Gå til innhold

Satt tilbake 4 uker- noen andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på ultralyd forje uke. Ble litt forvirra og "irritert" da jordmora mente at ungen nok var 12-14 uker i plassen for 18. Selv klarer jeg ikke helt å forstå hvordan det går seg til. Men ungen var vist ikke større en en unge på ca 13 uker +/-. Noen andre som har opplevd det samme? Hvilken dato stemte for dere, mens/legetermin eller ul termin? Skal tilbake i juni for å sjekke opp, men er jo såå lenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når fikk du positiv gravieitetstest da?

Om du fikk positiv test for 14 uker siden, så må barnet ditt være veldig lite. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt tilbake litt over to uker. Fikk det ikke til å stemme da jeg var på privat ultralyd i uke 6, og så et lite hjerte som slo. Jeg fødte 2 dager før "min" termin, og gutten vår var 3,6kg;-) Hvis du mener at den nye terminen er feil så stå på og pass på at det kommer sammen med papirene dine i tilfelle du kommer på overtid. Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Venninna mi ble også satt tilbake. Hun hadde hatt ustabile sykluser da. Babyen ble født noen dager før UL-termin (og tre uker etter menstermin) og var 2,5 kg og 47 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner ble satt tilbake 5 uker og fødte etter UL-termin. Hun var i tillegg stor og trodde ikke på terminen enda hun hadde flere ul`er som bekreftet det samme, så det ble noen lange 6 uker før barnet endelig kom!

Der mente de at hun meste sannsynlig hadde hatt en SA og så blitt gravid igjen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Godt og høre at andre har opplevd det samme. Mens har vært regelmessig, og siste var i begynnelsen på januar. Og om jeg bare skulle vært rundt 12-14 uker på vei, så burde jeg hatt en blødning i februar og. Rart om det plutselig skulle bli uregelmessig akkurat da :P

Kjenner også at det blir noen ekstra lange uker nå som jeg plutseligen er så "lite" på vei i forhold til det vi først trodde. Men ingenting er jo helt avklart enda da. Skal tilbake på ul i slutten av juni, så får se hva som blir sagt da :) Er litt kjedelig å gå rundt og ikke vite noen ting- verken dato eller hvor langt vi er kommet. Eneste vi vet er at vi får en nydelig liten krabat i løpet av året :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt frustrasjonen din, men det kan visst forekomme av og til, uten at jeg kan fortelle deg hvorfor. Jeg har to venninner som har blitt satt tilbake i hhv 3 og 5 uker. Begge har født omkring den nye terminen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Godt og høre at andre har opplevd det samme. Mens har vært regelmessig, og siste var i begynnelsen på januar. Og om jeg bare skulle vært rundt 12-14 uker på vei, så burde jeg hatt en blødning i februar og. Rart om det plutselig skulle bli uregelmessig akkurat da :P

Kjenner også at det blir noen ekstra lange uker nå som jeg plutseligen er så "lite" på vei i forhold til det vi først trodde. Men ingenting er jo helt avklart enda da. Skal tilbake på ul i slutten av juni, så får se hva som blir sagt da :) Er litt kjedelig å gå rundt og ikke vite noen ting- verken dato eller hvor langt vi er kommet. Eneste vi vet er at vi får en nydelig liten krabat i løpet av året :P

Men når fikk du positiv test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt tilbake 3 uker, og tror fortsatt ikke helt på den.. Nå ble jeg gravid igjen bare 5(5 eller 6) mnd etter fødsel, men jeg kan likevel ikke helt forstå et såpass stort hopp som 3 uker. UL-mål viste i uke 29 at fosteret var +9%, og symfysemål hos jordmor ligger godt over gjennomsnittet. Men nå er ikke babyen født enda, så jeg kan jo ikke si hvilken termin som stemmer.. Sykehusbagen skal uansett bli pakket snart, jeg er forberedt på å komme i vegen f.eks 10 juni, UL-terminen er 21 juni. ("min" termin var 1 juni.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk positiv graviditetstest er uvesentlig- jeg vet akkurat hva den sier og hvor langt jeg var i forhold til ul termin og i forholdt til menstermin.

Syns det bare er så utrolig rart, alltid hatt regelmessig mens- og plutselig skulle det hoppe over en omgang denne gangen.

Rare greier. Jeg hadde forbredt meg på at jeg kunne bli satt tilbake, men over hodet ikke tenkt at det kunne bli så langt. Og det rareste av alt er jo at min baby ser like stor ut på bildene som en på 18 uker ser ut. Og de målte lårbeinet(?) og det var da hun sa at hun ikke trodde det var så gammelt som vi mente. Syns det er litt skummelt og. Om jeg skulle gått overtid når den tid kommer, og egentlig min dato stemmer. Kan jo være risikofult både for meg og barnet. Blir spennende å se hvilken dato som stemmer for deg da, Mamaloco :D Håper din stemmer, for da er det kortest tid :D Lykke lykke til med fødselen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige svskap var det en idiot av en gynekolog som bestemt mente at jeg var 4 uker bak,jeg fødte to uker overtid,etter å ha blitt satt i gang fordi ungen var mer enn stor nok..fikk samme idiot igjen,og fikk bytta han ut- da han prøvde samme stunt igjen. Flytta termin med en måned,mens ei anna flytta den to DAGER ift menstermin...hvis u er usikker - be om en ekstra sjekk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige svskap var det en idiot av en gynekolog som bestemt mente at jeg var 4 uker bak,jeg fødte to uker overtid,etter å ha blitt satt i gang fordi ungen var mer enn stor nok..fikk samme idiot igjen,og fikk bytta han ut- da han prøvde samme stunt igjen. Flytta termin med en måned,mens ei anna flytta den to DAGER ift menstermin...hvis u er usikker - be om en ekstra sjekk!!

Det er akkurat det jeg er redd for. Men får håpe vi får en ny jordmor når vi skal tilbake om noen uker. Og krysse fingrene for at det er VÅR dato som stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også satt tilbake mye, men de er enda usikker på hvor mye. Derfor skal vi tilbake på UL i slutten av mnd. Jeg klarer heller ikke helt å forstå det, hvordan kan de bomme så kraftig? Jeg prøver å tenke at det er legetermin som stemmer en så lenge, så får vi bare håpe det ikke blir så mye :) Veeeldig kjedelig å vente enda lengre en vi allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble satt tilbake 3,5 uker! Skjønner frustrasjonen din, det blir lange uker, spesielt hvis man da plutselig ikke er gjennom den "usikre" perioden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå vertfall godt å høre at det er flere. Var jo heldigvis over de usikre ukene da, men syns det var litt ekkelt at vi hadde offentliggjordt det så tidlig. Kunne gått skikkelig galt. Og vi som drødde det litt lenger og, bare for å være på den sikre siden, så var vi ikke det i det hele tatt. Men alt har heldigvis gått fint :) Så satse på det fortsetter i samme vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt tilbake 3 uker med førstemann. Jordmor sørget da for at overtidskontroll på sykehuset ble avtalt midt i mellom de to terminene. Var på kontroll på sykhuset 3 ganger, og samtlige gynekologer mente da at terminen nok nettopp var midt i mellom menstermin og ul-termin. Ble strippet og igangsettelse ble planlagt dagen etter UL-terminen. Men så startet fødselen av seg selv på UL-terminen.

Snakk med jordmor/fastlege, slik at overtidskontroll tas når DU tror du er på overtid. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest najki

Jeg ble også flyttet tilbake ca 3 uker, men i mitt tilfelle er det nok ganske korrekt.

Syklusene var ustabile, og på to ultralyder sa den ene 17.okt mens den andre sa 20. Jeg tror derfor de vet hva de snakker om i mitt tilfelle :)

Det eneste er at det er så kjedelig å vente i noen uker ekstra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også satt fire uker tilbake. Men er nå i uke 28 og etter fem UL hos tre forskjellige tenker jeg art det sikkert stemmer.... Men var urolig kjipt å plutselig være seks uker på vei når vi egentlig trodde det var ti....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang UL og at babyen så lik ut: De ser jo relativt like ut, det er derfor de måler lårbein og andre ting for å se hvor stort barnet er. Man blir kalt inn mellom uke 18 og 20 fordi de fleste barn er like store i denne perioden, så det er lettest å anslå termin. Så om de målte barnet til å være mindre så stemmer nok den terminen. Ny kontroll vil jo avdekke et avvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...