Gå til innhold

Hvor gamle er dere?


Envy

Anbefalte innlegg

Hei dere! :)

Med "unge mødre feberen" som sveiper over landet begynner jeg å føle meg så fryktelig gammel.

Er snart 23 år og jeg og sambo har planlagt å begynne å prøve januar 2012, vil da altså være minimum 24 før førstemann kommer. Vet at dette ikke er gammelt per definisjon, men er det gammelt i forhold til den normalen som er i ferd med å vokse frem?

Hvor gamle er dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var 24 da vi begynte å prøve for å si det sånn, det har tatt noen år... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes absolutt ikke du skal føle deg gammel når du er 24 år og får barn. Etter min mening er du en ung mor da :)

Jeg syntes jeg hører det motsatte hele tiden, har ikke hørt om noe ung-mødre feber men tvert imot at gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende i norge bare øker pga av at folk utdanner seg mer, reiser etc.

Men uansett bør man ikke stresse for alderen, man bør få barn når man føler at man er klar for det,- måtte det være 19 eller 40 år :D

Lykke til med prøvingen :goodbye:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjennomsnittet ligg framleis på ca 28 år for fyrstegongsfødande. Antall tenåringsgravide er lavt. Trur berre det er slik at unge mødre har fått meir fokus mtp diverse TV-seriar, ikkje at det har blitt fleire av dei. Å vere 24 år når ein får fyrstemann, er jo heilt fint. Ung, men ikkje for ung.

Eg var 22 då eg fekk min fyrste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 25 senere i år. Jeg og mannen har prøvd i et drøyt halvår. Jeg synes 24-25 er en fin alder, litt under gjennomsnittet, og fortsatt forholdsvis ung :) Håper vi lykkes snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste er nok rundt 30 + -, fordi mange tar utdannelse, og mange må finne seg maken i livet sitt + at man må etablere seg. Så da blir det sånn.

ALderen er perfekt for hver enkelt, uavhengig om man e 19 eller 40.

Det passer liksom beste for hver enkelt når det skjer, men kanskje ikke alltid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 24 da jeg ble gravid med lillejenta, 25 da hun ble født. Så utfra signaturen kan man vel da regne seg frem til omtrent hvor gammel jeg er nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 26, min mann 29, og vi skal begynne prøvingen til høsten. Så du er absolutt ingen gammel mor! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 26, og har 4 år igjen av jusstudiet før jeg i det hele tatt skal tenke på å begynne å få barn.. Blir nok en gammel mor da ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 og mannen 29 :) Har prøvd i fire år nå, så begynte jo når jeg var 26 :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler meg gammel i forhold til de andre her inne. jeg blir snart 33 og han er 35.vi prøver på vår føste mirakel

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 30 og mannen 29 :) Har prøvd i fire år nå , så begynte jo når jeg var 26 :sjenert:

Off topic: Jeg fikk litt vondt når jeg leste dette! Til deg :blomst: Håper det klaffer snart! :hjerte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 21 når vi startet prøvingen, og 23 når vi hadde vårt første IVF forsøk. Jeg var nesten 25 når jeg endelig ble mamma. Mannen min er tre år eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 28 og 27 da vi begynte, siden det har vi tilbragt litt over tre år på en humpete vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...