Dine Skrevet 5. september 2011 #541 Del Skrevet 5. september 2011 Jeg skjønner godt hva du mener mtp ammingen. Jeg ammer svært lite for tiden og stort sett bare på morningen. Natten ble borte etter at han ble flyttet over på eget rom for 1 uke siden. Han får mme gjennom hele døgnet og liker det godt. Synes det er trist å gi opp ammingen, men samtidig så skjedde det naturlig ved at han ble så nysgjerrig på alt rundt seg + melken min kom tregere. Da var det bedre med flaske for da slipper han jo å jobbe for det :gjeiper: Lilletassen sover fortsatt ikke natten gjennom, selv om han får mme på kvelden. Kanskje jeg skal prøve å utsette mme'en til rundt 23 jeg også.. Synes du fortjener en frihelg forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 6. september 2011 #542 Del Skrevet 6. september 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 6. september 2011 #543 Del Skrevet 6. september 2011 Prøv å se på dette som en positiv ting... Du har ammet lenge, du har jobbet deg gjennom vanskelige netter, du har lagt til rette så det er enklest mulig på natta(tenker samsoving), og nå er gutten din blitt stor og trenger ikke den delen av mamma sin lengre. Tror faktisk det er koseligere at de avenner seg selv en at man må tvinge et eldre barn å slutte med masse gråting og sånn. Ros deg selv og klapp deg på skuldra at du har fått til det du ønsket, husker en stund tilbake når du troodde det nesten var over og likevel gikk det videre en stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 8. september 2011 #544 Del Skrevet 8. september 2011 Ammer fremdeles, men det synger virkelig på siste verset nå. Ammer ingenting på dagtid, og bare så vidt om natten. I går kveld sov han fra 19 til 2 på natten, og når han da våknet, orket jeg ikke gå ned for å lage mme, så da ble det pupp. Han ville bare så vidt ha, om pappaen hadde gått inn, hadde han sikkert klart seg med vann. Men så våknet han 4 igjen og fikk bittelitt pupp da også, og 6 ville han stå opp etter å ha spist litt mer pupp. Jeg merker helt klart at han sover lenger de dagene han får mme, den timen fra 6 til 7 hjelper godt. I når han ikke sover godt om nettene, er han sutrete på dagtid også. Så nå skal vi ha med vann på termos og flaske med mme-puler opp, så får han flaske. Det betyr vel at jeg er ferdig å amme... Uansett skal jeg bort på besøk i morgen og regner med at jeg blir borte hele helge, Murmel og pappa skal være alene hjemme for første gang. Jeg har aldri vært borte fra ham mer enn 5 timer, så jeg gruer meg veldig, men samtidig må jeg bare gjøre det før eller siden, og nå har jeg en god anledning. Mannen har full kontroll på alt, så jeg er egentlig ikke bekymret for det, bare tror jeg kommer til å savne babyen min voldsomt. I dag har jeg vært hos tannlegen. Har så ekstremt tannlegeskrekk at mannen må bestille time til meg og si i fra om morgenen at jeg skal dit den dagen. Det gikk bedre enn fryktet, tannlegen var en meget hyggelig ung mann, og han sa tennene mine ikke er så ille som jeg trodde (10 år med spiseforstyrrelser merker man på tennene, for å si det sånn), så jeg er fornøyd. Fikk ny time i desember, så da har jeg god tid til å grue meg på. Skal bare fikse noen små hull og fjerne tannstein, men pga. tannlegeskrekken min må jeg ha Sobril først, og da må jeg være helt sikker på at jeg er ferdig å amme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 8. september 2011 #545 Del Skrevet 8. september 2011 mme-puler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 8. september 2011 #546 Del Skrevet 8. september 2011 Tannlegeskrekk er ikke greit! Men fint å høre at det var bedre enn fryktet da Det er lurt å sjekke tennene ofte selv om man er redd. Hørte på radio i går at de med tannlegeskrekk har flere hull i tennene. Sikkert fordi de går sjeldnere... Har akkurat boret noen hull selv, og har time igjen på mandag. Gruer meg! Skal Murmel og pappaen være alene hele helgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 8. september 2011 #547 Del Skrevet 8. september 2011 Du, har du bloggen din enda? Hvis ja, kan jeg få link? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 8. september 2011 #548 Del Skrevet 8. september 2011 Skal Murmel og pappaen være alene hele helgen? Det er planen ja, men jeg kommer hjem om det trengs. Evt. om jeg trenger det. Blir vel helst det.... Du kan få link til bloggen, men du må ha invitasjon + google-konto for å lese den. Send meg en pm med en epostadresse, så sender jeg deg invitasjon. Spatula: Ignore! (Lenge siden jeg har fått meg noe...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 8. september 2011 #549 Del Skrevet 8. september 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. september 2011 #550 Del Skrevet 9. september 2011 Synes du er kjempe sprek som er borte i helhen! Men det fortjener du - man trenger litt egentid også. Håper du koser deg masse og klarer å unngå å dra hjem til gutta dine God helg Marmot! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 9. september 2011 #551 Del Skrevet 9. september 2011 Ja, vi får se hvordan det går. Da jeg la meg i går kveld og Murmel lå inne på sitt eget soverom helt alene, begynte jeg nesten å grine av tanken på å reise fra ham. Bittelille babyen min, tenk om han kommer til å savne meg? Tenk om han tror jeg aldri kommer hjem igjen??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 12. september 2011 #552 Del Skrevet 12. september 2011 Hvordan har det gått i helgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 12. september 2011 #553 Del Skrevet 12. september 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 12. september 2011 #554 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Hei!Sånn tenker jeg og, men barn som er så små eier heldigvis ikke tidsperspektiv! Ble det livatt helg da eller?? Endret 12. september 2011 av Luremegpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 13. september 2011 #555 Del Skrevet 13. september 2011 Ja, hadde utrolig nok, en veldig fin helg! Var veldig i tvil om jeg skulle dra før Murmel la seg eller etterpå, men valgte å dra før han la seg, så han fikk se at jeg dro. Det var ikke veldig artig å dra fra ham, men han er heldigvis så trygg hos pappaen sin at det gikk helt fint. Helgen brukte jeg på å sove masse (herregud så deilig det er å bare kunne legge seg på dagtid, husker dere det? ), slappe av, le og spise god mat sammen med en god venn. Nå er han våken, så jeg må fortelle mer senere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 14. september 2011 #556 Del Skrevet 14. september 2011 Ikke akkurat mye tid for meg selv her om dagene, og jeg er så utrolig trøtt... Helgen gikk som sagt veldig bra, og nå har jeg ikke ammet siden søndag. Egentlig ikke siden fredag morgen, for søndag ville han ikke ha annet enn to små slurker. Har tilbudt pupp morgen og kveld de siste dagene, men han vil ikke ha. Han gråter litt om vi prøver å gi flaske mens han ligger i sengen, så det er tydelig at det eneste han savner ved puppen er kosen. Så vi har satt gyngestolen inn på rommet hans og sitter og koser mens han spiser flaske. I natt sov han hele natten! Han fikk flaske i 21-tiden, og våknet 6. Hadde vært bedre om han drøyde flasken til 23-tiden og sov til 7, men jeg klager ikke på 6 altså. Spesielt ikke når pappaen står opp med ham. Hadde det ikke vært for at jeg ikke fikk sove før 2, hadde jeg fått veldig mye søvn nå... I dag har vi byttet fra babysete til neste sete, så nå sitter han i Maxi-Cosi Mobi og var så fornøyd på vei hjem. Han hadde nok passet i babysetet en stund til, men han har vært så frustrert over å ikke få se ut vinduet, at vi følte det var på tide. Hele veien hjem gliste han og tittet på alt det spennende vi kjørte forbil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 15. september 2011 #557 Del Skrevet 15. september 2011 Så flink han er til å sove det blir bare bedre og bedre. Jeg husker nesten ikke hvordan det var før jeg, med oppvåkninger om natten Men husker at jeg klagde veldig Det er fantastisk å få tilbake nettene sine. Kan tenke meg det var gøy å komme opp i stor bilstol! Når er barnehagestart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 16. september 2011 #558 Del Skrevet 16. september 2011 Så deilig med hele netter på Murmel! Morsomt med ny bilstol også.. Det er klart det er mer spennende å titte litt ut.. Foreløpig har vi ikke noe problem i det hele tatt med vår maxi cosi babybilstol, men det kommer nok etterhvert. Håper dere får en flott helg alle tre!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 20. september 2011 #559 Del Skrevet 20. september 2011 Jeg er visst ikke her så mye for tiden... Vi har vært på hytten i helgen, sammen med foreldrene til mannen. Det er koselig, men de er så slitsomme, at jeg blir helt tappet for energi etterpå. På søndag reiste vi derfra og videre til et vennepar, da ville jeg mest bare legge meg ned og grine... Er veldig sliten for tiden sånn generelt sett, vet ikke helt om det er fysisk eller psykisk. Har begynt å ta jern igjen nå, håper det hjelper. Burde vært flinkere til det, men... I dag har Murmel hatt sin første dag i barnehagen, det var veldig koselig. De hadde hengt opp plakat utenfor avdelingen, der det stor "Velkommen til Tiger, Murmel!" Han koste seg veldig der i nesten 2 timer, tror han knapt hadde merket det om vi hadde gått. Koste meg veldig der jeg også faktisk, jeg har visst barnetekke. Fungerte utmerket som klatre/kose/klemme-stativ for de andre ungene, og da vi skulle gå var det faktisk en som begynte å grine.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 20. september 2011 #560 Del Skrevet 20. september 2011 Var akkurat inne og kikket på bloggen deres, så mange fine bilder av Murmel Han har blitt så stor! Så fint at han trivdes i barnehagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg