Gå til innhold

Bikinireklamen til H&M

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men folk slutter ikke å bry seg: folk tror noe som det er umulig å oppnå er normalt. Klart jeg vil påpeke det når jeg ser at folk her inne synes at dette er et fantastisk ideal.

Mann her, synes hun har en flott kropp og heller ikke nødvendigvis photoshoppa, det finnes jo folk med nærmest perfekt utseende og de blir gjerne modeller. Likevel så ser jeg jo ikke på det som noe slags ideal som jeg måler enhver kvinne opp mot. Eller er dette ei damegreie og ikke noe med hva menn egentlig tenker??

Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Det virker jo ikke sånn, når folk her inne snakker om hvor fine pupper og mage hun har. "Sånn skulle jeg hatt!"

Ja, det kan du få om du redigerer bilder av deg selv. Modellen ser ikke sånn ut selv en gang.

Men selv om modellen er retusjert er det jo ikke usannsynlig at hun ser bra ut til vanlig. Kanskje ikke sååå perfekt men..

Skrevet

Mann her, synes hun har en flott kropp og heller ikke nødvendigvis photoshoppa, det finnes jo folk med nærmest perfekt utseende og de blir gjerne modeller. Likevel så ser jeg jo ikke på det som noe slags ideal som jeg måler enhver kvinne opp mot. Eller er dette ei damegreie og ikke noe med hva menn egentlig tenker??

Det er liten tvil om at det er photoshoppa, men ja: det er en damegreie. Man måler seg selv mot idealer som det ikke er mulig å leve opp til. Det har null å gjøre med hva menn tenker og alt å gjøre med hva kvinner tenker.

• Liker 2
Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Har ikke fått med meg reklamen engang :gjeiper:

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Det er liten tvil om at det er photoshoppa, men ja: det er en damegreie. Man måler seg selv mot idealer som det ikke er mulig å leve opp til. Det har null å gjøre med hva menn tenker og alt å gjøre med hva kvinner tenker.

Phø akkurat som om en mann ikke hadde tenkt det samme om han så den perfekte mannen?

Skrevet (endret)

Men selv om modellen er retusjert er det jo ikke usannsynlig at hun ser bra ut til vanlig. Kanskje ikke sååå perfekt men..

Jeg har da ikke sagt at hun ikke ser bra ut til vanlig. Det gjør hun sikkert, men selv ikke det er bra nok, til og med det må fikses på. Våre skjønnhetsidealer er kunstige, og sånne reklamer er med på å opprettholde et kunstig ideal.

Endret av chikako
  • Liker 4
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg har da ikke sagt at hun ikke ser bra ut til vanlig. Det gjør hun sikkert, men selv ikke det er bra nok, til og med det må fikses på. Være skjønnhetsidealer er kunstige, og sånne reklamer er med på å opprettholde et kunstig ideal.

Det er sant, men vil ikke påstå at det bare er h&m som holder på slik.

Skrevet

Phø akkurat som om en mann ikke hadde tenkt det samme om han så den perfekte mannen?

Kan du slutte å kverulere om ting jeg ikke har påstått?

Nå tolket jeg det som om denne mannen fortalte at han som mann ikke rangerer "vanlige" kvinner mot photoshoppede modeller. Det gjør vel ikke vi kvinner med vanlige menn heller.

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Kan du slutte å kverulere om ting jeg ikke har påstått?

Nå tolket jeg det som om denne mannen fortalte at han som mann ikke rangerer "vanlige" kvinner mot photoshoppede modeller. Det gjør vel ikke vi kvinner med vanlige menn heller.

Jeg syns så tydelig du sa det var en typisk kvinnegreie?

Skrevet

Det er sant, men vil ikke påstå at det bare er h&m som holder på slik.

Nei, langt i fra, men H&M-plakatene er veldig synlige i bybildet, og gjør seg dermed mer bemerket enn mange av de andre, som er minst like ille.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns så tydelig du sa det var en typisk kvinnegreie?

Som svar på: "Eller er dette ei damegreie og ikke noe med hva menn egentlig tenker??"

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres jo ut som dere damer er mentale selvskadere :klo:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei da tenker vi bare steike han der så bra ut, bra for han.

Tror disse greiene har noe med sjekkemønsteret å gjøre, vi menn har jo andre strenger enn utseene å spille på også. Vel, det har eeegentlig kvinner også, derfor du kan se litt lubne damer sammen med kjekke menn. For å generalisere veldig så tror jeg det er de som har litt fin kropp som sliter mest for de blir opptatt av å skulle tiltrekke menn med utessende mens de som er litt lubne egentlig gir lit f. og bare satser på å være joviale og mer frempå.

Skrevet

Hun har en helt fantastisk kropp! Hadde jeg sett slik ut, skulle jeg sprada rundt i bikini hele året.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Nei da tenker vi bare steike han der så bra ut, bra for han.

Tror disse greiene har noe med sjekkemønsteret å gjøre, vi menn har jo andre strenger enn utseene å spille på også. Vel, det har eeegentlig kvinner også, derfor du kan se litt lubne damer sammen med kjekke menn. For å generalisere veldig så tror jeg det er de som har litt fin kropp som sliter mest for de blir opptatt av å skulle tiltrekke menn med utessende mens de som er litt lubne egentlig gir lit f. og bare satser på å være joviale og mer frempå.

Heg har aldri sett en lubben dame med en kjekk mann, men kanskje jeg og du har ulik oppfatning på hva som er lubbent, hvem vet. Uansett ot.

Jeg tror det er en myte at menn ikke blir usikre når de ser kjekke hunker. De bare later som at de ikke blir usikre, for slikt viser ikke menn. Men jeg har vært borti mange gutter som skulle ønske de hadde mindre mage og mer six pack. Selv om du ikke er usikker, så er det mange andre gutter som er det.

Gjest Anjelika
Skrevet

Jeg legger godt merke til dem men ikke fordi de er så tynne, heller omvendt. De har plukket modeller med større hofter enn hva som er vanlig (i modell-land) og jeg syntes det var fint for jeg har sånne hofter selv. Svært sjelden jeg ser modeller med min kroppstype, føler årets bikinimodeller ligger nærmere normalen og er mer oppnåelig enn det man vanligvis ser i Vogue etc.

Nå får jeg vel høre at jeg har skrudd kroppsbilde, men det var iallefall det jeg tenker når jeg ser disse plakatene. Så jeg er veldig glad i dem :fnise:

Gjest Vampen
Skrevet

Djiiiizus BettyBoop28, du burde jaggu ha vunnet gullmedalje i kverulering for lenge siden! Hvordan kan jeg ikke ha lagt merke til dette tidligere?

• Liker 2
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Djiiiizus BettyBoop28, du burde jaggu ha vunnet gullmedalje i kverulering for lenge siden! Hvordan kan jeg ikke ha lagt merke til dette tidligere?

Skulle men ikke kverulere i et diskusjonsforum kanskje?

Gjest Vampen
Skrevet

Skulle men ikke kverulere i et diskusjonsforum kanskje?

Helst ikke nei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes magen er fin, resten av kroppen også, men hun har noen helvettes store "lovehandles"!? Det er noe rart ved den delen av kroppen hennes iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...