Gå til innhold

K(a)os

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Vi har vært hos barnelegen i dag, og fikk med oss en boks Nutramigen hjem for å teste. Jeg var litt nervøs nå, men Murmel drakk det helt uten en eneste protest. Hadde oppi en halv ts sukker etter tips fra barnelegen da, vet ikke om det hadde gått uten? Får teste i morgen.

Ellers hadde ikke barnelegen så mye å si, siden barnehagen tøyset det til, har vi ikke fått testet helt melkefritt (utenom MME'en) i mer enn en uke, men jeg synes jeg begynner å se tegn til bedring i hvert fall. Blir spennende å se hvordan det går når vi gir Nutramigen også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom og legger igjen spor - ser ut til at jeg har mistet en haug dagbøker fra Mine Innlegg - så må på rundtur her for å få alle på plass igjen :fnise:

Jeg leser nok mer enn jeg skriver her inne... :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at han tok den! N tar også Nutramigen uten problem. Jeg syns den smaker høgg, da :ler: Håper virkelig det bedrer seg nå, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

:klemmer:

Jeg har ikke orket å smake på Nutramigenen, synes pulveret luktet grusomt. :fnise: Nå fikk han nettopp en liten flaske til, og mannen glemte sukkeret i, det var visst ikke noe trøbbel det heller. Heldigvis, da kan vi droppe sukkeret, jeg har ikke voldsomt lyst til å gi ungen min 3-4 ts sukker hver dag.

I morgen er det barnehagen igjen, og på torsdag er det småbarnstreff så da er det barnehagefri. Tenker han skal i barnehagen igjen på fredag, merker han kjeder seg lett når han er hjemme med meg og blir sutrete. I helgen er det julemarked her i byen, med julegrantenning på lørdagskvelden. Murmel skal ha på nisselue, og jeg gleder meg så vannvittig! :hjerte: Etterpå får vi besøk av verdens beste vennepar, så dette blir en super helg!

Han har forresten fått et voldsomt aktivitetsnivå i det siste, så det er veldig tydelig at han var sliten og slapp pga. han spiste så lite. Nå sover han bare to korte lurer på dagtid, og det er så deilig, for da rekker vi faktisk å gjøre noe mellom lurene. Når han bare var våken 1-2 timer og alt skulle gjøres (mating, stell osv.) fikk vi ikke gjort noe. Også har han plutselig lært seg så mye nytt, nå øver han iherdig på å reise seg opp etter bordkanten.

Forresten, noen av dere har kjøpt skinntøfler fra ebay, ikke sant? Hva søker jeg på? Og holder de seg godt på foten og sklir ikke? Murmel trenger tøfler som ikke vrir seg når han "krabber" rundt i stuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er en selger med mange tøfler. Jeg er veldig fornøyd med de! Holder seg på foten uten å stramme, selv om hun river og biter i de mens de er på foten :fnise:

Edit: Jeg har disse til N, og de er jo så søte :rodmer:

Endret av chico
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk at han er et år snart. Én uke igjen i dag! :rodmer:

Tenkte på det i morges, for ett år siden var jeg gravid og vannvittig dårlig. Det vonde å tenke på er at jeg skjønte ikke selv hvor dårlig jeg var. Jeg var så lei meg for at det ble keisersnitt, men det er jo ikke noe de gjør for gøy, spesielt ikke såpass lenge før termin.

Og for et år siden tror vi fremdeles Murmel var jente! :fnise:

Jeg husker hvor utrolig lei meg jeg var da de oppdaget feilen, mens nå skjønner jeg ikke hva som gikk av meg. Jeg er så vannvittig heldig som har fått den fineste sønnen i hele verden. Dette året har vært det mest fantastiske i mitt liv, men kanskje også det tyngste? Hele tiden har jeg sagt at "jeg elsker denne alderen", og det har jeg virkelig gjort også. Nå er han ett år, og det er enda mer fantastisk enn før. Men også det mest slitsomme det har vært til nå, Murmel skjønner så mye, men siden han ikke har noe særlig muntlig språk, blir det mye frustrasjon når vi ikke skjønner hva han vil.

På torsdag kommer svigermor, og på lørdag er det bursdagsfeiring. Jeg gleder meg, selv om det blir litt ekstra utfordringer nå som vi må ha melkefritt. Smakte en erstatning for fløtekrem laget av soya, det var veldig, veldig godt, så da slipper jeg å bekymre meg for det i hvert fall.

Og på søndag er det første søndag i advent! Herlighet som jeg gleder meg til jul!! :rodmer: :rodmer: :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

I dag har jeg ettåring!

Det føles omtrent sånn: :rodmer::bond::strix::daane::hjerte::grine::sjokkert:

Om 30 minutter er det akkurat et år siden det mest ubeskrivelige øyeblikket i mitt liv; da jeg hørte ham gråte for første gang.

Jeg er verdens heldigste mamma! :strix: :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...