Gå til innhold

Er dette uhygenisk av meg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om dere syns dette er uhygenisk av meg:

jeg dusjer ca annen hver dag.

Hver morgen bruker jeg en klut med varmt vann og vasker ansiktet, nakken, ryggen, brystet, magen, under armene og nedentil. jeg bruker ikke såpe.

Jeg svetter ikke om natten.

Personlig syns jeg det holder, men hva syns dere andre? burde jeg dusje hver dag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en stund siden var det en tråd om en som dusjet hver 14. dag eller noe.. DET er uhygienisk. Annenhver dag, not so much.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør det samme! Dusjer selvfølgelig hvis jeg har trent og lignende, men ellers dusjer jeg annenhver til vær tredje dag og vasker meg godt vær dag..:)

Jeg personlig synes ikke dette er uhygienisk, siden jeg ikke lukter og generellt er ren! Man skal ikke dusje for mye, da blir huden tørr og håret dårlig..:)

Jeg får helt ødelagt hud hvis jeg dusjer vær dag.. :)

• Liker 1
Skrevet

Nei, synes ikke dette er uhygienisk. Gjør det samme selv, men vasker meg selvfølgelig ekstra på dager hvor jeg er ekstra skitten.

Gjest Eurodice
Skrevet

Hver morgen bruker jeg en klut med varmt vann og vasker ansiktet, nakken, ryggen, brystet, magen, under armene og nedentil. jeg bruker ikke såpe.

Personlig syns jeg det holder, men hva syns dere andre? burde jeg dusje hver dag??

Når du vasker så å si hele kroppen på den måten du beskriver, kunne du like gjerne ha gjort det i dusjen. Det ville du spart tid på, også.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er uhygienisk, så er jeg en gris...

• Liker 9
Skrevet

Det er det motsatte. Det er ikke bra for huden å dusje for mye, annen hver dag holder i massevis hvis du vasker deg.

• Liker 1
Skrevet

Når du vasker så å si hele kroppen på den måten du beskriver, kunne du like gjerne ha gjort det i dusjen. Det ville du spart tid på, også.

Det tenkte jeg også med det samme, men man bruker jo mye mer vann når man dusjer. Kanskje det er grunnen til klutvasken annenhver dag?

Synes jeg ikke du er uhygienisk, ts. :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Men da må en passe på at håret ikke blir vått.

Jeg vasker meg forøvrig på samme måten. Dusjer annen hver dag og dagen i mellom vasker jeg meg med klut.

AnonymBruker
Skrevet

Det er det motsatte. Det er ikke bra for huden å dusje for mye, annen hver dag holder i massevis hvis du vasker deg.

...av hva?

Alle skriver jo at det ikke er bra å dusje for mye

AnonymBruker
Skrevet

...av hva?

av uhygienisk, går jeg utifra

Skrevet

Men da må en passe på at håret ikke blir vått.

Jeg vasker meg forøvrig på samme måten. Dusjer annen hver dag og dagen i mellom vasker jeg meg med klut.

Ett ord, dusjhette.

• Liker 1
Skrevet

Jeg dusjer hver tredje dag med mindre jeg bedriver en eller annen aktivitet som medfører svette/klamhet eller lukt (fjøsen, bålbrenning) generelt over hele kroppen, og vasker meg daglig med klut i ansiktet,under armene, skrittet og evt føttene eller andre steder der jeg vet jeg har vært klam uten at jeg har trent (korsryggen kan feks være et slikt sted).

Har aldri fått klager, og både underliv og hår er friskt som bare det. Merker i perioder jeg dusjer oftere at huden blir fæl av det, så jeg ser ikke poenget med å ødelegge for meg selv på den måten.

Jeg er også konsekvent på at jeg ikke tar meg en dusj bare fordi jeg har følt meg klam under armene en dag (mange jeg kjenner dusjer to ganger om dagen pga slike småting). Da blir jeg like ren ved hjelp av vaskekluten.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Slik gjør jeg det også. Du har helt rett, det er ikke bra for verken hud eller hår å dusje for ofte.

Men ps: Du svetter om natten selv om du ikke merker det altså ;) Men ingenting i veien for det, alle gjør jo det. Det er umulig å ikke svette om natten. :)

AnonymBruker
Skrevet

av uhygienisk, går jeg utifra

Ah ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ett ord, dusjhette.

Jamen det blir klamt og jævli likevel. Og ekstra fort fett samme dag.

• Liker 1
Skrevet (endret)

jeg dusjer når jeg føler for det.... om jeg skal være alene hjemme i en hel uke kan det ta sin tid før jeg dusjer :P Men ellers er det vel hver 3-4 dag. varierer veldig. Passer alltid på å ha dusja samme dagen eller dagen før om jeg skal møte andre mennesker da.

så du er ikke uhygienisk :P

Endret av otilie
  • Liker 2
Skrevet

Jeg husker jeg har sett en tilsvarende tråd på KG for en tid tilbake, og da var det også forbløffende mange som ga uttrykk for at det å dusje hver dag er overdrevet og altfor renslig. Siden det også er tilfelle nå, får jeg ta på meg oppgaven å gå mot strømmen. Jeg synes faktisk det er litt urenslig å ikke dusje hver dag hvis man har muligheten til det. Selv prøver jeg å være like renslig som det jeg selv ønsker av en jente, og jeg vil gjerne kunne slikke en jente hvor som helst når som helst, og det er litt ok at man kan være spontane og ha sex der og da og ikke være nødt til å finne veien til nærmeste dusj først. Så å dusje en gang i døgnet synes jeg burde være et minimum. Er jeg i et varmt land dusjer jeg som regel flere ganger i døgnet. Og vasker selvsagt hender mange ganger på dagen uansett hvor jeg er. Jeg skjønner at jeg er uvanlig, men jeg ønsker bare å holde den standard jeg selv ønsker meg av det annet kjønn.

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Ett ord, dusjhette.

... eller vask med vaskeklut. Funker helt greit, ren blir man og.

AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Ser det er mange delte meninger om dette:P

Nei, jeg sparer faktisk ikke tid på å heller gå inn i dusjen.. blir alltid stående en evighet vis jeg først går inn dit:P

Pluss at huden blir så tørr vis jeg skal dusje hver dag:(

Nå jobber ikke jeg for tiden, og møter igrunn ganske sjeldent venner pga angst..

Så når jeg bare går hjemme ser jeg ikke grunn til og dusje hele tia..

Men på en annen side så dusjer jeg ikke oftere i de periodene jeg jobber..

Ser en kar her som skriver at han syns det er ekkelt og skulle ha sex med en jente som ikke har dusjet samme dag..

Hadde jeg hatt kjæreste hadde jeg så klart dusjet den dagen jeg skulle møtt han.. Men ser ikke helt at jeg skal være så sinnsykt møkkete nedentil vis jeg vasker meg godt der om morningen med en varm klut..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...