Småkjekset Skrevet 31. august 2011 #521 Del Skrevet 31. august 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 31. august 2011 #522 Del Skrevet 31. august 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 31. august 2011 #523 Del Skrevet 31. august 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 31. august 2011 #524 Del Skrevet 31. august 2011 Lenge siden jeg har vært innom her, trist å høre at dere ikke har det så greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 31. august 2011 #525 Del Skrevet 31. august 2011 Uff dette var nå ikke koselig å lese Marmot. Har dere ikke snakket om noe form for terapi?? høres i grunn ut som dere kunne trengt det, om det er sammen, hver for seg eller begge deler. Er så viktig å jobbe igjennom følelser som ligger og aldri blir ordnet opp i..........og av hva jeg husker mellom dere og det du har delt med oss så er det ikke så lett å bare glemme.....spesielt hvis det aldri ble ordnlig snakket om. Håper virkelig at dere kommer gjennom dette....det er ikke riktig at du skal føle han gjør deg en tjeneste når han tar seg av babyen......unskyld men det er jo hans sønn! Er dette en følelse du deler med han? for det opplevde jeg en liten periode med mannen at jeg følte jeg nesten måtte takke han når han var hjemme og tok seg av henne så jeg fikk slappet litt av...........i grunn var det så dumt da han er mye borte og da er jeg alene med henne. Da jeg delte dette ble han veldig sår at jeg tenkte sånn, han ville jo ikke at det skulle være sånn...........så bare at jeg åpnet meg og sa det så har det hjulpet en god del og jeg føler ikke dette lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 1. september 2011 #526 Del Skrevet 1. september 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 2. september 2011 #527 Del Skrevet 2. september 2011 Jeg har det sånn passe bra og passe kjipt for tiden, prøver å fokusere på det positive, så blir alt mye lettere. Har jo verdens fineste Murmel! I dag er han 9 mnd! Han har fått eget rom i dag. Jeg som trodde jeg skulle ha ham på samme rom som meg i minst et år, det føles veldig rart, men fint også. Merker at mannen og jeg trenger å få soverommet vårt tilbake, selv om det er mye man kan gjøre andre steder i sengen, savner jeg å ligge og skravle med ham før vi sovner. Gjorde det i går, og vi hadde en veldig fin samtale, men det er så dumt når vi må snakke veeeeeeldig lavt for at ikke Murmel skal våkne, og om han våkner holder han leven lenge.. Vi senket bunnen på sengen hans samtidig, så slipper vi å bekymre oss for det. Han drar seg opp etter kanten på lekegrinden, men havner alltid med beina utenfor sprinklene, så han har ikke reist seg ennå. Ikke krabber han ennå heller. Men det kommer sikkert snart det også, jeg er ikke bekymret. 18 dager til han begynner i barnehage nå. Jeg er ikke klar, men han må bare. Og jeg tror faktisk han er mer enn klar nok i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 2. september 2011 #528 Del Skrevet 2. september 2011 Har du fått deg jobb enda? Hvis ikke kan han jo ha en lang innkjøring, og korte dager Det hjelper jo det. Men det er litt rart når de skal begynne i barnehage og noen man ikke kjenner skal passe på hele tiden. Spennende med eget rom da, jeg syntes det var kjempedeilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 2. september 2011 #529 Del Skrevet 2. september 2011 Virker som det er i tiden her på KG å få ungen inn på eget rom nå Jeg nevner bare Dine, Siebaeo, Cypress, meg, deg og Neytiri (vurderer det?). Alle vi har vel gjort det i løpet av de siste ukene? Goffern er på eget rom for leeengst og skjønner ikke hvorfor vi lager sånn oppstyr nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 2. september 2011 #530 Del Skrevet 2. september 2011 Det er sant Becky, ble mange på en gang. Var det ikke du som ville ha M på eget rom veldig tidlig egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 2. september 2011 #531 Del Skrevet 2. september 2011 her får Bumba eget rom søndag eller mandag og ja det blir deilig å kunne si litt mer en "psst god natta kjære" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 2. september 2011 #532 Del Skrevet 2. september 2011 Det er sant Becky, ble mange på en gang. Var det ikke du som ville ha M på eget rom veldig tidlig egentlig? Jo, stemmer det, men det var vel egentlig litt av uvitenhet. Tenkte ikke på at babyen faktisk trengte meg. Var opptatt av at jeg skulle være flink til å ta vare på meg selv, derfor eget rom. Men for min del så kunne vi godt vært tidligere hvis det hadde vært mulig. Goffel var vel ganske tidlig? Jeg tenker at jeg kunne vært konfortabel med 3-4 mnd hvis det hadde latt seg gjøre. her får Bumba eget rom søndag eller mandag og ja det blir deilig å kunne si litt mer en "psst god natta kjære" Go Bumba! Er herlig å få rommet for seg selv altså. Anbefales M sover bedre og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 2. september 2011 #533 Del Skrevet 2. september 2011 Ja, var mye jeg tenkte at jeg skulle gjøre før jeg fikk barn og så hvordan det EGENTLIG var Blant annet skulle jeg ikke ha huset fullt av leker Goffel var vel ca 5 måneder da han fikk eget rom. Gikk mye bedre enn forventet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 2. september 2011 #534 Del Skrevet 2. september 2011 Samma her. Tenkte på det i dag faktisk, da lekene lå strødd etter besøket fra Siebaeo og Cypress med barn. Tenkte at det var så koselig at lekene lå utover. Spesielt favorittlekene som jeg vet M har gnagd masse på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 2. september 2011 #535 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Innom for å ønske deg en god helg Det var så koselig innlegg på bloggen din Murmel er blitt så stor! Tenk at han er 9 mnd allerede! Syns ikke det er lenge siden vi drev å for svangerskapsukene her inne jeg, og nå er det jammen meg ikke lenge til babyene våre er ett år! Blir spennende med eget rom! Vi skal bare få pusset opp rommet til J, så blir det eget rom på henne også! Endret 2. september 2011 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 3. september 2011 #536 Del Skrevet 3. september 2011 Her sover tøtta mellom mannen og meg enda... Og, jeg har ikke behov for å legge henne på eget rom enda heller. Vi la henne en stund på eget rom, og jeg lå sammen med henne der, men vi endret det etter en stund. Stakkars jenta, hun blir jo helt forvirret... Tenk! Ni måneder!! Her har vi dagen i morgen Duuuu.. Jeg skal til Oslo nå i september, har du noen planer om Oslotur? :klemmr: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 3. september 2011 #537 Del Skrevet 3. september 2011 Syns ikke det er lenge siden vi drev å for svangerskapsukene her inne jeg, og nå er det jammen meg ikke lenge til babyene våre er ett år! Ja, det er helt utrolig hvor fort tiden har flydd. Synes det er så herlig å se hvordan motorikken hans har utviklet seg. Og "språket". Han har så mange lyder og "ord" nå. Her sover tøtta mellom mannen og meg enda... Og, jeg har ikke behov for å legge henne på eget rom enda heller. Om dere trives sånn er det jo veldig greit, planen min var jo egentlig samsoving til han var et år, minst. Jeg for min del drømmer fremdeles om familieseng, jeg... Men kan være Murmel har arvet etter faren sin, mannen min ville nemlig helst hatt eget soverom om han fikk lov. Noen er nok bare sånn at de sover bedre når de sover alene, og jeg skjønner det godt. Jeg også synes det er digg å ha sengen for meg selv innimellom. Når skal du til Oslo da? Jeg har i utgangspunktet alltid tid til en oslo-tur, men september er hektisk, så det spørs når. ***** Første natt på eget rom gikk strålende! Helt til han våknet, og forlangte å få stå opp klokken 4:55... Men han var så herlig der han lå i sengen sin og gliste til meg da jeg kom inn, at jeg bare måtte ta ham med inn i vår seng. Der lå vi og koste/snakket/ammet i nesten en time, og etterpå så vi på Uki på Youtube. Murmel ser egentlig aldri på tv eller noe sånt, men Uki på Youtube (på mobilen min) har vært redningen enkelte morgener når jeg har vært alt for trøtt til å stå opp. Og til og med jeg synes Uki er så søt at jeg smelter litt.. Men det virker som om han har sovet bedre, for jeg har bare vært der inne én gang i løpet av natten. Det går så som så med ammingen for tiden, han er veldig lite interessert og jeg tviler sterkt på at vi kommer til å holde på så lenge som jeg ønsker. Han vil ikke ha pupp på dagtid i det hele tatt lenger (annet enn som trøst, og da spiser han egentlig ikke) og nesten aldri om natten heller. Holder som regel å løfte ham opp og gi kos og smokk, så sovner han igjen. Nå får han velling på flaske før han legger seg, og det er han veldig glad i. Han skjønner hva som er i flaska og blir helt propell bare han ser den. Jeg er overrasket, for jeg får fremdeles ikke i ham grøt. Har til og med, i et desperat øyeblikk der jeg ikke hadde noe annet å tilby, prøvd å smakssette den med syltetøy, uten at det hjalp.. I dag skal han forresten i bursdag til nevøen sin og ha på seg vesten fra O'hara. Sammen med brune kordbukser, da er han såååååå kjekk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 3. september 2011 #538 Del Skrevet 3. september 2011 Her vil tøtta nesten ikke ha vanlig mat lengre.. Skulle ønske at hun spiste litt mer, men jeg kan jo ikke tvinge henne heller. Så det er mye nattamming også, litt slitsomt, men så lenge vi sover i samme seng så går det meste sånn i halvsøvne, heldigvis. Vi blir i Oslo lørdag 17.-21. september. Skal besøke en venninne mandagen, og flyet har retur 14.20 på onsdag. Ellers har vi fri. Jeg håper vi får mer dreisen på dette med mat og legging snart, for jeg ser helt klart at det kunne vært praktisk å overlate mer til mannen. Ikke for at jeg egentlig har noe annet å gjøre, men jeg er lei av å ha ansvar for absolutt alt selv.... Blir litt sliten... Liker du vesten kan jeg etterhvert strikke en i str 2 år også jeg synes de var litt fine,og det gikk kjapt å strikke de. Varm virker de også som. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 5. september 2011 #539 Del Skrevet 5. september 2011 Den helgen er vi i på hytten, og mandagen etterpå er det første dag i barnehagen for Murmel. Så da rekker vi nok ikke det. **** I natt sov Murmel fra 23 til 6! Da fikk han riktignok mme klokken 23, jeg orket ikke noe annet. Har mensen og føler meg skikkelig dårlig, så jeg orket ikke stå opp engang. Mannen ga flaske, det var spennende, for han har aldri tatt flaske før, men det gikk helt supert! Klokken 6 våknet han og fikk pupp, og sov videre i min seng til 8! Nå spiser han sånn, med veldig varierende klokkeslett: brødskive frukt brødskive middag velling Frem til nå har det vært mye amming på kveld og natt, og Murmel har vært sutrete. Han begynner å bli såpass stor nå, at jeg tror han også trenger å sove litt mer enn 2 timersintervaller han også. Etter vi begynte å gi velling, har han sovet til 22-23 før han ville ha pupp, men så har det vært hver 2. time gjennom hele natten igjen. Slitsomt for alle sammen. Mistenker at ammingen her er over snart, han vil jo aldri ha pupp på dagtid mer, og om han da får mme på kvelden, er det bare om morgenen igjen, og han har ikke pleid å ville ha pupp da. Får se hvordan det går, jeg er invitert bort til helgen, hadde vært deilig med en frihelg, men jeg er ikke klar for å gi opp ammingen heller. Om det skjer "naturlig" får det bare bli sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 5. september 2011 #540 Del Skrevet 5. september 2011 Da jeg oppdaget av J sov natta gjennom når jeg gav MME, var det avgjørende for meg. Ikke bare for min del, men merket også hvor mye mer opplagt hun er på dagtid når hun får en hel natts søvn! Så selv om det var veldig kjedelig å gi opp ammingen, og jeg gjerne skulle fortsatt mye lenger, innså jeg at det er viktigere at hun er mett hele natten, og at vi alle tre får oss nok søvn. Med det aktivitetsnivået babyene har i den alderen er det jo ikke rart at de trenger mer mat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg