Gå til innhold

Søker nye jobber - trives ikke i nåværende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Flyttet" fra stort selskap til liten organisasjon, og syns overgangen ble for voldsom. Har jobbet på det lille stedet i bare 9,5 måneder.

De få kollegene virker fullstendig fjerne, sitter i sin egen verden og drøfter aldri noe. De trives visst med det.

Merkelig stil og kultur på det nye stedet...savner det store selskapet. Sjefen er også det mest usjermerende vesen jeg har vært borte i. han eier ikke sosiale antenner, og oppfører seg slik mange en gang ikke tør mot sine aller nærmeste...pinlig.

Savner et noe mer utadvendt sted, og større bedrift/selskap! Men det er ikke bare å bytte på dagen. Ting tar tid.

Vi er så få...og må si de andre er dølle :sukk: . Skikkelig kleint å være der. Tar alltid korte lunchpauser..orker ikke sitte med de lengre enn nødvendig.

Håper det kan gå raskt å få ny jobb som betaler bedre i større bedrift. Hvordan holde ut??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om jeg var deg ville jeg bitt meg i det og søk videre , eventuelt ta en alternativ jobb i mellom tiden før du finner en jobb du vill ha .

Drømmejobben er ofte vanskelig og tar lang tid å finne, er det uutholdelig ville eg sluttet på dagen og tatt me jobb i kassa på rimi i mellomtiden , hehe :)

Om du velger å holde ut helt til du finner en passende jobb ville jeg prøvd å kjøre litt deres stil, holde seg for seg selv , gjør oppgavene dine og gjerne gå ut å ta en litt lang lunch å få frisk luft.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg var deg ville jeg bitt meg i det og søk videre , eventuelt ta en alternativ jobb i mellom tiden før du finner en jobb du vill ha .

Drømmejobben er ofte vanskelig og tar lang tid å finne, er det uutholdelig ville eg sluttet på dagen og tatt me jobb i kassa på rimi i mellomtiden , hehe :)

Om du velger å holde ut helt til du finner en passende jobb ville jeg prøvd å kjøre litt deres stil, holde seg for seg selv , gjør oppgavene dine og gjerne gå ut å ta en litt lang lunch å få frisk luft.

Lykke til :)

Kassejobb ville nok ikke ha dekket utgiftene, men takk for tipset.

Må nok bare holde ut..og selv om det er uhyre lite miljø og få kolleger, og lunchen er inn i et trangt, lite rom, får man blåse i om det er "usosialt" å gå ut hver dag i lunchen. Enhver må vell få ha lunch hvor den vil.

Så ikke anna å gjøre enn å søke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistrivdes så sterkt at jeg sa opp uten å ha en annen jobb å gå til. Vågalt, men det ga meg en ekstra dytt for å virkelig intensivere jobbsøkingen og da oppsigelsestiden gikk ut gikk jeg rett inn i en annen jobb. Det var lettere å holde ut på jobb etter at jeg hadde sagt opp også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistrivdes så sterkt at jeg sa opp uten å ha en annen jobb å gå til. Vågalt, men det ga meg en ekstra dytt for å virkelig intensivere jobbsøkingen og da oppsigelsestiden gikk ut gikk jeg rett inn i en annen jobb. Det var lettere å holde ut på jobb etter at jeg hadde sagt opp også.

Da tar man en urimelig stor sjanse. Og, har man faste, store utgifter, så er ikke det der å anbefale.

Dessuten: når du snakker med potensielle arbeidsgivere, vil de spørre deg om hvor lang oppsigelsestiden din er. Da må du informere om at du ikke lengre jobber der. Det virker jo voldsomt...de vil jo lure på hva som har skjedd, hva som er så ille der, og det vil lukte depsperathet, i og med at alle nye steder vil forstå at du "tar hva som helst": hvilket ikke er bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, Hurra! har fått et jobbintervju i et selskap jeg kan tenke meg å jobbe i. Håper det går bra, er i slutten av neste uke. :) Kjekt at det skjer noe. Har mye mer lyst til å jobbe med de tingene i det selskapet :) Håper de vil ha meg....jeg vil ikke jobbe mer der jeg nå er ansatt: sjefen og de få kollegene er bare merkelige...fjern stemning, og veldig uinspirerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...