Gå til innhold

Veksthuset II

Klematis

Anbefalte innlegg

Du har jammen meg falt ut av mine innlegg du! Det sier vel litt om hvor lite aktiv jeg har vært kanskje... :sjenert:

Godt jeg dukker opp midt i det mest spennende da :fnise:

Forresten så snakket legene her om at lillegutt var "liten", som i at han var ALT for liten, på grensen til farlig. Men likevel estimerte de han hele tiden til ca 3200 ved termin. Det er jo ikke akkurat spesielt lite det da... Så tror mange leger bare har ganske snevre grenser for babyen blir liten eller stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er vi i gang! Vonde rier, mye vondere enn sist, med kun 1,5 til 3 min mellom. Startet rundt kl 01. Må pakke ting for Vesla og finne ut hva vi gjør med henne, så reiser vi til KK.

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl 3.10 ble Mini født. :rodmer: På do hjemme, med far som jordmor... Ting gikk fort, kan du si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye klematis og pappaen ;) utrolige koselige nyheter på morgenen. Skal si ting gikk superfort! Også på badet hjemme da:))) håper alt gikk og går bra. Ha en vakker dag m mini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :strix:

Det gikk fort ja! Jeg er imponert over dere! :Nikke:

Ha noen fine dager med å bli kjent med mini! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom for å gratulere deg! Håper du vil dele (enten i bok eller via PM)hvordan din hjemmefødsel var, og at du vil dele de vitale mål på den lille, travle. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Klematis :klem: Det får man si, plutselig noen som fikk det travelt. Håper alt står bra til med dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææ! :sjokkert: Gratulerer så mye, Klematis :blomst: Håper formen er fin både hos liten og stor etter den intense fødselen. Håper (jord)far har kommet seg av sjokket også :gjeiper:

Spent på å høre mer om forløpet etterhvert. Kan tenke meg dere koser dere som nybakt familie på fire nå :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg jo prøve meg på en fødselshistorie?

Hadde litt kynnere i går kveld, men ikke noe værre enn jeg har hatt mange kvelder de siste to ukene. Prøvde å ta tiden for å se om de var regelmessige og/eller kom tettere, men nei.

Men så, litt over kl 01 kom det plutselig to som var en god del vondere. Sto opp for å gå litt rundt og se om det endret seg. Fikk slike vonde rier ca hvert 5 min og gjerne en nynner mellom der. Så ble ikke helt klok på det. Vekket mannen og sa at jeg trodde han burde forberede seg på å stå opp, men at jeg skulle ta en dusj og så rapportere etterpå.

I dusjen kom riene plutselig med 2-3 min mellom, så avsluttet raskt og vekket mannen. Han pakka litt ting til Vesla, mens jeg ringte Kvinneklinikken. Mannen ringte også barnevakten og avtalte et vi tok med oss Vesla på sykehuset og at de skulle møte oss der og hente henne.

Akkurat i det mannen skal begynne å bære ut i bilen, får jeg en pressrie. Jeg roper "Nei, nei, nei, dette går ikke, du må ringe ambulanse". Jeg snur i døra og går og setter meg på do. Kunne jo ikke føde ungen i buksa! :tunge1: Den andre pressria kom og gikk, klarte på et vis å ikke presse. Den tredje kom, og da ble plutselig trykket så stort at kroppen ikke klarte la være å presse. Jeg roper til mannen "Nå kommer ungen, du må komme å ta imot. NÅ!"

Så kjenner jeg noe som kommer ut. Tror egentlig det bare er en utposning med fostervann, for det kjennes ikke SÅ stort ut. Men mannen bekrefter at det er hodet. Så kommer resten av kroppen med et svupp på samme rien. Litt styr med armer, ben, navlestreng og bukse rundt anklene, men omsider får jeg henne på brystet.

Mannen finner et rent håndklede og har over henne. Jeg "tørker" henne litt kraftig på ryggen for å få i gang litt sirkulasjon. Hun lager litt gryntelyder og ser ut til å puste fint.

Mannen finner kamera og tar litt bilder, og Vesla (som sto rett bak far hele tiden) kommer inn og hilser på. Tydelig stolt, men litt forskrekka av mors hyling og at babyen har bæsja mor på låret...

Ambulansen kom vel 10 min etter at hun var født. Vel inne på sykehuset kom morkaka. De var og er litt usikre på om alt kom ut, og det var en stund snakk om å gjøre en utskrapning. Ble heldigvis ikke noe av det.

Nå slapper vi av på et familierom. Alt er bra. Sydde kun ett sting. Men har noen fryktelige etterrier... Håper de nye drugsa jeg tagg meg til funker. Høy på hormoner, og har vel kun sovet 2 x 20 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket: Tuller du? :daane: Nå ble jeg lang i maska her altså! Fantastisk at det gikk så fint da, man rekker vel knapt å bli redd eller noe når det skjer så fort.

Men uansett - og det viktigste: Gratulerer så mye med lille Lynet Klematis! Koooose deg nå! :klemme: Og takk for fin rapport! :)

:smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du delte din flotte historie med oss. Er nesten sånn jeg kunne tenkt meg det selv. Bare planlagt og med jormor til stede da...

Kos dere med lille gull, og håper de etterriene gir seg snart, og at medisinene du får hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint å få lese fødselshistoren din! Igjen; jeg er imponert over dere! Men en må vel bare ta det som kommer i en sånn situasjon.

Jeg tenker på Vesla som sto å så på! Det er ikke alle som får se lillesøster bli født! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi, oi. Snakk om at det har skjedd saker og ting her - og i et forrykende tempo! :) Til lykke med lillemora! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini er nok ikke like bedagelig anlagt som Vesla, så her har det gått i ett den første uka! Hun vil ha pupp veldig ofte, gjerne en gang i timen. Og hun vet å si ifra! I tillegg sover aller helst på noens bryst. Det begynner å bli litt bedre nå, heldigvis. Så hun sover hvertfall noen timer i sin egen seng om natta nå.

Har hatt besøk siden vi hun ble født til i går morges. Hyggelig og masse hjelp og få, så ikke noe problem det i grunnen. Men terskelen for å gå å legge seg nedpå midt på dagen har nok vært enda litt høyere enn den ville vært. Er litt sliten...

I dag har helsesøster vært på besøk. Minis matinntak er det som sagt ikke noe å si på, og hun hadde lagt på seg 400 g på de siste 5 dagene. Opp 250 g siden fødselen.

Og vi har vært på vår første trilletur i dag. Med begge barna, siden Vesla er hjemme syk. Formen er ikke helt på topp... Og kjenner det godt i korsrygg og magemuskler, selv om det var mannen som trilla vogna mesteparten av tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioioi. Du har falt ut av mine innlegg, så jeg har trodde boka di var dødd litt ut. Så plutselig var den der i dag, og jommen har du født!!! PÅ BADET !! :hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp:

Tøffing du :)

Gratulerer så mye, ble litt rørt jeg nå. Måtte nesten felle en tåre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...