Gjest Marmot Skrevet 17. juli 2011 #441 Del Skrevet 17. juli 2011 Ja, men de er alltid sånn. Uansett hva man spør om, så er det vage svar, og det er slitsomt. Man skal aldri si ting rett ut i den familien, men alltid gå rundt grøten. Det blir mye misforståelser av det, en gang endte det med en skikkelig krangel og etter det har jeg vært litt mer distansert, for jeg orker ikke havne i sånne situasjoner igjen. Det er selvsagt kjipt om Murmel ikke får et nært forhold til besteforeldrene sine, men man kan jo ikke akkurat tvinge dem.. De er heldigvis veldig engasjerte og interesserte når de er her altså, og svigermor kjøper alt mulig til han hele tiden. Så jeg burde kanskje ikke klage, hadde vi bodd nærmere hadde kanskje ting vært annerledes. Nå har i hvert fall mannen sagt i fra at vi ikke kommer dit, så får vi se om de kommer hit en tur i løpet av sommeren da. ***** I natt har det vært slitsomt, han våknet og ville stå opp halv fem, (Fikk veldig medfølelse med Pupsi da...) og jeg var så trøtt at jeg nesten ble sint. Fikk han heldigvis til å sove igjen klokken 6 og jeg er blitt mester på å halvsove mens han pludrer ved siden av meg. At han ligger og sier "Pappa, pappa..." ved siden av meg er ikke det verste jeg kan oppleve. Han er så ufattelig skjønn, det er morsomt å se hvordan han virkelig "flørter" med meg for å få meg til å stå opp. Fine, fine ungen min. Tenk at jeg er så heldig at jeg fikk akkurat han! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 17. juli 2011 #442 Del Skrevet 17. juli 2011 Her hadde vi også vår første morgen klokka halv fem!! Trodde vi skulle bli gale Så rart, noe i lufta kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 17. juli 2011 #443 Del Skrevet 17. juli 2011 Her hadde vi også vår første morgen klokka halv fem!! Trodde vi skulle bli gale Så rart, noe i lufta kanskje? Håper bare ikke Goffel har smittet dere Man kan bli ganske grinete av å stå opp før 5 ja Men de siste dagene har vi bare latt være å kjempe imot, og bagynt dagen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 18. juli 2011 #444 Del Skrevet 18. juli 2011 Jeg blir også grinete av å bli vekt aaaaltfor tidlig.. Den dagen du skrev det innelegget startet Lilletassen dagen 3:30... Så koselig han sier pappa.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 18. juli 2011 #445 Del Skrevet 18. juli 2011 For noen slitsomme netter vi har for tiden, og det hjelper ikke at jeg aldri kommer meg i seng på kvelden heller. Gruer meg til å legge meg, for jeg vet at jeg må våkne igjen veldig snart.. I morgen skal vi treffe barselgruppa klokken 12 (heldigvis passe sent på dagen), så da håper jeg vi får en fin natt så vi er opplagte og klare for treff i morgen. Svigersene har forresten bestemt seg for å besøke oss om to uker. Gleder meg faktisk veldig, føler det er en evighet siden de har sett Murmel, gleder meg til å "vise ham frem", han er blitt så stor (ikke i str. altså, han har knapt vokst.. hehe) siden de så ham i begynnelsen av juni. Håper det blir koselig! Ellers; beklager min fraværenhet i andres dagbøker for tiden. Er helt utslitt for tiden, orker ingenting.. Mannen er forresten fortsatt helt super da. Må bare si det, siden alt var bare kjipt for en stund siden, han har virkelig skjønt poenget og er en helt super pappa og ektemann. I dag tok han med seg Murmel på butikken og hadde satt ham i fremsetet (med airbagen avslått selvsagt) og de hadde virkelig kost seg. Så da kom han hjem og fortalte at de skal ta en tur til Sverige på onsdag, og jeg får ikke være med.. Gleeeeeeder meg virkelig til en dag hjemme alene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 18. juli 2011 #446 Del Skrevet 18. juli 2011 Søtingene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 19. juli 2011 #447 Del Skrevet 19. juli 2011 Så koselig å lese om mannen din og hans engasjement for tiden, Marmot Håper virkelig det varer Kos deg masse på hjemme-alene-uten-baby-dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 19. juli 2011 #448 Del Skrevet 19. juli 2011 så godt å høre hvordan ting går her om dagen, og sikkert kos for mannen din å ha guttetid med Murmel, du får unne deg en goooood dag alene, du fortjener det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 19. juli 2011 #449 Del Skrevet 19. juli 2011 Så fint å høre at alt er så bra mellom deg og mannen igjen De får det nok helt supert på guttetur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 20. juli 2011 #450 Del Skrevet 20. juli 2011 Så bra det går fint mellom deg og mannen og ikke minst Murmel og mannen Du får sove når de er i Sverige da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 20. juli 2011 #451 Del Skrevet 20. juli 2011 Blir så glad av å høre at det går så mye bedre for dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 20. juli 2011 #452 Del Skrevet 20. juli 2011 Hvordan har det vært med en dag hjemme alene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 21. juli 2011 #453 Del Skrevet 21. juli 2011 Jeg koste meg veldig, og Murmel og pappa hadde kost seg de også! I dag har vi endelig hatt fint vær igjen, og siden alle fine dager må nytes har vi vært på lekeland med søsteren min og hennes familie + hennes svoger med familie. Til sammen var vi 13 stykker, og vi har hatt det helt supert! Murmel har endelig fått bade i oppvarmet basseng, og han elsker virkelig vann. Han plasker, spruter, dukker under og ler! Han er så flink til å leke alene nå, så jeg har slappet av i solen mens han har ligget/sittet på teppet i skyggen og kost seg med den rosa giraffen sin. Nevøene mine er også flinke til å underholde ham, og det synes jeg er nesten finere å se på enn noe annet. Virkelig, virkelig en deilig dag! Murmel var klissete og full av gress da vi kom hjem, og etter en rask dusj, sovnet han som en stein. Må bare litt over 12-13 åringer som bruker babybassenget til å trene på å svømme på rygg med beina som "motor". Det var ikke dypere enn at Murmel kunne stå og det rakk ham til under armene, så jeg skjønner ikke helt hvorfor de store ungene ville være der, men. De svømte rett på oss hele tiden, så jeg måtte le litt ondsinnet da en av dem svømte rett i veggen og fikk vondt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 21. juli 2011 #454 Del Skrevet 21. juli 2011 Fryktelig dumt at de skal benytte seg av babybassenget syns jeg når det faktisk er babyer som er der og koser seg. Fine bilder av dere på FB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 22. juli 2011 #455 Del Skrevet 22. juli 2011 NAV! Min periode med foreldrepenger gikk ut den 20. men jeg hadde jo fått overført fedrekvoten og trodde alt var i orden, helt til jeg bare fikk foreldrepenger til og med den 20. Gikk bort til NAV og spurte hvorfor, fikk svar: "Ojda, vi har gjort vedtak om overføring av fedrekvote, men glemt å gjøre vedtak om fortsatt utbetaling av foreldrepenger......" Er det i det hele tatt mulig!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 22. juli 2011 #456 Del Skrevet 22. juli 2011 Jepp, høres ut som nav det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 22. juli 2011 #457 Del Skrevet 22. juli 2011 Yes,da: det kalles NAV i et nøtteskall...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 24. juli 2011 #458 Del Skrevet 24. juli 2011 Ja, det er utrolig at det går an å være så teite. Hun dama prøvde seg med at jeg burde søkt om fortsatt vedtak om foreldrepenger, men jeg spurte hvordan i all verden hun mente jeg burde skjønt det når det ikke sto noen steder og jeg ikke fikk det opplyst de tre gangene jeg snakket med dem før jeg leverte søknaden heller. Så da ba hun faktisk om unnskyldning. Dette har så langt vært en surrealistisk helg. Det er helt grusomt, horribelt, forferdelig og tragisk det som har skjedd i Oslo. Jeg har vondt langt inni hjertet med tanke på alle de foreldre rundt om i Norge som nå opplever det som er mitt verste mareritt. Tenk å sende ungen din på politisk sommerleir og få den hjem i en kiste.... Tenk å være så kald at man tar barn av dage på den måten der... Samtidig har jeg hatt en veldig fin helg. Skammer meg nesten litt for å si det.. Vi har nemlig hatt besøk av noen bekjente fra fredag til lørdag, og tror vi trygt kan si de er gått fra å være bekjente til et godt vennepar. Utrolig koselige, fine mennesker. Vi har klart å ikke ha nyhetene på hele døgnet, og heller kost oss sammen med god mat og fine samtaler. Neste helg skal min mann og kona i venneparet på en "event" i forbindelse med vår felles interesse, og siden jeg ikke kan bli med pga. Murmel, kommer mannen i venneparet hit for å holde meg med selskap. Et annet vennepar med felles interesse skal også overnatte her, siden kona er gravid og ikke helt sikker på om hun orker å være med på alt som skjer (det foregår ikke langt unna oss, så det er mulig å reise frem og tilbake, selv om de andre overnatter der). Blir fullt hus i så fall. Jeg føler vel at vi ikke kan la livene våre stoppe opp pga. det som har skjedd, samtidig føles det surrealistisk å skulle glede seg til noe når man tenker på alle de som har det så vondt nå.. I dag skal vi i bursdag til ene nevøen min, ble så satt ut av alt som har skjedd at jeg har glemt å kjøpe gave. Håper en 9-åring ikke blir lei seg for penger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 25. juli 2011 #459 Del Skrevet 25. juli 2011 Vi har endelig fått en tann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 25. juli 2011 #460 Del Skrevet 25. juli 2011 Høres ut som en hyggelig helg ja Jeg har også hatt det hyggelig, men det betyr jo ikke at man ikke bryr seg om det som har skjedd Så gøy med første tannen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg