Gå til innhold

K(a)os

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Er den vanskelig å slå sammen og få opp igjen? Jeg er så ekstremt dårlig på sånt.. :sjenert:

Herlighet som dagene flyr............ :daane:

I går var vi på helsestasjonen for 8-mnd.kontroll, og Murmel er endelig blitt 70 cm. Kan ikke beskyldes for å være lang han her altså.. :ler: Han har lagt på seg ca 600 gram siden han var 7 mnd, det er noe helt annet enn 300 gram i uka som han la på seg i begynnelsen, ja. Ellers er han helt perfekt som alltid!

Helsesøster var overrasket over at jeg fortsatt ammer. Siden jeg ikke ammer noe som helst på dagen lenger (Murmel har ikke tid), men ammer 5-6 ganger på natten, altså tiden mellom han legger seg og står opp. Hun mente de fleste ville ha kuttet nattamming nå, men det vil ikke jeg. Er ikke klar for å slutte å amme, og det plager meg virkelig ikke å løfte han over i min seng 2-3 ganger mens jeg sover. Nå sover han jo i egen seng også, og det er deilig. Jeg likte å samsove, men nå sover han så urolig at det ikke var like koselig lenger, siden jeg er så redd han skal falle ut av sengen. Han trives godt i sin egen seng også, så det er win-win!

Nå er vel sommeren over for denne gang, Murmel måtte kle på seg tykk lue og jakke når vi var ute nettopp. Det øsepøse-regner og jeg fryser om natten. Har funnet frem ullpysjene hans også.. :sjenert: Litt trist, men litt deilig også. Økonomisk sett er sommeren kjip for oss, så jeg er lykkelig når mannen endelig får penger fra lånekassen igjen. De kom for noen dager siden, og jeg har handlet haugehvis med klær til Murmel. Må jo forberede oss på barnehage-start, regner med han trenger mye mer nå enn før. Føles vemodig å ha handlet masse klær i 80 også, han er vokst ut av mye i 74. Hvor er babyen min blitt av? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, barnehagestart! Merker jeg gruer meg allerede :fnise: Når skal han begynne? Gleder du deg til å begynne å jobbe igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får han ikke økonomisk støtte om sommeren pga Murmelen??

Litt vemodig å handle klær i str 80-86 ja.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, barnehagestart! Merker jeg gruer meg allerede :fnise: Når skal han begynne? Gleder du deg til å begynne å jobbe igjen?

Han begynner 15. september-ish, men jeg skal være hjemme til etter nyttår, så det blir en forsiktig start. Så spørs det om jeg får jobb da, arbeidsmarkedet her vi bor er helt dødt.. :sukk:

Får han ikke økonomisk støtte om sommeren pga Murmelen??

Får han det? I så fall har vi seriøst gått glipp av noe. Trodde det bare gjaldt aleneforeldre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vemodig og trist å pakke ned alle klærne tøtta har vokst ut av. :sukk:

Jeg ammer også fortsatt på natta, tror ikke det var snakk om det nå når vi var på kontroll. Her spiser hun såpass lite på dagtid at jeg heller ikke tvinger gjennom ammeslutt. Samtidig, ved å amme på natta så blir hun vel mett slik at hun ikke orker om dagene.. :vetikke:

Her legger jeg henne i egen seng, men hun havner oppi vår etter første amming. Jeg er for trøtt til å legge henne over i hennes egen.. Og ikke aner jeg hvor mye jeg ammer heller, for jeg tror jeg sover meg gjennom det meste.. :sjenert:

Hvor stor er Murmelen nå? Vi var kontroll på tirsdag og hun er også 70 cm, og 9,2 kilo... Hun lå lenge på 97,5 persentilen, men er nå kommet seg ned mot mer 50 persentilen.

Ikke kryper hun heller, men hun står mye med rompa til værs, og ingen tenner har kommet heller.

Men, nyter man tilværelsen, åjah! :strix:

Eneste som er litt skår i gleden, er at vi har booket oss tur til London neste uke, men det tror jeg jammen utgår. Får se om det blir Oslo-tur istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den vanskelig å slå sammen og få opp igjen? Jeg er så ekstremt dårlig på sånt.. :sjenert:

Neida, jeg synes ikke det er så vanskelig :jepp: Det som er viktig er at bunnen skal rettes ut SIST når den skal opp, og den skal løftes FØRST når den skal slåes sammen ;) Men sånn er det vel med de fleste reisesenger..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg lest gjennom graviditetsdagboken din. Fytti katta for ei tøff dame du er, Marmot! Jeg må bare gi deg en stooor :klemmer: ! Jeg lo og gråt med deg gjennom alle de 85 sidene... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uff.. Det var ganske fælt egentlig. Rett etter han kom ut, ønsket jeg å bli gravid igjen ganske fort, men nå husker jeg mer og mer av hvordan det var og virkelig gruer meg til neste svangerskap. Hadde planer om to tette, men jeg sliter hardt med å se for meg at det skjer altså.. :sjenert:

Jeg har plutselig så lite tid til internett at jeg nesten lurer på om jeg burde legge hele dagboka død. Nå begynner mannen på skolen igjen i morgen også, og da blir det vel kanskje enda mindre tid. Gleder meg til å komme tilbake i normalt gjenge igjen, men det betyr også at permisjonen min er over om en mnd, og det gruer jeg meg veldig til..

Har ingen jobb å gå til heller, jeg er litt nervøs for akkurat det. I verste fall har jeg jo rett på dagpenger, men vil ikke det heller. Savner å jobbe, utrolig nok, og begynner å bli klar for å gjøre noe annet enn å gå hjemme med baby. Men arbeidsmarkedet her er så dødt, jeg kommer sikkert aldri til å få noen jobb. Og vi kan ikke flytte heller. Hele greia er litt fortvilende å tenke på, rett og slett.. :tristbla:

Murmel har nå fått to tenner nede, og han er så skjønn. Føler han står litt stille i "lære nye ting"-kategorien for tiden, men det er vel sikkert helt normalt det også. Han har lært seg et triks da; legger oppsiden av hånden mot munnen og lager lyder. Utrolig søtt å se på, må prøve å få det på video. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nei - jeg mener at han har krav på det ja.. Sjekk ut på lånekassen det er andre regler når man har fått barn. Da kan man også forsørgerstipend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsørgerstipend får vi nå i hvert fall, det gir jo litt mer enn tidligere år. Kommer godt med når barnehageplassen skal betales straks.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg elsker vogna mi. Jeg har tross alt hatt fire stykker, og dette er første gangen jeg ikke har lyst å bytte i det hele tatt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det visst høst. Skikkelig høst. Både Murmel og jeg er forkjølet. Jeg er snørrete og har vondt i halsen, har heldigvis ikke inntrykk av at han har vondt noe sted.

Bare 3 og en halv uke til han begynner i barnehage også nå..... :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk han fødselsstipend da, eller mottok du foreldrepenger fra NAV?

I såfall hadde han krav på penger i sommer også, hvis du ikke mottok foreldrepenger.

Huff, ja nå er det høst :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er høst ja :sukk: Ble liksom aldri noe ordentlig sommer...

Skummelt og spennende med barnehagestart! Her er det litt over en uke igjen :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk han fødselsstipend da, eller mottok du foreldrepenger fra NAV?

Jeg mottok jo foreldrepenger. Gjør det forsåvidt ennå, nesten en mnd. til. Da er jeg arbeidsledig. :tristbla:

Pupsi: Nei, det er det jeg føler også. Denne sommeren har vært kjip, sånn vær- og varmemessig sett.. :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjølet der også ja, god bedring til dere! :klemmer: Her er det og skikkelig høst, det pøsregner. :( I grunnen har det vel gjort det hele sommeren og så.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...