Gå til innhold

"Europere er verre enn kakerlakker"


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Ja, jeg skjønner hvorfor du og andre synes vi er rare! Det er ikke bare noe jeg sier for å være politisk korrekt, jeg mener det virkelig.

For den som ikke tror på noe som helst, er det helt snålt at det går an å tilhøre noen som helst slags trosretning. Jeg tror at akkurat som at det ikke finnes noen av-knapp for tro, så finnes det heller ingen på-knapp.

Jeg kan bruke millioner av ord, og vil likevel ikke overbevise en som ikke tror om at kristendom er sannhet.

Det sies at tro er en gave. Da må jeg ha fått den som vuggegave, for jeg kan ikke huske noe annet enn at jeg har trodd. Faktisk så skulle jeg ønske at jeg kunne fått oppleve en "omvendelse." Sånn at jeg hadde skjønt forskjellen. Noen sier jo at livene deres ble totalforandret da de ble troende. Det må være flott!

For øvrig synes jeg slett ikke det er vanskelig å snakke om slike ting, da hadde jeg skygget unna denne tråden for lenge siden (jeg burde kanskje ha gjort det uansett... :oops: ). Men jeg synes det er vanskelig å forklare.

Å tro at Gud ikke finnes, er en tro, det og. Om han finnes eller ikke er vel ikke avhenging av om jeg tror på ham eller at dere ikke tror på ham.

Det kunne finnes en gud selv om INGEN trodde på ham. Og det kunne være at det IKKE fantes en gud, selv om ALLE trodde det gjorde det.

Filosofisk sett.

Det med Guds fullkommenhet og uforanderlighet, og derfor kan han ikke forandre på noe osv., er et eksempel på "det ondes problem." Jeg strir også med sånne spørsmål. Men foreløpig må jeg slå meg til ro med at jeg ikke får noe klart svar. Jeg må bare leve livet. Rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

men hvorfor latterligjøre/fornekte andre trosretninger...

i tidligere tider ble jo gudetro brukt som en forklaring på ting man ikke forsto

f.eks at guden tor skapte tordenværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Emeraldine, jeg skjønner at dette er vanskelig å snakke om, men like nødvendig for det....

Frykt er jo en årsak som gjør at enkelte mennesker skaper seg et gudebilde vil jeg anta....

Jeg er livredd for at noe av det som står i bibelen skal være sant.... nå er det heldigvis ikke sånn, så egentlig lurer jeg på hvor angsten min kommer fra.... kan det være kristne mennesker som tviholder på et bilde av virkeligheten som er så fjernt fra min, og innlysende virkeligheter som f eks at at Gud er fullkommen, det er jo helt klart...men fullkommen betyr jo også uforanderlig... Dersom Gud skal kunne hjelpe oss på noe som helst måte så må han jo også forandre på noe.... ergo kan ikke være fullkommen allikevel da...

Skjønner du hvorfor jeg synes dere er rare?

Waco

Jeg har iallefall ikke skapt meg et gudsbilde utifra frykt.

Vokste opp med kristne foreldre, og hadde som barn en barnetro. Som 13-åring gikk det opp for meg at jeg aldri hadde tatt et valg selv. Jeg vurderte det og valgte selv at ja,dette tror jeg på. I ungdom/tidlig voksen-år prøvde jeg å fjerne meg fra det, men fant til slutt ut at jeg klarte rett og slett ikke å la vær å tro! Så jeg er ikke kristen i frykt for noe som helst, jeg klarer bare ikke å la være å tro. Troen sitter i ryggmargen på meg. Det er som om mitt hele indre samstemmer i at ja, det er en Gud som bryr seg om meg.

Ang. om Gud er fullkommen/uforanderlig : Jeg tror det, men om Gud ikke forandres så betyr jo ikke det at han ikke kan forandre situasjoner/hjelpe oss. HAN forandres jo ikke selv om en situasjon forandres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Ivanka. Nei, jeg er et høyt utdannet individ som er redd for høyt

utdannede muslimer i alle farger som bekjenner seg til en antidemokratisk

og totalitær religion/statsform og leder an i islams offensiv mot Vesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Ivanka. Nei, jeg er et høyt utdannet individ som er redd for høyt

utdannede muslimer i alle farger som bekjenner seg til en antidemokratisk

og totalitær religion/statsform og leder an i islams offensiv mot Vesten.

du er definitivt ikke høyt utdannet innen samfunnsvitenskap. kan du ikke gjøre noe med layouten på teksten din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

welcome to planet paranoid.

smarting.

muslimer har selvfølgelig ikke noe sivilsamfunn. :hoho:

du er sikkert et høyt utdannet individ som sitter og skjelver i underbuksa nå i frykt for å bli oversvømmet av hedenske bruninger, ikke sant?

Du tar nok feil, er jeg redd. Han er en av disse NeoCon's, en kristen bruning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tar nok feil, er jeg redd. Han er en av disse NeoCon's, en kristen bruning.

forøvrig var utsagnet ironisk ment.

nei, jeg tror det er liv-anne som trenger et sted å avreagere etter at de stengte islam-chatten på iks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...