondom funker bare ikke, sprekker i hytt og pine :sjenert:

Vi har stolt fullamming som prevansjon frem til nå, så vi må gjøre noe snart før vi plutselig står der og er gravide igjen :fnise:

Hve er en p-ring? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at så lenge du ammer, har du nesten ingen alternativer til spiral eller minpille. P-ring er en "dings" du dytter opp i skjeden og har der i tre uker før du tar den ut og får mensen. Kan ikke brukes når man ammer...

Vi har brukt kondom til nå, men herlighet for et styr. Pluss at det føles ikke liker nært, eller hva jeg skal si...

Endret av Marmot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi brukte hormonspiral en stund, men jeg blødde hver dag i flere måneder, så jeg tok den ut.. Nå bruker vi kondom, men skjønner godt hva du sier, for det tar bort litt på en måte.. Men nå har jeg bestemt meg for å overvåke sykluser til vi begynner å prøve igjen, så nå har jeg hvertfall god tid ;)

Bra Murmel koser seg i barnehagen. Han er så nydelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva, SPREKKER kondomene? :haar: Nå ble jeg litt småbekymra her, vi har ikke planer om småsøsken heeelt ennå :gjeiper: Stoler i alle fall ikke på amming som prevensjon, jeg ammer ikke alltid om natta heller... En ting som var fint med å være gravid var å slippe å tenke på sånt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ikkeno vi..

Så får det gå som det går, sjansene for at noe skal skje, er jo erfaringsmessig liten..

Så kjekt at Murmelen storkoser seg i barnehagen! Her kommer jeg nok til å gå hjemme en god stund, studerer og jobber hjemmefra, og tror det blir bra.

Synd det er få jobber i nærområdet, og når jeg tenker meg om, hva er det du gjorde før?? :klo: Og hva vil du jobbe som nå? :vetikke:

PM?

Og, en annen ting.. Du la ved en sånn oversikt en gang om hva de skal kunne når og slikt, men jeg finner den ikke... :sukk:

En gang til?? Pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis... :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva, SPREKKER kondomene? :haar: Nå ble jeg litt småbekymra her, vi har ikke planer om småsøsken heeelt ennå :gjeiper: Stoler i alle fall ikke på amming som prevensjon, jeg ammer ikke alltid om natta heller... En ting som var fint med å være gravid var å slippe å tenke på sånt! :fnise:

Jepp, dessverrre gjør de det.

Jeg og kjære har ikke prøvt med hverandre, men vi har begge dårlige erfaringer fra tidligere forhold. Skikkelig falsk trygghet :(

Og de har vert riktig påsatt altså!

Men jeg er trang har kjærestene mine sagt, og antar det er derfor de har sprekt...og kjære er stor, og sikkert derfor det har skjedd med ham..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hve er en p-ring? :klo:

Her står det litt om p-ring, er veldig fornøyd med det foreløpig ihvertfall :jepp: Har ikke reagert på samme måte som med hormonene i p-pillene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, dessverrre gjør de det.

Jeg og kjære har ikke prøvt med hverandre, men vi har begge dårlige erfaringer fra tidligere forhold. Skikkelig falsk trygghet :(

Og de har vert riktig påsatt altså!

Men jeg er trang har kjærestene mine sagt, og antar det er derfor de har sprekt...og kjære er stor, og sikkert derfor det har skjedd med ham..... :sjenert:

Iiik! Har aldri opplevd det selv da, etter over to år med kondombruk, faktisk. Men det er vel bare å løpe og kjøpe angrepille i så tilfelle. :sjenert: Jeg synes p-ring høres smart ut, men ifølge legen min får man de samme bivirkningene av den som av pillene? :klo:

Edit: Hihi, så ikke det med hvit skrift med en gang. :fnise: Vet ikke hva det sier om oss, da :hoho:

Endret av Sushi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også trang, men har aldri opplevd kondomer som sprekker likevel. :fnise: Har ikke brukt kondomer så mye, men det har da gått bra de periodene jeg har det. Om man er velutstyrt finnes det jo store kondomer (og små om man er mindre velutstyrt). Det som derimot er noe forbanna møl er de kondomene man må bruke om man har latexallergi; de er svindyre og ikke elastiske. Helt ubrukelige. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...