Gå til innhold

Lager du eller mannen middagen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han lager middagen i ukedagene for da er han først hjemme - jeg lager fredag, lørdag og søndag.

Første forholdet jeg har hvor ikke jeg har laget all maten og jeg nyter det virkelig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er hjemme fra jobb en halvtimes tid før min mann så jeg lager stort sett maten i ukedagene. Vi planlegger handlingen sammen og setter opp en ukemeny. Hvis maten ikke er helt ferdig når han er hjemme kommer han og hjelper til. Hvis jeg kommer sent fra jobb eller har andre planer begynner han på maten. Han er flink, og jeg trenger ikke være redd for å komme hjem til svidd mat og kaos på kjøkkenet.

Når vi har spist rydder han opp og setter i oppvaskmaskinen og håndvasker kjeler/panner etc. Jeg går som oftest ned på vaskerommet og ordner opp der. Så slapper vi av sammen etterpå.

På fredagene og i helgene lager vi maten sammen. Det synes vi begge er kjempekoselig.

Skrevet

Her har vi ca 80/20 fordeling. Lage mat sammen gjør vi så godt som aldri, for kjøkkenet er så lite at det ikke er arbeidsrom for 2 (derimot har vi en diger spisestue og et veldig flott spiskammers for oppbevaring av tørr- og hermetikkvarer).

Vi er begge glade i å lage mat, men jeg lager mat veldig ryddig og ordentlig og har ingenting imot å lage samme rett for ørtende gang - faktisk foretrekker jeg å lage ting jeg ikke trenger å sjekke oppskrift på fordi jeg har alt i hodet.

Han lager alltid mat over hele kjøkkenet, bruker 3 ganger så mye utstyr som meg og søler alltid til både benker og gulv og vegger. I tillegg skal han alltid eksperimentere med noe nytt, som kan være artig av og til, men rimelig irriterende når man er skikkelig sulten eller har dårlig tid, og maten tar en time mer enn beregnet / svir seg / blir fullstendig overkrydret / ender opp med å smake grusomt...

Heldigvis slår han skikkelig til med meget gode måltider (og kaker!) innimellom! ;)

Gjest stillness
Skrevet (endret)

Blir nok meg det,men det er fordi han ikke er spesielt flink til å lage mat og ikke har han spesielt interesse for det heller.

Han klarer jo helt enkle ting,men det er jo ikke spesielt spennende i lengden så derfor er det jeg som har hovedtyngden der.

Plager meg egentlig ikke,og han er veldig flink til å hjelpe til og å ta oppvasken :)

Endret av stillness
Skrevet

Jeg lager som regel maten. Jeg er hjemme først nesten hver dag og syns det er greit å sette i gang med matlaging med en gang, vi har ofte mye å gjøre på ettermiddagene så det er greit med påfyll og en liten pause etter jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...