Neala Skrevet 8. desember 2011 #741 Del Skrevet 8. desember 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 12. desember 2011 #742 Del Skrevet 12. desember 2011 Murmel begynte dagen med et svalestup ned fra stellebordet. Jeg sto ved siden av og holdt ham fast, men han klarte å vri seg sånn at jeg mistet grepet et bittelite sekund, og det er alt som skal til. Siden jeg hadde hendene på ham, fikk jeg fatt i ham før han landet helt, han er såpass stor at han tok seg for, og det lå et håndkle sammenkrøllet akkurat der han landet, så han slapp unna med bittelitt neseblod og ingen kul eller noe som helst. Men det kunne gått ille, siden han stupte ned med hodet først. Jeg er alltid så irritert på mannen for at han slenger fra seg håndklærne sine på gulvet, men nå kan jeg jo være glad for det. Uff, fæl start på dagen altså. Heldigvis hylte Murmel med én gang, og roet seg etter bare et minutt eller to, men vi ringte fastlegen likevel. Han sa vi skulle se det an, siden han ikke hadde vært bevistløs, og det var vel det jeg hadde tenkt selv også. Stakkars lille babyen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 12. desember 2011 #743 Del Skrevet 12. desember 2011 Uff sånt er så ekkelt Godt det ser ut til å gå bra da Gruer meg egentlig til vesla blir mer bevegelig og til alle blåkuler og kutt som da kan komme jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. desember 2011 #744 Del Skrevet 12. desember 2011 God til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 12. desember 2011 #745 Del Skrevet 12. desember 2011 Uff det er så skummelt når dem faller sånn, du husker vel når Bumba bestemt seg å krabbe første gangen i storsenga vår og krabbet rett ut og falt styggt i gulvet men som du sier er det bra dem gråter for gråter dem ikke etter sånn begynner man å bekymre seg for hjerneristelse og sånn. Når Bumba begynnte å bevege seg sånn på stellebordet begynnte jeg en liten stund å bytte på gulvet med matte under rett og slett så jeg ikke fikk dette problemet eller redselen at hun skulle dette........plutselig en dag var det greit å ligge stille på stellebordet hehe så det går nok over Ha en fin uke, er ofte innom men glemmer å legge in ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 12. desember 2011 #746 Del Skrevet 12. desember 2011 Uff, det hørtes skikkelig ekkelt ut. Det er skrekken min at noe slikt skal skje. Vi har fliser under stellebordet, så blir et hardt fall i såfall Heldigvis står stellebordet inneklem mellom tre vegger, så da er det iallfal bare en vei han kan dette. Håper murmel har det bra, og ikke minst mamman også da - skjønner at man synes slikt er ubehagelig altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 12. desember 2011 #747 Del Skrevet 12. desember 2011 Huff, så ekkelt. Heldigvis tåler de ganske mye disse små, og vi mødrene slipper unna med skrekken når sånt skjer. Og heldigvis glemmer de fort sånt! Men selvsagt er det ekkelt. Håper det går bra med Murmel! Regner med at litt (mye) kos gjør nytten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 12. desember 2011 #748 Del Skrevet 12. desember 2011 Det virket som det gikk veldig bra dette, han har ikke et eneste blåmerke en gang, annet enn et på armen fordi jeg tok tak i ham. Litt ekkelt å tenke på at jeg har holdt ham så hardt at han fikk blåmerke, men det er jo tullete å føle det egentlig... Nå er han i barnehagen, følte det var litt viktig at han kom seg dit, siden han hadde hatt fri siden forrige mandag. De ringte og sa han hadde det helt fint, bare litt blod fra nesen, men det er nok mest fordi han er så snørrete og da tar det vel lenger tid før neseblodet stopper helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 12. desember 2011 #749 Del Skrevet 12. desember 2011 huff, for en skummel opplevelse! Godt det går bra med Murmel Husker da J falt ut av senga, jeg tror jeg gråt mer enn henne.. Det er så vondt for mammahjertet når noe sånn skjer! Ha en fin mandagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 12. desember 2011 #750 Del Skrevet 12. desember 2011 Godt det gikk så bra! Her har vi opplevd at hun ramla ut av senga, ille... Jeg har så godt som aldri stelt henne på stellebordet etter det. Hun bæsjer jo på potta hver morgen, så det er liksom ikke noe pæs. Ellers opplevde vi jo at kaffekanna eksploderte her om dagen, men ingen ble skadet, heldigvis. God mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 13. desember 2011 #751 Del Skrevet 13. desember 2011 Husker da J falt ut av senga, jeg tror jeg gråt mer enn henne.. Ja, det kom "noen" tårer fra meg også, jeg fikk så dårlig samvittighet. Heldigvis er mannen flink til å fortelle meg at han så jo at jeg holdt i ham, så jeg kunne ikke gjort noe annerledes uansett og det er ikke min feil. Men uff... I natt sov Murmel fra 18 til 6.15 uten å våkne for nattmåltidet sitt, det er første gang. Han har pleid å få en flaske i 23-tiden, og jeg har gruet meg til jeg evt. måtte tvinge ham til å slutte med den (har ikke gjort det ennå fordi han gikk sånn ned i vekt at jeg var mer opptatt av å få i ham den maten han ville ha), så jeg blir særdeles lykkelig om dette ikke bare er en engangsgreie, men at han sover rundt av seg selv fra nå av. Lov å håpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 13. desember 2011 #752 Del Skrevet 13. desember 2011 Krysser fingrene for hel natt i natt også Her har vi gått tusen steg tilbake, og forrige uke ammet jeg minst 10 ganger fra hun la seg til vi stod opp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 14. desember 2011 #753 Del Skrevet 14. desember 2011 Her har vi gått tusen steg tilbake, og forrige uke ammet jeg minst 10 ganger fra hun la seg til vi stod opp... Uff, sånn var det her også på slutten. Jeg fikk ikke sove mellom ammingene, så da måtte jeg bare gi flaske i et desperat forsøk. Hadde håpet han ville fortsette å ammes på dagtid, men det ville han ikke, så da var det slutten på ammingen for vår del. I natt sov han fra 18 til 6.55! Er det virkelig mulig at han kutter ut nattmåltidet helt av seg selv, så enkelt? Eneste ulempen med dette er at han nok er skikkelig sulten når han våkner om morgenen, så det er slutt på å ligge og høre på koselig småbabling i babycallen, han våkner med et hyyyyyyl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 14. desember 2011 #754 Del Skrevet 14. desember 2011 Så deilig at han sover rundt! Jeg trodde også det var for godt til å være sant da J kuttet ut nattmåltidet. Hadde gått og gruet meg til å ta "kampen" med å kutte den Her våkner hun også med et hyyl om morgenen, og kan ikke få flaska fort nok. Så jeg blander mens mannen tar henne opp, og da er den som regel klar akkurat før det blir helt krise.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 14. desember 2011 #755 Del Skrevet 14. desember 2011 Vi har jo lagt oss til den vanen med helt rolig og stressfri morgen uten matservering, siden han sov til 7 og ble levert til frokost i barnehagen klokken 8. Men det kan vi bare glemme nå, skjønner jeg. Lurer på om vi skal gi grøt eller bare en liten melkeskvett? Vil helst at han skal fortsette å spise frokost i barnehagen, fordi han spiser mer der, pluss at om han spiser frokost 7 i stedet for 8, blir det en time lenger mellom frokost og lunsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 14. desember 2011 #756 Del Skrevet 14. desember 2011 Her gir vi melk enn så lenge, (jeg er jo så bortskjemt med at jeg har ei jente som sover videre et par timer til etter flaska i 6-7 tiden.. ) men jeg er også litt usikker på hvor lenge vi skal fortsette med det, og heller gå over til å gi henne grøt når hun våkner i den tiden. Men sånn som det er nå kommer det da til å bli et himla leven her frem til grøten er ferdig og vi har fått satt oss ved bordet i og med at hun er så innmari sulten når hun våkner.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 14. desember 2011 #757 Del Skrevet 14. desember 2011 Jeg har stort sett fullammet henne i den siste uken, hun har hatt mye smerter, og fått påvist uvi nå Men jeg tror og at øvertennene er på vei, det er hvertfall på tide, og hun våknet mange ganger med et hyl og tårer og smerter. Bedre nå heldigvis, for jeg må ærlig talt si at jeg er litt lei av amming... Men ja, selvsagt er jeg glad for at jeg har såpass med melk enda, spesielt når hun var veldig syk. Jeg ville prøvd med bare en melkeskvett, om du ønsker han skal spise i barnehagen. Spiser han ikke grunnet at han ikke er sulten, så får du heller gi han grøt hjemme? Vi er forresten i sentrale strøk, si fra om du er her før jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 19. desember 2011 #758 Del Skrevet 19. desember 2011 Det var ikke så lenge han sov hele natten, de siste nettene har det vært mye tull. Han våkner og gråter, vi gir melk, kanskje av gammel vane, men det virker umulig å roe ham uten. I natt fikk han melk 21.30 og en gang i to-tiden. Så var han våken halv fire, da ville han bare ha litt mammakos før han var klar for å sove igjen. På onsdag reiser vi til svigersene på juleferie og skal sove alle tre på samme rom, det kjenner jeg at jeg gruer meg litt til, men håper det går bra. Mannen snorker, Murmel snorker... Men jeg gleder meg veldig, veldig til å feire jul med ham, julen i fjor var jeg så bortevekk at jeg knapt husker den. Gleder meg til ni dager der jeg slipper å bekymre meg for rydding og husvask også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 19. desember 2011 #759 Del Skrevet 19. desember 2011 God jul! Kos dere masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 19. desember 2011 #760 Del Skrevet 19. desember 2011 Kos dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg