AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #1 Del Skrevet 13. mai 2011 Vi hadde motorhavari for en tid tilbake. (2003 mod) Verkstedet hadde bilen inne i 4 mnd, sa de hadde nede motoren og gjennomgikk alt (var en raklamasjonssak....) Vi fikk endelig bilen igjen. Så fikk vi problemer med bremsene. Hadde den inne til vår lokale reperatør. Han mente merkeverkstedet at motoren på denne bilen aldri har vert skrudd ifra hverandre! Han er redd de har satt i en annen motor i bilen vår (!!!) At det rett og slett er derfor det tok 4 mnd, for de ventet på å få inn rette vraket for å sette motoren derifra inni vår bil Er dette mulig? Er det noen måte vi kan finne ut av dette på?? er motoren i en bil registrert med nummer som skal stemme overens med bilnummeret? Vi har fryktelig lite peiling på bil og trenger litt hjelp så vi vet om vi skal gå til sak eller ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 13. mai 2011 #2 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Mye dårlig skrevet norsk her med deg Men kiip sak da! Endret 13. mai 2011 av Ruccola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 13. mai 2011 #3 Del Skrevet 13. mai 2011 Det er nok ikke mulig å sjekke, med mindre du selv faktisk ser det. De eneste som vet det er verkstedet ditt, og siden du ikke stoler på dem kan det bli vanskelig... Uansett så er det forsåvidt ingen problemer om bilen har byttet motor. Jeg ville foretrukket byttemotor fremfor en gjenoppbygget motor, men det er meg. Så lenge det ikke er noe galt med motoren så ser jeg heller ikke noen grunn til å være bekymret. Følg med på oljeforbruk, oljetrykk (dersom du har måler), temeperaturer osv. Er det noe som er veldig unormalt så får du heller klage... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #4 Del Skrevet 13. mai 2011 Men det vi fikk beskjed om var at de hadde skiftet alt av pakninger og diverse, og at vi hadde 6 mnd garanti på motoren, men 1 år på de nye delene (pakningene og sånt) Hvordan kan de gi sånne garantier om de ikke har gjort det arbeidet? Og hvorfor var de ikke bare ærlige og sa ifra først som sist? Har hatt mye styr med denne bilen og dette verkstedet. Vi har ikke peiling på bil, og forventer at merkeverkstedet vårt skal ha det! Derfor stoler vi på at de gjør det som må til. Det har de ikke gjort, og vi har hele veiem måttet spørre rundt og google for å lete etter feilene selv. (oljeforbruk, blårøyk, ulyder...og div.) Har alltid endet opp med at vi har hatt rett selv om verkstedet mente alt var fint når vi hadde den inne på forrige service. Er fryktelig lei av store utlegg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #5 Del Skrevet 13. mai 2011 Mye dårlig skrevet norsk her med deg Men kiip sak da! Hm, ja ser jeg har mange skrivefeiler Retter litt her jeg då, siden AB ikke får redigere;) Vi hadde motorhavari for en tid tilbake. (2003 mod) Merkeverkstedet hadde bilen inne i 4 mnd, sa de hadde nede motoren og gjennomgikk alt (var en raklamasjonssak....) Vi fikk da endelig bilen igjen. Så fikk vi problemer med bremsene. Hadde den inne til vår lokale reperatør da vi såklart ikke ville kjøre til merkeverkstedet med dårlige bremser. Han mente at motoren på denne bilen aldri har vert skrudd ifra hverandre, slik som merkeverkstedet sier de har gjort! Han er redd de rett og slett har satt i en annen motor i bilen vår (!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 13. mai 2011 #6 Del Skrevet 13. mai 2011 Men det vi fikk beskjed om var at de hadde skiftet alt av pakninger og diverse, og at vi hadde 6 mnd garanti på motoren, men 1 år på de nye delene (pakningene og sånt) Hvordan kan de gi sånne garantier om de ikke har gjort det arbeidet? Og hvorfor var de ikke bare ærlige og sa ifra først som sist? Har hatt mye styr med denne bilen og dette verkstedet. Vi har ikke peiling på bil, og forventer at merkeverkstedet vårt skal ha det! Derfor stoler vi på at de gjør det som må til. Det har de ikke gjort, og vi har hele veiem måttet spørre rundt og google for å lete etter feilene selv. (oljeforbruk, blårøyk, ulyder...og div.) Har alltid endet opp med at vi har hatt rett selv om verkstedet mente alt var fint når vi hadde den inne på forrige service. Er fryktelig lei av store utlegg nå! Hvorfor stoler du så blindt på han som sier at de har byttet motor, og ikke reparert slik som verkstedet ditt sier. Uansett ville jeg tatt det opp med de som eventuelt har reparert/byttet motor og hørt hva de sier om saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #7 Del Skrevet 13. mai 2011 Vi bor på et lite sted, og dette er den mannen som har reparert bilene våre og svigerfar i alle år, og vi kjenner ham derfor godt. Men etter vi kjøpte den bilen vi har nå, har vi benyttet merkeverkstedet i nabobyen 2 timer unna. Vi var så fornøyde med dem i starten, at vi bare fortsatte å bruke dem. Så begynte problemene å komme..... Da måtte vi jo bruke dem, for de måtte rette opp sine egne feil. Vår lokale mekaniker var litt sjokkert bare, fordi han hadde jo blitt fortalt at motoren skulle vere totalrenovert. Han er en venn av familien som sagt, så han var ærlig og fortalte oss hva han trodde, men visste ikke hva man burde gjøre med saken. Vi har bestemt oss for å forhøre oss litt med NAF for å høre hvordan ting ligger an. Vi vil nemlig heve kjøpet på hele bilen om de nå har gått bak ryggen på oss nemlig! Drittbilen har kostet oss mye penger de 4 årene vi har hatt den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henkie Skrevet 14. mai 2011 #8 Del Skrevet 14. mai 2011 Han er redd de har satt i en annen motor i bilen vår (!!!) Hvorfor i huleste er han _redd_ for det??? Er det noe å være redd for? Ingenting tilsier at en byttemotor er dårligere enn en som er skrudd fra hverandre og satt sammen igjen. Dessuten får dere jo garanti på jobben uansett. Jeg skjønner ikke problemet. Skal dere heve kjøpet må det nok adskillig mer til enn dette. De har jo tross alt ordnet opp. Har det vært andre problemer? Hva slags bil er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 14. mai 2011 #9 Del Skrevet 14. mai 2011 Det er vel bare å sjekke motornummeret opp mot vognkortet eller autosys, vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #10 Del Skrevet 14. mai 2011 Er det Toyota du har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #11 Del Skrevet 15. mai 2011 Hvorfor i huleste er han _redd_ for det??? Er det noe å være redd for? Ingenting tilsier at en byttemotor er dårligere enn en som er skrudd fra hverandre og satt sammen igjen. Dessuten får dere jo garanti på jobben uansett. Jeg skjønner ikke problemet. Skal dere heve kjøpet må det nok adskillig mer til enn dette. De har jo tross alt ordnet opp. Har det vært andre problemer? Hva slags bil er det? Vet at det ikke trenger å bety dårligere motor eller noe, men fordi de da lyver til oss, IGJEN! Vi har forresten også kjørt rundt i en bil i 3 år med senkesett som ikke var godkjent! Dette fant vi ut helt tilfeldig! Kjære var rasende for det Vi kjøpte bilen sånn med forhandler, og regner da bare med at alt er i orden....helt til bilen nå stod inne hos dem, og de ringte oss og ville ha papirer på senkesettet!!! Kjære svarte at vi har kjøpt bilen sånn med dere, så vi regner bare med at dere har ordnet det som må ordnes... Åja, svarer mekanikeren, og sier at da har de sikkert papirene på det et sted... Det hadde de da ikke (I verste fall kunne jo noe vert galt med bilen, eller at vi hadde blitt holdt ansvarlig om vi var i en krasj eller noe... ) Vi kjøpte bilen for 275 for snart 4 år siden. Nå tilbyr de 110 i inbytte for den I tillegg har vi sikkert brukt 70.000 på serviser og reperasjoner Siden den stod på verksted i 4 mnd av vinteren, har vi nå også splitter nye vinterdekk kjøpt i oktober som vi knapt fikk brukt, og det er kiipt når vi skal kvitte oss med bilen nå. Så utlegg, utlegg og atter utlegg Snakk om uflaks med biler da! Vi var uheldig med forrige også! (ikke brukerfeil, men bl.annet lekkasje og motorfeil. Vi følger alle serviser og behandler biler bra både kjøremessig og vedlikehold. ) Nå skal vi ha splitter ny bil med 5 års garanti!!! Jeg får ikke multisitere.... Kamikatze Skrevet i går, 22:41 Det er vel bare å sjekke motornummeret opp mot vognkortet eller autosys, vel? Det må vi sjekke opp, aner ikke hva som er mulig og ikke, derfor jeg spør her Men bilen er importert av forhandler.vil det alikevel kunne ligge der? AnonymBruker Skrevet i går, 22:50 Er det Toyota du har? Nei, det er ikke en toyota. Orker ikke skrive biltypen her, er så redd for at noen skal kjenne igjen detaljene Bilen er pen og se på og god å kjøre, så det er så innmari surt at vi skulle få så mye problemer med den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 15. mai 2011 #12 Del Skrevet 15. mai 2011 Mye dårlig skrevet norsk her med deg Men kiip sak da! Du skriver jo feil selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 15. mai 2011 #13 Del Skrevet 15. mai 2011 Du skriver jo feil selv? Ja jeg er langt ifra perfekt Men det jeg tenkte på her var ikke stavingen, men rare setninger jeg ikke klarte å få sammenheng i... f.eks: Han mente merkeverkstedet at motoren på denne bilen aldri har vert skrudd ifra hverandre! Og det at det var stavet feil i selve headingen også da Pleier ikke kommentere sånne filleting, men var bare kjapt innom, og tenkte ikke lenger akkurat der og da Men TS: Er det ikke bare å snakke med verkstedet da? De må da si det til dere om dette faktisk stemmer? Og så får dere ta det derifra om dere føler de har gjort dere urett på noen måte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå