Gå til innhold

Pressestøtten


Gjest Sprelsk

Anbefalte innlegg

Er ikke document.no først og fremst et nettsted der materialet produseres av stedets egne lesere? Da er det vel ikke en avis i normal forstand?

Enkelte nettsider får også støtte av staten..

Endret av bioing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkelte nettsider får også støtte av staten..

Hvilke nettsteder er det, da? Bortsett fra avisenes nettutgaver, selvsagt. For de er aviser, på alle måter unntatt papiret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke nettsteder er det, da? Bortsett fra avisenes nettutgaver, selvsagt. For de er aviser, på alle måter unntatt papiret.

Hvilken rolle spiller det om avisen kun gis ut på nettet eller andre steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rolle spiller det om avisen kun gis ut på nettet eller andre steder?

Det spiller ikke noen rolle i det hele tatt. Det er bare forskjellig medier. Spørsmålet mitt var: Hvilke nettsteder BORTSETT fra avisenes nettversjoner er det som mottar pressestøtte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har heller ikke hørt om nettaviser som får støtte, og det er et interessant spørsmål. Har man begrenset denne støtten til papirmedier? Smart trekk i så fall, da regimekritikere som regel er avhengig av Internett som medium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har heller ikke hørt om nettaviser som får støtte, og det er et interessant spørsmål. Har man begrenset denne støtten til papirmedier? Smart trekk i så fall, da regimekritikere som regel er avhengig av Internett som medium.

Det springende punktet her, er vel akkurat ordet "avis". Hva er det som gjør noe til en avis? Og hvor skal man trekke skillet mellom aviser og bloger, for eksempel? Eller mellom aviser og diskusjonsgrupper?

Jeg vil være tilbøyelig til å tenke på en avis verdig pressestøtte som en avis som har en bestemt organisasjon: En ansvarlig redaktør og ansatte medarbeidere som produserer artikler, som et absolutt minimum. Og jeg vil tro at det ville være rimelig å inkludere et krav om regelmessig utgivelse, også.

En blog, skrevet av en "regimekritiker" som kommer ut når det passer, er ikke en avis. Den har ingen ansatte, og heller ingen utgifter, og jeg kan ikke se at noe slikt skulle kvalifisere til noen pressestøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...