Gå til innhold

Sette opp en ekstra vegg i soverommet sånn at det blir to soverom.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser på en leilighet med to soverom. Men det ene soverommet er det to store vinduer langt ifra hverandre. Går det ann å ta en full vegg der med dør? Hvor mye koster det å sette opp en vegg? Hvem utfører jobben å sette opp en vegg? Snekker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må søke kommunen din om rammetillatelse...og spesialtillatelse.

Det nye rommet må eventuelt tegnes inn i tegninger.

Skal du spekulere i markedet, og selge din bolig for mer penger bare fordi du har "et ekstra rom"?

Mange kjøpere vil jo ikke verdsette 2 små soverom mer enn ett større.

Mye mer behagelig med ett stort soverom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må søke kommunen din om rammetillatelse...og spesialtillatelse.

Det nye rommet må eventuelt tegnes inn i tegninger.

Man må ikke søke noen som helst for å sette opp en lettvegg. Nå sitter du bare og dikter opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostnadene kommer an på materialene og hvem som gjør det.

Enten kan du be en snekker skaffe materiale og gi deg et anbud på pris. Snekkere og firmaer kan operere med svært så forskjellige priser. Her jeg bor koster snekkere slik bortimot 400 kr i timen.

Eller så kan du kanskje gå igjennom vennelista på telefonen din og se om du finner en handyman der. Det er som regel også billigere å skaffe materialer selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må søke kommunen din om rammetillatelse...og spesialtillatelse.

Det nye rommet må eventuelt tegnes inn i tegninger.

Skal du spekulere i markedet, og selge din bolig for mer penger bare fordi du har "et ekstra rom"?

Mange kjøpere vil jo ikke verdsette 2 små soverom mer enn ett større.

Mye mer behagelig med ett stort soverom!

Hehe, hatt en dårlig dag?

:)

TS, vi fikk hjelp fra en snekker til noe lignende - vi satt inn dobbeltdør og stengte av en stor stue på midten. La inn jobben på "mitt opdrag" på finn.no, fikk 3 svar fra ulike snekkere som var innom og så på. Jobben med å sette inn dørene (og materialet) kom på 16 000. (Men det er jo ikke helt sammenlignbart, siden vi ikke satte inn vegg.)

Det gikk raskt og greit. Uansett har du ikke noe å tape på å legge ut jobben på anbud, du forplikter deg ikke til noe. Men det enkleste og rimeligste er selvsagt å kjenne en snekker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt. kan du gjøre det selv. Å sette opp en lettvegg er ikke hokus pokus, men litt jobb er det jo. Her ligger en beskrivelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser på en leilighet med to soverom. Men det ene soverommet er det to store vinduer langt ifra hverandre. Går det ann å ta en full vegg der med dør? Hvor mye koster det å sette opp en vegg? Hvem utfører jobben å sette opp en vegg? Snekker?

Man må ikke søke kommunen om å sette opp lettvegg som en svarer deg.

Ja, du kan bruke snekker eller noen andre nevenyttige. vi har gjort det samme i vår leilighet for ikke lenge siden. Ble satt dør i veggen.

Det er ikke vanskelig heller.Og ikke tar det lang tid.

Nå husker jeg ikke hva platene kostet,men det var slike ferdigmalte panelplater. De var på tilbud. Tror det gikk 12 plater. Mulig de kostet 150 kr stykket. Døren kostet ca 1000,så må du ha trevirke til karmer for å feste døren og platene i. Kansje rundt 5000kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...